****JOULUNPALLEROT TORSTAIHIN****
Huomenta!
Pinoa pystyyn. Palaillaan kun mies ja neito viety töihin ja tarhaan.
Niisku
Kommentit (27)
Olipas hyvä linkki erkkierika.. kävin sen jo pikana katsastamassa. Pitää sit huomenna oikeen ajatuksella käydä se tarkemmin läpi.
Ps. kaikki me taidetaa välillä valitella enemmän taihi vähemmän, onneksi on tämä paikka mihin purkaa. Minä luen yhtä innokaasti kaikki viestit oli ne sit iloisia tai täynnä valitusta. Voimia vaan sinne :)
En edes muista koska olen viimeksi pinoutunut, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan! Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta jostain kumman syystä ei ehdi kirjoittaa..
Neuvola kuulumiset: kaikki oli kunnossa, eli eipä ihmeitä siltä suunnalta. Mulla oli terkan sijainen, ja kun sf-mittaa otti niin sai tosi paljon isomman mitanku aiemmin, (5cm). Tää sijainen alotti sen mittaamisen ihan oudosta kohtaa todella alhaalta joten äkkiäkös siihen yksi 5 cm saadaan. Aiemmin mitta oli jo alkanu pienentyä, koska vauva on laskeutunut. Ja on muutes kaveri niin alhaalla kun voi olla,pää tuntuu jalkovälissä niin ikävästi ja supistuksia on päivittäin, toisinaan kipeitäkin. No katotaan pysyykö vauva masussa joulukuuhun asti..
Ensi viikolla pääsen ilmeisesti äitipolille käymään, vähän pitäisi vauvan kokoa tarkistella, on kasvanu huimaa vauhtia, ja aiemmat lapsetkaan ei mitään ihan pieniä ole olleeet. Viimeisin oli 4670g, mutta syntyi tosi helposti. Kätilö silloin sanoikin, että mun lantio on luotu synnytykseen :)
Oma epäilys on, että kyllä tä kaveri ainakin viisi kiloiseksi kasvaa, mutta katotaan nyt.
Eiköän tässä ollu tärkeimmät, josko sitä loppua kohden tulisi pinouduttua useammin.
4äippä 35+4
Ei ollut lapsivettä jota pöksyihin lorahti vaan ihan eritettä emättimestä eli valkovuotoa joka muuttunut juoksevaksi näin synnytyksen lähestyessä :)) Vauvalla kaikki hyvin: 2600g oli painoa ja on tooosi alhaalla, lääkäri tunsi sormeen vauvan pään :o Kanavaa jäljellä vajaa 1,5cm - - huh... lähellä ollaan synnytystä :))
Ei enää tarvi mennä polille jollei vaivoja tule. Seuraavaksi arvioimaan vauvan kokoa 08.12. (la 09.12.) ja synnytystapa-arviota myös silloin. Käyrien mukaan lasketun ajan tienoilla olisi justiinsa alle 4kg :))
Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan että kasassa ollaan... myöhemmin lisää..
Hyvä että selvisit yhtenä kappaleena vielä. :) Tuo valkovuoto on kyllä tosi hämäävää. Edellisessä raskaudessa kävin myös kerran tarkastuttamassa, että onko lapsivettä kun housuihin tuli välillä tosi vetistä nestettä. Nyt vaikuttaa taas samalta eli näin synnytyksen lähestyessä tulee välillä sellainen olo, että pitää käydä vessassa oikein tarkistamassa mitä sinne housuihin on lorahtanut...
Tuntuu, ettei tässä muuta kuin odottelee viikkojen vierimistä eteenpäin ja sitten miettii, että loppuuko aika kuitenkin kesken(vielä pitäs ostella vaavin haalarit jne. sekä tietysti joululahjoja). Mieskin menee lauantaina töihin, joten ostosreissu täytyy siirtää taas viikolla eteenpäin. No, ehtiihän tässä kai...
Tuuti 36+1
Täällä on kova flunssa meneillään...ei ole oikeen jaksanut kirjoitella edes. Lukemassa kuitenkin olen käynyt. Noi teidän lumijutut käy kovasti kateeksi--tosin olkaahan nyt varovaisia arvon kollegat, ettette kaatuillessanne satuta itteenne tai vauvaa sen pahemmin!! Onneksi RauPotarkin selvisit " säikähdyksellä" !
Eilen olin taasen lääkärissä, ja nyt niitä onkin sitten viikoittain noita käyntejä. Kaikki ok, samoin olo. Mitä nyt tuota tavallista epämukavuutta mitä kaikilla kuuluu olevan. Kohdun suu vielä ihan kiinni ja takana jne. Lääkäri sanoikin, että saan itse valita haluunko että sisätutkimuksia tehdään seuraavilla kerroilla vai eikö. Sektion takia voi jättää tekemättä, ja luulenpa että turhaa siellä on mitään tarkistellakaan ellei nyt sitten tule kunnon suppareita tms... Pään hänkin kuitenkin tunsi siellä sormiinsa, et oikein päin ois tulossa jos vaan vois antaa tulla.
Juu perjantaihin mennessä jos ei parane tää FLUNSSA, niin sitten oiskin vissiin antibioottikuurin aika. Lääkäri sanoi, että virushan noita yleisimmin aiheuttaa, mutta antavat kuurin " varmuuden vuoksi" kun on tuo leikkaus noin lähellä kuitenkin. Tavallaan estämään bakteeriperäisiä tulehduksia ilmeisesti (tai hoitamaan jos sellainen jossain kukoistaa). Rasittaa, kun en mielellään turhaan söisi noita lääkekuureja kuitenkaan, sekä itseni että vauvan kannalta. Hhmmm... Lapsilla kestikin tää vaan päivän tai pari viime viikolla, mutta mulla jo viikon, eikä tunnu olevan paranemaan päin. Sitähän tuo lääkäri sanoi, että usein raskaanaolevilla tässä vaiheessa ei tavan flunssat meinaa mennä millään ohitse, kun on keho täynnä nestettä (turvotusta) jne. En siis tiedä miten tuo vaikuttaa asiaan, mutta näin kuulemma....
Uni on taas hukassa..ollut jo viime yöstä asti....plääh. Viime yönä heräsin vatsakipuihin( ei supistuksia) vaan poltti vain vatsaa. Sitten alkoi huonovointisuus ja ajattelin että varmaan oksennustauti tulossa kun sitä on nyt täällä ainakin liikkeellä. Yö meni pyöriessä. Aamulla myös höntti olo ja päänsärky, joka jatkui koko päivän. Taas se huonovointisuus on palannut ja tuntuu välillä kuin maailma pyörisi....harmittaa nyt taas yön korvilla kun ei tullut kävästyä vaikka neuvolassa päivällä, jos paineissa on jotain häikkää..muuta selitystä en äkkiseltään keksi. Lähestyvä synnytyskin kävi mielessä, että oisko sen merkkejä. Supistelee jonkin verran muttei mitenkään kipeesti, kovin on kyllä alavatsa hellänä. Sorry tämä omanapaisuus ja valitusvirsi, mutta olen jotenkin hölmistyneenä täällä ja odottelen unta..
Pitäisi varmaan se sairaalakassikin pikkuhiljaa kasailla kokoon. Tänään sain vauvan vaatteita pestyksi ja muutamia tavaroita hankituksi. Saavutus meitsiltä! On vaan niin laiska ja vetämätön olo ettei saa mitään aikaiseksi.
Yritän nyt löntystää tuonne makkariin ja josko se uni tulis...toivotaan niin.
elmersson 36+3
http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynnkass.html