Laita mies asialle,tee itse perästä... VOI V***U!!!!!!!!
eteisen remppa meneillään... tänään piti saada valmiiksi mutta mutta...
ainoa valmis on vasta YKSI seinä. Ja miksi??
Mies maalaa. Sanoin jo ennen aloittamista,et pitkät tasaiset vedot (telalla) niin ei jää niitä " rajoja" . Joo,joo,enköhänmä osaa jne jne. Minä katsoin hetken vierestä ja sanoin et etpä näköjään osaa.
Mies suivaantuu ja sanoo,et luotappas vähän,hän kyllä osaa. Minä sanoin,et älä sit mulle ala valittaan kun pieleen menee.
23 aikaan tulee sanomaan et nyt se yks seinä ois sit maalattu. Meen katsoon ja pystyn jo kaukaa osoittaan kohdat joihin jää " rantua" ja selkeet sutaisut. Eu jää,mies " lupaa" ,se on kuulema iiiiiiihan eri näköinen kuivuttuaan. No,ei oo.
Äsken mentiin katsoon ja kysyin et näinkö on erinäköinen. Mieskin myöntää et onpas vähän jäänyt ja yrittää vetää vitsitsiksi... Arvatkaapa naurattaako??
Kommentit (66)
Siis enhän minä ikinä,missään vaiheessa ole todellakaan pilkannut miestäni??? Mistä ihmeestä olet niin tulkinnut?? Se millä tyylillä täällä puran " raivoani" (vähän liioiteltu muoto) EI kerro sitä mitä sanon miehelleni!
Miehelleni (kuten olen aiemmin jo sanonut) olen puhunut täysin asiallisesti ja neuvonut (vai onko sinusta neuvonut pilkan synonyymi??).
Täysin rakkaudelliset neuvot vain ei menneet perille,joten annoin sitten miehen tehdä kuten halusi. Lopputulosta kun kutsui " ihailemaan" niin silloin (myönnän) päästin suustani sarkastisen kommentin,mutta näin kyllä mieheni naamasta jo silloin,että tajusi virheen tehneensä.. :)
ap
Vierailija:
Niin mä vaan kertomastasi tulkitsin että tämä maalaushomma on miehellesi tärkeä. Vastaavassa tilanteessa en minä rupea miestäni pomottamaan ja ihan vastaavasti ei hänkään rupea mulle jos minä jonkun asian haluan tehdä vaikkei olisikaan erikoisalaani. Musta vaan paljon haljumpaa ei ihmissuhteessa ole kuin toisen osaamisten pilkkaaminen. Näköjään olen kuitenkin vähemmistössä joten onnea valitsemallasi tiellä.t. se joka ihmetteli onko ihmissuhteesi maalipurkin hintainen
IHANKO oikeasti miehesi vain antaisi sinun tehdä täysin pieleen joknkun asian,kun sinä " jonkun asian haluan tehdä vaikkei olisikaan erikoisalaani" ??
JA aivanko totta sinäkin suuttuisit sitten miehesi neuvoista jos hän niitä antaisi ja sanoisit et " painu muualle siitä neuvomasta" jne?? varsinkin jos miehelläsi olisi samasta asiasta jo aiempaa kokemusta??
ap (ihmettelee)
Jos ne teidän rakkaat miehenne antaisi teidän tehdä kaikki ne hommat missä kuvittelette olevanne parempia, niin sitten te täällä vasta itkisittekin
kun mies vaan makaa sohvalla eikä tee mitään ;) Vierailija:
kun mies vaan makaa sohvalla eikä tee mitään ;)
No vaikka siitä,että mies makaisi vain sohvalla tekemättä mitään?? silloinhan mies ei tekisi MITÄÄN,ei varsinkaan auttaisi naista " naisen töissä" (niin sanotuissa). Ja eiköhän 39 viitannut näillä " kaikilla hommilla" just ns miestentöihin?? vai mihin sitten...??
