Tapailemani mies varmistelee asioita...
... tosi paljon, esim. onko ovet varmasti kiinni, hellat sammutettu yms. Onko tämmöinen ihan normaalia? Itse kyllä myös vilkaisen että kaikki ok kun lähden kotoa mutta en noin tarkkaan....
Kommentit (30)
naisten ei tarvitse tarkistaa, jäikö hella päälle, kun sossunmaksamassa vuokrakämpässä ei ole mitään, minkä eteen olisi tehnyt päivääkään työtä ja palaneiden tilalle saa sossusta uudet tavarat ja asunnon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estyneisyys johtuu kammosta. En nyt tiedä mihin on estynyt mutta arvatenkin johonkin missä voi olla likaa, sairauksia tai muuta "uhkaavaa".
Voiko olla henkisesti estynyt paskantamaan?
Itse olen fyysisesti.
Monet naiset eivät pysty paskantamaan työpaikalla tai uuden miesystävän ollessa samassa asunnossa.
Muitakin henkisiä esteitä saattaa olla, pyrkivät kompensoimaan niitä nalkutuksella.
Kysele vaivihkaa häneltä missä kaikissa asioissa hänellä on tätä tarkistamista tms.
Itse törmäsin aikoinaan tämän kaltaiseen mieheen, se ei sinällään häirinnyt, kun ei mennyt neurottisuuteen. Mutta hänellä oli myös paljon muita jonkinasteisia ehkä vähän outoja juttuja jota ei nyt aikuiselta mieheltä ehkä olettaisi. Pelkäsi esim pimeää, suljettuja ja ahtaita paikkoja, lentämistä ja korkeita paikkoja, ei voinut laittaa suuhunsa mitään mistä ei tiedä mitä se sisältää vaikka siis näki että minä söin. Monia erikoisia ruokiin liittyviä juttuja (en viitsi tässä yksilöidä) joiden takia ei voi jotain elintarviketta tai ruokaa syödä.
Jos muuten mukava ja ok mies. älä välitä. Kukaan ei ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kysäisepä mieheltä, että onko hänellä dg tuolle asialle.
Eiköhän se löydy ja voin luvata, että se asia tulee todellakin häiritsemään.
Tottakai sitä jokainen lähtiessään tarkistaa onko vaikka kännykkä, lompakko ja avaimet mukana, mutta siinäpä se suurinpiirtein tarkistamisen pitäisi ollakin. Jos joku juoksee kauhu silmissään tarkistamaan joka kerta jotain hellaa tai muuta, niin ei se nyt ole normaalia. Sitä paitsi tämän päivän hellat sammuttavat itsensä samantien, jos niitä ei käytä.
En jaksaisi turhista touhottajaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
naisten ei tarvitse tarkistaa, jäikö hella päälle, kun sossunmaksamassa vuokrakämpässä ei ole mitään, minkä eteen olisi tehnyt päivääkään työtä ja palaneiden tilalle saa sossusta uudet tavarat ja asunnon
Tarkistavat naisetkin, mutta hiljaa, ei kovaa luettelemalla kaikki erikseen niin että se alkaa jo häiritä toista. Isukit tekivät vanhaan aikaan tarkastuksia.
Ja miksi tuo on sulle niin kova ongelma, että ihan aloituksen tänne postasit? Mitä pahaa tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi tuo on sulle niin kova ongelma, että ihan aloituksen tänne postasit? Mitä pahaa tuossa on?
Asioita voi tehdä huomaamattakin. Kaikesta ei tarvitse aina pitää mölyä, vaan riittää, että vilkaisee sinne suuntaan ja kokeilee esimerkiksi taskusta avainten mukaan tulemisen.
Ai joku täällä tarkoittaa sitä että tarkisteleva sanoo asiat ääneen myös?
Se kuuluu oireisiin, yrittää noin saada itsensä uskomaan aistejaan, se pelkkä vilkaisu ei riitä.
Kun sanoo "hella on kiinni, ovi on kiinni", siitä jää varmaan parempi muistijälki ja helpompi luottaa itseensä.
Minulle jäi päälle tuo ,onko lieden levyt varmasti kinni?Johtuen sitä elämässäni oli lähespäivitäin kuoleman asti sukulainen jonka luonna kävin.Hän rollatorin aisoilla sai liedn pälle.Kun sinä kettiö välikössä aina oli ja tuli sitä avaa oven hitaasti. Liedellä hänellä oli lehdet,tupakat,päivän posti. Kun sihen keitiö väliköön päästin ne oli tulessa 3 kertaa.Kunnes tajusin sulkea hänetä lieden virran : Vika virta kytkin.Palmian 1 ateria miehelle tuli,tai varattu ravinnoksi päiväksi ja sen lämmitys käytti mikroa.Muten ei sähköä käytänyt siinä. Kun 3 kertaa samutat alkavan tulipalon jättä jäljet kuitenkin ihmiseen.Ainakin minulle vanemalle naiselle.
Meillä varmistellaan.
Kerran olen jättänyt silitysraudan päälle.
Kerran tultiin työpäivän jälkeen kotiin ja ulko-ovi oli selällään auki. Ja näistä on aikaa jotain 15 vuotta.
Mutta nyt tarkistellaan ja varmuuden vuoksi toisenkin kerran, jos siltä tuntuu.