Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemani mies varmistelee asioita...

Vierailija
28.11.2022 |

... tosi paljon, esim. onko ovet varmasti kiinni, hellat sammutettu yms. Onko tämmöinen ihan normaalia? Itse kyllä myös vilkaisen että kaikki ok kun lähden kotoa mutta en noin tarkkaan....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisepä mieheltä, että onko hänellä dg tuolle asialle.

Vierailija
2/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi fiksu naiset valitsevat väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö voi olla. On minullakin. Ihan helvettiä elää sen kanssa, siis häiriön.

Jos et siedä niin lähde heti, et muutettua saa.

Vierailija
4/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika?

Vierailija
5/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sellaisen hokeminen joka kerta on hullua, paitsi hella kannattaa katsoa. Sitten katsoo hiljaa onko valot pois, laitteet irti ja ovi kiinni. Kuulostaa pappahokemalta.

Vierailija
6/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua häiritse sinänsä, mietin vaan että miksi tekee noin. Ja johtuuko hänen tietty "estyneisyys" myös tuosta samasta.

Ap

Vierailija
7/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minua häiritse sinänsä, mietin vaan että miksi tekee noin. Ja johtuuko hänen tietty "estyneisyys" myös tuosta samasta.

Ap

Alkaa häiritä. Jos nyt jo tekee sen noin näkyvästi voin kertoa että et tuu kestämään kun kulissit putoaa.

8/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pakko-oireinen häiriö (OCD).  Jos muuten pidät miehestä, kannattaisi varmaan kysyä asiasta huomaavaisesti. 

Vierailija
9/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estyneisyys johtuu kammosta. En nyt tiedä mihin on estynyt mutta arvatenkin johonkin missä voi olla likaa, sairauksia tai muuta "uhkaavaa".

Vierailija
10/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tarkka ihminen. Omaisuudestaan tarkka (asunto, irtaimisto). Tekee siitä ison numeron lisäksi. On yli 40...

Vierailija
11/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estyneisyys johtuu kammosta. En nyt tiedä mihin on estynyt mutta arvatenkin johonkin missä voi olla likaa, sairauksia tai muuta "uhkaavaa".

Voiko olla henkisesti estynyt paskantamaan?

Itse olen fyysisesti.

Vierailija
12/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tutustu persoonallisuuden neuroottisuus-piirteeseen. Ihan täysin normaalia voi olla eikä heti jotain ocd:tä, mitä jotkut tarjoilee.

Vierailija
13/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuollainen varmistelija. Katson useamman kerran kotoa lähtiessä että liesi pois päältä. Samoin nukkumaan mennessä. Ennen ovesta lähtöä tarkistan että kaikki avaimet mukana vaikka tiedän niiden olevan laukussa. Ja että ovi tuli varmasti lukkoon. Vaikka kuulen jo äänestä että naksahtaa kiinni. Jos on jotain stressiä niin tuo varmistelu voimistuu. Nuorempana en ollut tuollainen.

Muuten olen ihan tavis ja parisuhteeseen tuo ei vaikuta millään tavalla. N47

Vierailija
14/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa, ettet olisi niin huoleton ja leväperäisen oloinen näissä turvallisuusasioissa, ehkä nuoren ikäsi tai luonteesi vuoksi. Pelkää vahinkoa.

Vierailija
15/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla henkisesti estynyt paskantamaan?

Itse olen fyysisesti.

🤣

Vierailija
16/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievä tuollainen. Pakko tarkistaa aina useasti esim. avaimet, onko liesi pois päältä jne. Muutoin olen aivan normaali.

Vierailija
17/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa, ettet olisi niin huoleton ja leväperäisen oloinen näissä turvallisuusasioissa, ehkä nuoren ikäsi tai luonteesi vuoksi. Pelkää vahinkoa.

Haluaa ehkä myös ettet olisi leveäperseinen.

Vierailija
18/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyypillinen tilanne kun lähdetään esim kauppaan ja istutaan autoon on että mies kysyy tuliko ovi varmasti lukkoon?. Mietin että mielestäni kyllä mutta en ole ihan varma. Nousen autosta ja käyn tarkistamassa (en muista onko kertaakaan ovi ollut auki 20 yhteisen vuoden aikana kun tarkistan). Onneksi jos olen koettanut oven olevan lukossa ja sanon että se on varmasti lukossa niin mies uskoo sen ja lähdemme matkaan ilman ylimääräisiä tarkistamisia. Itseni tuntien varmistan jos en ole varma (usein lähtiessä monta muistettavaa asiaa kuten onko lompakko, puhelin, kauppalista, kauppakassi jne). Ja ennen kiviryöppyä kyllä mies siis itsekin välillä käy tarkistamassa eikä juoksuta minua.

Meillä tuo johtunee osin miehen älykkyydestä ja erityisherkkyydestä (nettitestien mukaan erityisherkkä). Joskus näistä piirteistä on harmia mutta usein myös hyötyä parisuhteessa. Osin asiaan saattaa vaikuttaa se että miehen isän ollessa noin 18v hänen ihailemansa isoveli kuoli onnettomuudessa. Sen jälkeen isä oli muuttunut todella huolehtivaiseksi ja sen huomaa miehestänikin. Eli koko lapsuuden on varoiteltu kaikesta.

Mitähän ap tarkoittaa estyneisyydellä?

Vierailija
19/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lievä tuollainen. Pakko tarkistaa aina useasti esim. avaimet, onko liesi pois päältä jne. Muutoin olen aivan normaali.

Omasta mielestäsi olet.

Vierailija
20/30 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tutustu persoonallisuuden neuroottisuus-piirteeseen. Ihan täysin normaalia voi olla eikä heti jotain ocd:tä, mitä jotkut tarjoilee.

No neuroosi se ocd on. Sitä on monenasteista. Juu, ja aika normaalia sinällään että yleistä lievänä.