Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä päätät tuleeko sähkökatkoja

Vierailija
28.11.2022 |

SÄÄSTÄMÄLLÄ SÄHKÖÄ EHKÄISET SÄHKÖKATKOJA

Lyhyitä, parin tunnin mittaisia kiertäviä sähkökatkoja voidaan joutua tekemään Suomessa, jos sähkön kysyntä ylittää tarjonnan. Euroopan energiakriisin ja Venäjän toimien vuoksi Suomeen ei todennäköisesti pystytä tuomaan sähköä samaan tapaan kuin aiempina talvina.
Jokainen Suomessa asuva voi helpottaa tilannetta säästämällä energiaa. Hyviä vinkkejä energiansäästöön löytyy valtakunnallisesta Astetta alemmas -kampanjasta. Sähkökatkoja ehkäisee erityisesti sähkön käytön välttäminen huippuaikoina eli arkisin klo 810 ja 1617 ja uudelleen 1920. Siirtämällä sähkönkäyttöä näiden tuntien ulkopuolelle vähennetään sähkökatkojen riskiä. Kaikenlainen energiansäästö helpottaa Suomen tilannetta

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vielä säästettävä? Hirsinen rintamamiestalo, viime kuun kulutus 125 kWh, tämä kuukausi eiliseen mennessä 87 kWh.

Vierailija
22/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä katkeilee sähköt aina kun tuulee tai sataa lunta. Minun mielestäni tätä ihanuutta sopii jakaa koko Suomelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuluttanut sähköä nyt ennätysmääriä. Talo lämpiää "halvalla" 4.5c sähköllä ja vasta maaliskuussa ruvetaan polttamaan puita kun siirrytään pörssisähköön. Sähkökatkot ei pelota, koska talossa iso varaaja ja kiertovesipumpun UPS jaksaa pari tuntia kierrättää lämmintä vettä pattereissa.

Vierailija
24/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä...

Vierailija
25/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kummaa että yhtäkkiä kuntien omasta vesisähköstä ei ole muka mitään hyötyä, jotenkin kadonnut kuin saharaan? Oliko sitä liian vähän. Sitten olisi maalämpö jne.

Nii-i, mihin tarvitaan sähköä kun on maalämpö?

Äläpä viisastele. Tiedät kai että tuossa etsittiin muitakin sähkön ja lämmön lähteitä, tasapuolisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi