Voiko betasalpaajaa ottaa jännitykseen vaikka päivittäin?
Onko mitään haittaa ja lakkaako lääke tehoamasta?
Kommentit (10)
En tiedä, itse aloitin eilen Seroxatin syömisen ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin ja sain lisäksi pameja.
Tsemppiä!
Kyllä voi. Itse otan säännöllisesti joka aamu.
Haittoja voi tulla vaikkei itse niitä hoksaakaan. Mutta kyllä niin tekee moni muukin kos sitä haet.
Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa pitkään käytettynä
Liikuntaan ja suorituskykyyn tosiaan vaikuttaa alentavasti.
Toki jos jännitystilat ovat niin pahoja, että häiritsevät normaalia arkea, niin betasalpaajien käyttö voi olla pienempi paha. Keho kuitenkin tottuu, eli voivat menettää jatkuvasti käytettynä jossain määrin vaikutustaan. Ja muutenkin niin voimakkaisiin jännitystiloihin, jotka häiritsevät arkea jatkuvasti, pitäisi puuttua muunkinlaisella hoidolla (yleensä terapia) kuin pelkillä betasalpaajilla.
Olen ottanut beetasalpaajaa verenpaineeseen 10 vuotta. Edelleen toimii.
Minäkin syön verenpaineeseen ja korkeaan sykkeeseen, tai onko näillä sitten tekemistä keskenään, en tiedä.
Syön beetasalpaajia päivittäin muista syistä, eivätkä kyllä ainakaan valitettavasti minulle vaikuta jännitykseen/ahdistukseen millään tavalla. Mitään haittavaikutuksia en ole huomannut.
Minä söin niitä päivittäin 10v migreeni estoon eli voi syödä päivittäin.
Toki vain lääkärin määräyksellä ja käskystä.
En tiedä mutta ainakin jos harrastat liikuntaa niin beetasalpaaja vaikeuttaa sitä koska syke ei nouse samalla tavalla.