Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauttiiko joku firman viikkopalavereistä?

Vierailija
28.11.2022 |

Meillä töissä osastomme pitää joka maanantai-aamuna klo 9.00 tiimin viikkopalaverin, jossa tiiminjohtaja ensin kertoo firman hienoista tavotteista ja keinoista niihin pääsemiseksi. Sitten jokainen vuorollaan jokainen kertoo edellisen viikon tekemisensä ja aikeensa työn tekemisessä seuraavalle viikolle.
Kahvia ja viinereitä kuluu, mutta palaverin tulos on plus-miinus-nolla.
Jos heti kokouksen alussa tiiminjohtaja valehtelee niin, että korvat heiluu ja seuraavaksi jokainen duunari valehtelee omat tekemisensä, onko palaverilla mitään merkitystä?
Firma säästäisi satoja euroja tunnissa ilman noita palaverejä, jos ihmiset oikeasti tekisivät laskutettavaa työtä, eivätkä vaan puhuisi niiden tekemisestä

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein firman nuoret kyvyt alkavat tukkanuottasille ja palaveri päättyy poliisin väliintuloon.

Vierailija
22/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 30min viikossa. Kerrotaan tärkeät muistukset yms. Ja osastojen kuulumiset pikaisesti, ihan asiaa ja tykkään kun pysyy vähän kärryillä muiden tiimien jutuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä suunnittelualan konsulttitoimistossa ja jokainen keskeytys työssäni ottaa päähän. Viikkopalaverit ovat yksi näistä. Lisäksi ovista toimistoon tulvahtavat alan tuote-esittelijät, "konsulentit" keskeyttävät suunnittelun ajatusprosessin. Minua eivät kinnosta pätkääkään uudet kaakelikuosit tai "Ihanat" tapettimallit. 

Toimiston ämmät pissivät hunajaa päästessään katselemaan kaakeleita ja syömään leivoksia firman ajalla.

Vierailija
24/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Firma säästäisi satoja euroja tunnissa ilman noita palaverejä, jos ihmiset oikeasti tekisivät laskutettavaa työtä, eivätkä vaan puhuisi niiden tekemisestä"

Niin totta! "Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla"

Vierailija
25/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 30min viikossa. Kerrotaan tärkeät muistukset yms. Ja osastojen kuulumiset pikaisesti, ihan asiaa ja tykkään kun pysyy vähän kärryillä muiden tiimien jutuista.

Minua ei kyllä kiinnosta pätkääkään muiden tiimien jutut. Eivät omankaan tiimin jutut, vaan omat työni! Vain niistähän minulle maksetaan. Ei muiden hommista, eikä niiden kyyläämisestä.

26/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain työpaikoilla on niin sanotut laatukriteerit, joilla markkinoidaan firman palveluja ulospäin. Ihan kauheeta paskaa. Onneksi olen jo eläkkeellä. Ei tarvitse kuluttaa kallista elonaikaa tällaiseen firman osakkeet taskussa lässyttävien nuorten pikkupomojen pitämiin näennäisdemokraattisiin pelleilyihin.

Typerin kuulemani uusi slogan oli "yhdessä eteenpäin". Niin varmaan...

27/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain työpaikoilla on niin sanotut laatukriteerit, joilla markkinoidaan firman palveluja ulospäin. Ihan kauheeta paskaa. Onneksi olen jo eläkkeellä. Ei tarvitse kuluttaa kallista elonaikaa tällaiseen firman osakkeet taskussa lässyttävien nuorten pikkupomojen pitämiin näennäisdemokraattisiin pelleilyihin.

Typerin kuulemani uusi slogan oli "yhdessä eteenpäin". Niin varmaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän