Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****JOULUNPALLEROT TORSTAIHIN****

09.11.2006 |

Huomenta!

Pinoa pystyyn. Palaillaan kun mies ja neito viety töihin ja tarhaan.

Niisku

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noita keskiviikkoöitä oikein riivaa? Taas tuli pyörittyä sängyssä ainakin kolmeen asti ja sen jälkeen uni ihan älyttömän levotonta! Sama oli viikko sitten kun vauva laskeutui urakalla. Viime yönäkin sai jo kauhulla miettiä, että enhän ole edes sairaalakassia pakannut jos lähtö nyt tulisi. Tänään täytyy ryhdistäytyä, nimittäin jos mahdollista niin vauva on entistäkin alhaammalla nyt! Peräsuolelssa on valtava painon tunne, taitaa olla pienen pää ja välistä tuntuu kun nenä kutittelisi jossain tuolla ihan alhaalla, vähän samalta kun esikoista synnyttäessä tuntui kun hänellä oli anturi päässä jos joku tietää/muistaa tunteen. Mulla ainakin koko ajan jyskyttää päässä ajatus, että ei vielä, ei vielä! Onko kenelläkään muulla sellaista vai odottavatko kaikki ihan kärsimättömänä vauvan syntymista?

IITULILLE lämmin kiitos siitä äidinmaitoasiasta. Meidän neiti oli varsin pieniruokainen ja mun maidolla olis ruokkinut kaksi samanmoista, joten totta kai luuovutin. Sittemmin kysyntä ja tarjonta tasottui, joten piti ajatella omaa lastaan ja lopettaa. Haluaisin myös luovuttaa istukkaverta (siitä on käsittääkseni apua leukemiaan?), mutta se ei taida Turussa olla mahdollista? Jos tämäkin tulokas on pieniruokainen niin saavat kyllä maitokeittiössä lisätä meidät listaan ja kurvata tän kautta hakemassa satsit käyttöönsä tälläkin kertaa.

RauPotarille tsemiä polille. Hyvä, että menet tänään nimittäin jos vettä tulee niin silloin on kanava auki ja nimenomaan infektioriski suurempi. Jännää, mahdatko olla sitten piankin synnytyspuuhissa?

Tänään ajattelin olla aktiivinen. Vien miehen vihkisormuksen kaiverrettavaksi (niin, naimisiinhan mentiin heinäkuussa, mut on jäänyt...) ja pakkaan sen sairaalakassin, lupaan sen! Nyt ei muuta kuin tuumasta toimeen siis...

Mukavaa torstaita kaikille!

Tiina 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollanpa me turkulaiset ahkeria, heti aamutuimaan ylhäällä :)

Mä sain viime yönä kohtalaisesti nukuttua. Esikoinen nukahti n. 20.00 aikaan ja sitten söin itse iltapalan ja menin sänkyyn, eilispäivänä kun olin kuin nukkuneen rukous, hyvä että pystyssä pysyi.

Miehen potkin sohvalle ja sanoin, että jos neiti jotain huutelee yöllä niin minä EN nouse. Mies se sitten 4 aikaan kiikutti typyn takaisin omaan sänkyynsä kun oli kipaissut sohvalle isin viereen, katsomaan lastenohjelmia. Luuli reppana että on jo aamu. Nukahti kyllä heti sänkyyn uudelleen, mutta tunnin päästä oli jo äidin vieressä ja syykin selvisi --> vaippa oli vuotanut, neidin yöpuku oli ihan märkä.

Mä olen sairaalakassin saanut pakattua lähes kokonaan, huomenna myllyyn shoppailemaan niin saa puuttuvat kamat, kuten hammasharjan ja shampoon, mutta eipä sitä nyt välttämättä tartte muutakuin neuvolakortin kun lähtee. Mies voi loput kamat tuoda myöhemmin.

Mä vaan en luota siihen, että mies osais tuoda mulle oikeat vaatteet joten laitan mielelläni ite kaikki valmiiksi.

Eilen sain vauvan pikkusängyn (52v vanha rottinkisänky, joka on kulkenut suvussamme) valmiiksi. Mä oikein innostuin silittämään kaikki pienen pienet lakanat ja tyynyliinat. Mies oli ihan että mitä helv...... sä teet. Mä en siis silitä muutakuin pakon edessä ja silloinkin hampaat irvessä, mutta eilen oli ihmeen mukavaa. Kuunneltiin typyn kanssa puuhapeteä ja samalla tanssittiin :)

Pikkusisko ja Ilmalaiva: Meille sopis tapaaminen ensi keskiviikkona siinä 15.00 aikaan. Meille saa tulla leikkimään kun typyt eivät kaupungilla rattaissa viihdy, ainakaan pitkään.

Sopiiko teille? Mailiosoiteeni on nijohe@tkukoulu.fi, siellä voin antaa tarkemmat ohjeet kuinka tänne sekasotkun keskelle löytää :)

Oma napa: Mulla on kanssa sellainen olo, että vauva on laskeutunut ja paljon viime perjantain jälkeen. Jatkuva paineen tunne alapäässä ja pissahätä.

Kyllä saisi jo vauva syntyä, vaikka heti ensi maanantain ultran jälkeen.

Nyt aamupalalle!

Niisku 36-37

Vierailija
4/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, pyysin miehen tuomaan jotain hyvää kun palaa illalla treeneistä.. toi sit ISON säkin suklaa patukoita.. örks.. niitä sit mussutin kun kattelin telkaa sängyn pohjalla. Tulos: älytön närästys, morkkis, varmaan kilo lisää painoa. Voisin vaik loput tarjota teille, itseni tuntien kyl ne taas illalla maistuu ja se ei ole kyl hyvä juttu.

Sen Närästyksen lisäksi ei sit muutenkaan yöllä saanut nukkua, taas yskittiin, kuorsattii juostiin meidän sänkyyn käytiin pissalla Yms. Oliskos jollain hyviä vinkkejä millä saa nua mukelot pysymään omassa sängyssä yöllä?? En haluias olla julma tai itsekäs, mut öistä ei tuu yhtään mitään kun samassa sängyssä on neljä. Painajaiset ja kipeänä olo on tietysti asia erikseen. Siis hyviä vinkkäjä kaivataan.

TINURI keksii sit hyviä gallupeja, piti oikeen hetki miettiä tota koriste juttua. Olisin varmaa se lapsen tekemä koriste joka ei ole niin kovin hieno eikä varmasti sovi muutenkaan kuusen muihin koristeisiin, mut pakko se on sinne laittaa joka vuosi.

PÄIVIKKI JA HEINI kiva kuulla että olette vielä yhtenä kappaleena. Toivottavasti myös RAUPOTAR on kunnossa elisen jälkeen.

PIKKUTAPIIRI jopas oli kumma lääkäri sulla, Eipä olis voinut enään epäselvempi olla.

PIKKUSISKO itse kans pojan aikana koin ylituotantoa ja sitä sit eteenpäin annoin. Samaa ajattelin nyt jos niin käy, mikäs teillä on käytäntö noiden koneiden kanssa? Täälä saa jos on jäljellä, mut ne on todella isoja ja rumia. Mietin oman ostamista.

IITULILLE vielä kiitos eilisistä sanoista :) Kyl tää on se mun oma porukka vaik sit tammikuussa vasta syntyiskin. Siitä sakosta vielä, itse olin yhteen aikaa todella hyvä keräämään noita parkki sakkoja just tolla kiekolla. Paljon meni rahaa kankkulan kaivoon, vieläkin harmittaa ajatella asiaa.

Sit vielä kestot ja liinat käsittelemättä. En ole kumpaakaa kokeillut,enkä varmasti kokeile nytkään. Pyykkiä riittää muutenkin(+olen laiska). Liinan kanssa en oikeen tiedä milloin sitä käyttäisin. Sama tilanne oli jo sen rintarepun kanssa, en keksinyt käyttöä.

Huh.. nyt kun tämä vielä katoaisi.. vois vähän harmittaa.

nefili 32+6

Vierailija
5/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoa pystyyn!

ei ihmeenpää tällepäivää, mäkin taidan alkaa sairaalakassia tänään kokoilemaan. Ja vähän siivoillakin voisi, rauhalliseen tahtiin.

palaan iltapäivällä konelle, nyt pukemaan...

äitikuu rv 36+2 + taaperopoika 2v 2kk

Vierailija
6/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKUTAPIIRIN lääkäri ihmetytti kyllä minuakin, onneksi sulla on hieman asiantuntevampi reissu edessäpäin, ihmeellistä toimintaa!

NEFILI, täällä Turussa saa myös sellainen " kauniin" laitteen vuodelta yksi lainaan... Ei todellakaan ole mikään joulukoriste, mutta tehokas!

Joulukoristetta omalle kohdalle mietin yöllä kun uni ei tullut. Olisin varmaan ihan tavallinen punainen joulupallo, olen suht perinteikäs ihminen ja lisäksi ehkä himan tylsä ;-) eli en ole kovinkaan kekseliäs ja aina menossa...

NIISKU ja ILMIS, meille käypi tuo keskiviikko. Lekuri mulla on 12.35 ja se lienee lyhyt käynti kun on Virtasesta kyse ;-) Tullaan sitten heti kun esikoinen herää eli kolmen jälkeen. Niiskun ja meikäläisen äijät lieneekin jo junassa kohti Helsinkiä silloin, parjataan sitä sitten silloin ;-) Mäkin suuntaan huomenna Myllyyn esikoisen korvakontrollin jälkeen, pyörin siellä toisen pallomahan kanssa eli ehkäpä törmätään...

Tiina 36 edelleen

Vierailija
7/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on yö... ensimmäistä kertaa voin oikeastaan raskauden aikana sanoa, että nukuin HUONOSTI! Tai siis sen mitä nyt nukuin edes. Ihmisten aikaan menin jo sänkyyn, parisen tuntia siinä pyörittyäni (ja tuskasteltua kun mies ollut unessa varmaan sen koko kaks tuntia jo) päätin sit nousta vessa reissulle, vaikka hätä ei edes vaivannu.... eli se ei ollu se mikä unen tulon esti. No sit takas sänkyyn ja eikun taas pyörittiin ja vaihdettiin kyljeltä toiselle tasasin väliajoin, kun mikään asento ei ollu hyvä. Ei varmaan ukkokaan kovin hyvin koko yötä nukkunu, kun möyrin siinä vieressä, kun joku valas. Tätä samaa sit jatku aamuun asti, kun miehen kello soi. Ja siinä vaiheessa suunnistin taas samalla vessaan. Nukuin sit koko yönä sellasia ihme pätkiä ja ne ainoot hetket, kun olin unessa näin ihan hirveitä unia..... Ja nyt sit varmaan koko päivän tämmönen ihan outo pimee oli kun ei oo nukkunu kunnolla....:(

(johan tuli semmonen val vali valitus;) )

Mutta sit muuta .....

TIRPPANALLE tsemppiä viimesiin työpäiviin! Mäkin mietin töissä ollessa et mitä sitä keksii tekemistä, kun on olo kuitenkin hyvä eikä estä liikkumista ja tekemistä, mut niin vaan on päivät täyttyny.... välillä pitää jopa miettiä mitä teen vasta ens viikolla kun ei kaikki hommat mahu samalle viikolle=)

HEINI valmennuksessa oltiin juu ja hyvä kuva jäi meille molemmille siitä. Kätilö selitti asiat lyhyesti ja ytimekkäästi, mut kuitenkin selkeesti ja tuntu et aika pitkälti kaikki olennainen tuli. Ainoo vaan mikä hieman häiritsi oli se kova tuoli, missä piti keikkua kolme tuntia;) no onneks välillä käytiin kuitenkin synnytyssalissa ja kahvilla;DDD aikataulu myös hyvä ettei tässä oo montaa viikkoa välissä ennen seuraavaa. ja se synnytyskeskustelukin on jo onneks niin pian, meillä siis viikon päästä torstaina.

Ja kommentteja galluppeihin, joita nyt satun muistamaan lähi päiviltä:

KANTOLIINAT + RINTAREPUT: ei oikein tunnu kumpikaan omalta jutulta. Rintareppu saatiin lainaan, mutta saa nähä tuleeko sitäkään käytettyä....

KESTOVAIPAT: Kertakäyttösiin kaadutaan meillä. Muutenkin tuntuu että pyykkiä tulee turhan paljon.

SF-MITTA: viimeks kun mitattiin niin viikkoja oli muistaakseni 31+6 ja mitta oli 30cm. Paljon tuohon mittaan tuntuu vaikuttavan myös jos mittaaja vaihtuu. Mulla on nimittäin neljä eri ihmistä sitä jo mitannut. Alussa oli oma th yhden kerran, sit kesäsijainen yhden kerran, taas oma kerran, sitten oma lääkäri kerran (joka sai selkeesti alemmalle käyrälle mittansa näihin muihin nähden) ja sitten vaihtu oma th kokonaan joka on nyt mitannu muistaakseni kolme viimesintä kertaa.

Nyt ei taas sit muista muita juttuja... pitäs varmaan ottaa aina kynä ja paperia esiin kun lukee eilistä pinoa, kun on niin laho tuo pää;)

Ainiin täytyy tänään muistaa vielä soittaa neuvolaan ja vaihtaa ens viikon aika jollekin muulle päivälle, kun meni päällekäin synnytystapa-arvion kanssa. ainoo päivä kun oli jotain tärkeempää, niin eikös ne kaikki sit osunu just torstaille ja vielä kelloaikakin sama:( meenpä laittaa heti puhelimeen muistutuksen et muistan soittaa 12-13 välillä.

nani 33+2

Vierailija
8/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin melkein tunnin kaikenlaisia juttuja ja vastailin gallluppeihin, arvatkaa vaan katosiko kaikki sepostukset jonnekin bittiavaruuteen, grrr...

Nyt sitten vähän lyhyemmin kuulumisia...Täällä voidaan ihan hyvin. Supisteluja ja paineen tunnetta alavatsalla on viimepäivinä vaan ollut paljon. Öisin närästää ja nukkuminen on aika levotonta. Aamuisin sitä on niin ihanan pirteä olo ja saa tehtyä kaikenlaista siivouksesta lähtien, mutta mitä myöhemmäksi kello käy, sitä raihnaisemmaksi tulee. Iltaisin kutsuu siis sohva, herkut ja tv;)

Turvakaukalo asiaa täälläkin pohdittiin, kun tuo esikoisen vanha kaukalo alkoi olla jo aivan liian vanha. Meillä asian ratkaisi auton liian lyhyet turvavyöt ja niinpä meidän oli joka tapauksessa ostettava uusi. Valitsimme sitten Gracon juuri markkinoille tuoman Logico S-kaukalon, joka on paranneltu versio autobabysta. Istuin pääsi jo testikäyttöönkin, kun heitin kaverin ja hänen vajaan kuukauden ikäisen vauvan kotiin. Hyvin näytti toimivan:)

Pinnasänky on edelleen kasaamatta, johtuen miehen saamattomuudesta. Kyllä sitä vielä kerkeää, on hänen vakio sanontansa. Aika yllättävää, että meillä on vielä pyörät ulkona, puiset puutarhakalusteet pihalla jne. Taidanpa sittenkin lähteä kasaamaan aivan itse sitä sänkyä, tuskin se nyt niin vaikeaa on, toivonmukaan..

Oikein hyviä vointeja kaikille!

T:Vattu (rv35+0)

Vierailija
9/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi Vatulle sama kuin mulle eilen, teksti katosi pitkän kirjoittelun jälkeen, tiedän tunteen - harmittaa!!!

Mitähän RauPotarille kuuluu? Tulet varmaan äippäpolin jälkeen kertomaan kuulumisia. Kylläpä pelästytti tuo kaatuminen, en aamulla uskaltanut lähteä Aamulehteä hakemaan, kun pihan mäki oli niin liukkaan näköinen.

Kamalan ärtynyt olenm ollu viime päivät. Oikein harmittaa kun tulee miehellekin huudettua ihan turhasta. Mahakin on ihan kuralla jo kolmatta päivää (kun tähän asti on saannu kärsiä ummetuksesta) joten varmaan synnytystä enteilee.

Mies menee 2 yöksi töihin ja luultavasti synnytys käynnistyy jompana kumpana yönä vesien menolla - niinkuin viimeksikin. Nyt kyllä sänky on aika hyvin vuorattu pyyhkeillä ym. mutta inha niitä täällä yksin siivoilla, pojukin varmaan herää siihen, kun nukkuu samassa huoneessa. Saa isosisko sitten tulla loppuyöksi pojun viereen nukkumaan.

Mutta nyt ottamaan pyykit koneesta....

t. päivikki 36+2

Vierailija
10/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis saada nyt vaatteet päälle ja lähtee liukastelemaan tonne pihalle. ei vaan yhtään houkuta toi liukkaus.... :( Jonnekin isompaan kauppaan pitäis kuitenkin suunnata, kun muutama juttu puuttuu vielä tuosta miehen tulevasta isyyspakkauksesta ja isänpäivänä meinasin sen antaa=)

Jotain viihdykettä pitäis vielä ostaa vauvalle, helistin tai vastaava ja isälle sit pienen pieni viina pullo ja jotain " viihdykettä" myös hänelle... se vaan onkin se pulmallisin...

joku kirja -->öööh ei lue pahemmin, (baby Blues sarjakuvaa mietin kun en muutakaan oo keksiny)

joku leffa -->kauheen vaikee kun niitä muutenkin jo hyllyt pullollaan

joku peli--> tavalliset lautapelit hirveen kalliita ja noista xboxin peleistä en niin innostu et haluisin sellasia ostaa lisää... ja nekin niin tuhottoman kalliita, ja aika vähän niitä meillä ONNEKS pelataankaan.

jotain muuta; mitä??? oliskos jollain pikasesti ideaa;DDD

Tähän asti on ollukin niin helppo ostella noita mut sit viimeset tuottaa pulmia...

nani edelleen samat viikot

Vierailija
11/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, aika tuntuu menevän ihan hurjaa vauhtia eteenpäin. Ja minä onneton en ole saanut vielä KAIKKEA valmiiksi ;P, pinnasänkyä ei ole laitettu, patjaa ostettu, ei haalaria, ei sairaalakassia... No, vaatteita, vaippoja ja pikkusälää on valmiina, ei tässä katastrofin aineksia liene. Pinnasänkyäkään ei olla laitettu makuuhuoneeseen sen vuoksi, että meillä on sitten ensi viikon perjantaina vielä tuparit... Uh, niistä kun selviän, niin sitten saa jo vähän " asettua" . Mies saa kyllä siivota kodin tuparikuntoon, äsken kun tätä työ/leikkihuonetta raivailin niin huomasin, ettei tässä enää kauheasti kumarruta tai kurotella! raskaus, mikä ihana tekosyy :DDD

[b]VINKKI KAIKILLE TEKSTINKADOTTAJILLE![/b]

Ilmeisesti tämän sivuston asetuksissa on ettei pysy sisäänkirjautuneena kuin maksimissaan ½ tuntia, ellei ole " aktiivinen" . Ja jostain kumman syystä aktiivisuudeksi ei lasketa sitä aikaa, jonka tuhraa viestin kirjoittamiseen #¤@??!!... ELI AINA KUN KIRJOITAT PITKÄÄN, " MAALAA" (painat hiiren vasemman näppäimen alas ja vedät tekstin aktiiviseksi) JA KOPIOI KIRJOITTAMASI TEKSTI LEIKEPÖYDÄLLE (hiiren oikeaa näppäintä painamalla saat esiin valikon, josta valitset " Kopioi" )! Tai kirjoita viesti vaikka erikseen tekstinkäsittelyohjelmassa (ainakin muistio eli Word Pad löytyy liki joka rakkineesta). Näin säästyy monelta mielipahalta kun oma teksti ei katoa bittiavaruuteen. Ja jos vahinko käy, useilla selaimilla pääsee vielä " Back" -näppäimellä takaisin kirjoitustilaan.

[b][color=green]RauPotar[/b][/color], voi hurja, toivottavasti kaikki on hyvin! Mies sai eilen hakea tytön hoidosta kelin vuoksi, onneksi siihen oli mahdollisuus. Tänään on enemmän pakkasta eikä niin liukasta... Hankitaanhan kaikki sellaiset liukuesteet kenkiin, jookosta? [b]-nani-[/b] nyt siellä ulos lähdössä erityisen varovaisena! (Ja toivotan parempia yöuniakin :;)

Niin ja se joulukoristegallup oli kyllä alun perin RauPottaren (Rau Potarin?, miten taivutetaan?) oivallus johon tartuin :)

[b]PIKKUSISKO ja NEFILI[/b] ja kaikki te muutkin, jotka olette luovuttaneet maitoa, minäkin nostan hattua! Ystäväni luovuttamista seurattuani ei todellakaan se rahallinen korvaus ole suuri siitä vaivasta (pumppujen pesut ja maidon säilömiset yms), ja mikä uskomaton lahja se on niille vauvoille, jotka luovutusmaitoa tarvitsevat!

[b]ISTUKKAVERI[/b] Esikoisen odotuksen aikaan olisin minäkin halunnut luovuttaa tuon tärkeän veren, olenhan ollut jo vuosikausia " tavallinen" verenluovuttaja. Kysyin asiaa SPR:n Veripalvelusta ja ainakin keväällä 2003 Helsingin Naistenklinikka oli ainoa synnytyssairaala, jossa tuohon luovutukseen oli mahdollisuus. Aiemmin myös TAYSssa oli kerätty istukkaverta, mutta Tampereen veripalvelussa ei enää ollut siihen valmiuksia. Harmi! Istukkaveren kantasoluilla voidaan hoitaa ilmeisesti tosi monia sairauksia kuten juuri leukemiaa.

[b]soneten[/b] eilisestä viestistä tuli mieleen [b]KUMMIT[/b], niin omat kuin lapsen tulevat... Olen itse olut todella pettynyt omiin kummeihini, minulla ei ole ollut heihin mitään yhteyttä ja sitten vauva-iän taisin nähdä heidät ensimmäisen kerran isäni hautajaisissa kun olin 16-vuotias... Samoin miehellä on huonoja kokemuksia omista kummeistaan, he erosivat ja lakkasivat pitämästä kummipoikaansa juuri yhteyttä :( " Traumoista" johtuen olemme miettineet todella todella tarkkaan näitä kummiasioita, siis vaikka lapsemme ei VIRALLISIA kummeja saakaan kun ei kasteta, niin siviilikummit valitaan tarkkaan :) Esikoisen kummeina ovat vanhin veljeni vaimoineen + hyvä ystäväni ja tälle lapselle " pääkummeiksi" tulee ystäväpariskunta, johon yhteys on säilynyt tiiviinä opiskeluaikojen jälkeenkin pitkästä välimatkasta huolimatta, uskoakseni jatkossakin.

Viikonloppua (ja isänpäivää!) odotellen,

Tinuri ja Itupulla rv 34+5

Vierailija
12/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on helppo kirjoittaa kun yks istuu sylissä ja joka väliin yrittää painella näppäimiä =). Mulla on ihmeellisesti öisin jatkuvasti vessa hätä. Viime yönä tein jo ennätyksen eli 6 kertaa yön aikana pissalla. Onko teillä muilla muuten paljon turvotusta? Mulla kämmenet kuin pullataikinaa ja nilkat niin ettei nilkkaluuta erota. Kammottavan näköistä! Täällä koitan pikkuhiljaa laitella vaatetta yms. valmiiksi vauvalle. Nyt on jo silitettynä ja viikattuna enää siis kaappiin.

Siis mikä joulukuusen koriste olisin... Aika vaikea Tällä hetkellä tuntuu et se sähkökynttilä josta on lamppu palanut =) no ei nyt sentään, Luulen et sellainen punainen jättipallo, joita siis on nykyään myynnissä ei siis se perinteisen kokoinen vaan sellainen todella suuri. Alkaa ahdistaa kun kaikki ketkä vastaan tulee sanoo, että onpa sulla valtavan suuri maha, tuolta tulee vähintään kaksi.Niinpä! No ei auta muu kuin toisesta korvasta sisäään ja toisesta ulos.

Sigrid ja möyrijä 35+6 (Huomenna 36 täynnä)

Vierailija
13/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin taas vakoilemassa marraskuisten pinoa... siellä monella jo laskettu aika mennyt jo ja odottelevalla kannalla oli moni... Hassua, kun jotenkin tuntuu että joulukuuhun vielä paljon aikaa, koskahan mä herään että OIKEESTI vauva voi syntyä ihan pian!!

Joulukuusenkoristegallup oli vaikea. Joku perinteinen, klassinen mutta vähän kolhuja kärsinyt tavallinen koriste, ei mikään upouusi glitterhilepallo eikä se säihkyvinkään.... Hmmm. Sellanen seitkytluvulta säilynyt hopeinen tavallinen pallo vaikka, joka vuodesta toiseen vaan sinnikkäästi kuuseen laitetaan, vaikka onkin vähän kolhuinen ja ei niin hieno kun uudet...

NYT oikeesti sairaalakassia miettimään. Aamupäivä meni ip-kortteja askarellessa pojan kanssa.

i' ll be back

äitikuu rv 36+2

Vierailija
14/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu sit sopivasti viel printteristä mustekin, kun väsäilin isyyspakkaukseen noita ohjeita ja muita kivoja tekstejä...... ARRRGHHHH

On se jo pidemmän aikaa valittanut että väri vähissä, mut nyt ei taida enää suostuu tulostaa minkään väristä, viimeks vielä kun vaihto väriä niin tuli ihan siistiä tekstiä ulos, nyt tuntuu tulevan vaan valkosta paperia..... HUOH!

taidan siirtyä muihin juttuihin välillä ennen kun hermot menee tähän touhuun!

Muille oikein ihanaa ja talvista marraskuun päivää =D

Vierailija
15/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ihan alas pudota...

Vierailija
16/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä aika voi mennä näin nopeasti? Enää reilu neljä viikkoa laskettuun aikaan, hui! Mulla on samat fiilikset kuin Tiinalla, ei vielä kiitos! Olen ihan älyttömän väsynyt. Nytkin voisin olla nukkumassa tytön kanssa, mutta täällä vaan istun koneella ja pidän vapaahetkeä siivouksesta. Tuntuu, että tekemistä riittää koko ajan. Vaikka miten yritän saada hommat ajantasalle, koko ajan kasaantuu uutta. Olen korviani myöten täynnä kyläilyä. Kaikki hokee, että tulkaa nyt kun vielä ehditte ennen vauvan syntymää. Itsellä on sellainen olo, että tekisi mieli käpertyä miehen ja tytön kanssa kolmestaan tänne kotipesään ja odotella rauhassa uutta perheenjäsentä. Tiedän senkin, että kaikki tulevat heti Kättärille katsomaan vauvaa ja sitten kuitenkin seuraavalla viikolla jo soitellaan, että oltais tulossa teille kylään... Olisi kiva, että ihmiset kävisivät synnärillä ja sitten saisi rauhiuttua kotona, mutta ei. Siinä jouluvalmistelujen ohessa voi sitten keitellä kahvia ja istuskella kahvipöydässä ja käydä välillä suihkuttelemassa synnytyshaavoja vessassa ja vielä ne pari lastakin siinä sivussa menee. Tiedän, että teksti on aika negatiivista ja taas oikein kunnon valivali-linjaa, mutta olen niin väsynyt! Tuntuu, ettei lepohetkiä ole tiedossa ainakaan tämän vuoden puolella.

Eilen oli viimeinen lääkäri. Kohdunsuu kiinni, kohdunkaula 2cm ja pehmentynyt. Kaikki kunnossa. Sf-mitta oli 33cm. Parin viikon päästä sitten neuvolaan. Kelakin oli saanut päätöksen äitiysrahasta tehtyä=)

Varasin tälle päivälle pesutuvan vauvan vaatteita varten. Jo on aikakin alkaa laittelemaan niitä. Toiset jo pakkaavat sairaalakasseja ja minusta tuntuu, että synnytys on jossain hamassa tulevaisuudessa. Voi olla, etten taas viikonloppuna ehdi tänne. Tiedossa on vaihteeksi kyläilyä, kyläilyä ja kyläilyä... Jaksamisia kaikille! Jatkan nyt tuota siivousurakkaani niin ehdin ehkä viettää illalla vähän omaa aikaa siistissä kodissa...

Vierailija
17/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynti takana ja ei mitään uutta... sen verran edistystä että sf-mitta oli kasvanut ja vauva kuulemma tuntuu n. kolmekiloiselta käteen.

Ei ole vielä kuulunut RauPotarin kuulumisia... toivottavasti kaikki on kunnossa.

TURVAKAUKALO : ostin puoli vuotta vanhan BritaxBabySafe-kaukakon käytettynä koska vanha kaukalomme on ollut 6 vuotta kylmässä varastossa. Sitä voi varmaan käyttää vaikka sitterinä jos tarve vaatii.

NANI : vinkki isyyspakkaukseen - lehtitilaus? Tilasin omalle miehelleni V8-lehden vuodeksi.

Seuraatteko BB:tä? Olen seurannut sitä enää ainoastaan www-sivujen kautta, jotenkin tuntuu niin hölmöltä tuo tämänvuotinen porukka. Viime vuonna kyllä tuli seurattua....

SIIVOUS : ajattelin huomenna siivota koko kämpän - siis ajattelin, en tiedä toteutuuko se. Tänään voisi aloitella kodinhoitohuoneen kaapeista ja illalla pistää miehen viemään matot ulos. Meillä on isoja villamattoja joita en jaksa yksin kantaa normaalikuntoisenakaan.

MrsCruiser 36++

Vierailija
18/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsCruiser: ideana hyvä tuo lehden tilaaminen, mutta ukolle tulee jo kaikki mahdolliset.... V8, GTI, Bike.... Noistakin olen jo marmattanut, että jostain voisi vähitellen luopua, kun miljoona menee pelkkiin lehtiin vuodessa;DDD

Jos vaikka ostais vaan jostain vähän erikoisemmasta lehdestä (tai jostain ulkolaisesta lehdestä) irtonumeron ja sais lukea sitten sitä. Ainoo vaan ettei noi aiheet oo mulle niin läheisiä et tietäis sit minkä lehden ostaa. No täytyy katella kun illalla menee kauppaan.

Ainii nyt on muuten taas parempi mielikin kun tossa muutama tunti sitten. Printterikin suostu vielä tulostamaan liilaa, vihreätä ja keltaista tekstiä=))) Isyyspakkauksen tekstit siis tehty.

Seuraava urakka oliskin sit alkaa vääntämään joulukortteja... kun tapana on ollu tehdä ne ite.

nani yhä edelleen 33 ja risat

Vierailija
19/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulinpas minäkin nostelemaan pinoa, vaikka ei mitään uutta ilmoitettavaa ja olen ajatellut jäädä vaan sivusta seuraajaksi kun nämä minun viestit tällästä valivali höpötystä..ettei kukaan vaan pahoita mieltä :D

KAUKALO: vauvatalo johanna ilmoitteli tarjouksessa olevan safety baby kaukalon hinnaksi 39¿. meillä oli aikoinaan esikoisella saman merkkinen kaukalo ja ihan toimiva oli. moni ajattelee että hinta halpa niin kaatis kamaa mutta kaikki kaukalot ym. turvalaitteet joutuvat käymään testeissä että pääsevät myyntiin. nyt pikku kakkoselle ostin vähän käytetyn maxi cosin-kaukalon.

NEUVOLASSA: painoa tullut +400g/vk *minä pikku röh-röh*

sf mitta 36cm..kuinkahan suureksi kyseinen mitta voi kasvaa? proteiini plussalla joten ma takaisin neuvolaan ja opastipas täti ottamaan yhteyttä äitiyspolille jos päätä alkaa särkemään. huoh :( ei kaittes mikään panikki tilanne kun verenpaine 124/76 :)

ISILLE: mitähän sitä keksisi isille lahjaksi...mielikuvitus on ihan nollassa :D pyhitämme poitsun kanssa koko huomisen päivän etsimiseen.

kunhan poitsu heräilee päikyiltä niin aletaan tekemään korttia.

mutta nyt toisille vuoro :D

erkkierika 36+3

Vierailija
20/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut kaupungilta. piti käydä viimeiset tavarat hakemassa isyyspakkaukseen ja moikkaamassa työkamuja. Jos totta puhutaan lähdin ostamaan sairaala laukkua :) mies kun sopivasti tos aamulla valitteli et noita laukkuja pursuaa joka paikasta.. niin huomasin et en voi pakata sairaalaan laukkua, kun ei ole sopivaa. Aika ontuva selitys.. mut laukut on niin ihania. Löysinkin aivan YLI ihanan, mut sillä hintaa melkeen 400e auts.. pitää ehkä miettiä vielä.

Sit iski nälkä ja käväsin ravitsevalla lounaalla mäkkärissä, ja sieltä sain sen ZERO pullon.. ihan jees maku.

Nyt tarvis mennä laittamaan pesueelle täytettyjä paprikoita ja silitystäkin taas olis.. plääh.

nefili ja huomenna uusi viikko