ei se todellakaan se suhde ole sen hintainen mut eteinen kävis tällä mallilla tosi kalliiksi... katsos kun siihen menisi pieleen maalattua maalia sellaiset 200e tuota maalia... (paljon eteisen seinä pinta-alaa+ovien maalaaminen mihin mies ei onneks viel ehtinyt... riittäsköhän tuo 200e edes...??)
ja siis tuolla tyylillä täysin hukkaan. Ja kun se mies olisi sitten saanut 200e arvosta toteuttaa itseään,niin menisi ainakin toiset 200e jälkien korjaamiseen... valitettavasti varmaan enemmänkin,korjaaminen kun tuppaa maksamaan enemmän...
ap
Haukuit häntä jo ennen kuin hän alkoi mitään tekemään, joten mies olisi tehnyt oikein, jos olisi antanut telan sinulle käteen ja lähtenyt muihin hommiin.
Jos miehesi sanoo että painu muualle neuvomasta niin olet varmaan neuvonut ihan tarpeeksi ja kannattaa pitää suu kiinni eikä syyttää miestä sen enempää.
Ja jos täällä noin pilkalliseen sävyyn puhut miehestä niin on kyllä tosi vaikea uskoa että sitä ei tippaakaan livahda puheisiisi tai asenteeseesi kun puhut hänen kanssaan.
Mutta kuten sanottua onnea valitsemallasi tiellä. Itse toimin mieluummin toisin jos todellakin kyse on hänelle/mulle tärkeästä asiasta, koska hommat lutviutuu kyllä ennen pitkää uomiinsa, eli kyllä se seinä tulisi meidän taloudessa maalatuksi sitten vaikka vähän myöhemmin kunnolla eikä tarvisi napista asiasta.
t. sama, mikäs se numero olikaan
Hei, laatoittaminen ei oikeasti ole vaikeaa, jos pohja on jo tehty.
Kipaisepa esim. K-raudassa tai niiden nettisivuilla hakemassa ohjeet ja ala laatoittamaan. Ehkä se mies sitten innostuu.
sen lisäksi että on itsestään selvää että hän osaa paremmin kaikki " naisten hommat" hän tietää varmasti paremmin myös miten " miesten hommat" pitää hoitaa. Ja tällä perusteella rouva jättäisi miehen tehtäväksi juuri ne työt jotka hän itse valitsee.
Itse pidän tätä jaottelua naurettavana koska niin harvoissa töissä tarvitaan sukupuolielimiä.
t. se jota joku (sovinisti?) kutsui bimboksi ja tarkoitti tällä ilmeisesti tyhmää NAISTA
Mieskin on sanonut, että maalaan paremmin.
OLISIN maalannut itse mutta MIES sanoi,ettei se ole NAISTEN hommaa. ALUSSA (enkä muussakaan vaiheessa) en HAUKKUNUT häntä,ainoa mitä sanoin kun hän aloitti oli,et toivottavasti muistaa vetää pitkiä tasaisia vetoja,ettei jää rajoja. Sitten JÄTIN HÄNET MAALAAMAAN.
Ja sinä maalipurkin-hina-suhteen-hintana,et ihan vastannut kysymykseeni? Mitä jos sinä -haluaisit- tehdä jotain mistä sinulla ei ole yhtään kokemusta,mutta miehelläsi olisi. Miehesi antaisi sinun tehdä kyllä,mutta jossain vaiheessa nähdessään sinun tekevän pieleen antaisi muutaman hyvän vinkin jolla saisit työsi tehtyä niin ettei siihen tulisi (pahoja) virheitä? Suuttuisitko todella noista (nätisti sanotuista) neuvoista miehellesi?
ap
siksi silloin illalla/yöllä täällä kirjoittelinkin " tulikivenkatkuisesti" ,etten mene miehelle möläyttämään samaa,koska tietysti hän siitä olisi sanutkin suuttua. Sen sijaan purin tänne ja puhuin miehelle ihan tavallisesti,onkos tuo nyt sitten niin ihmeellistä :)
ap
En vastannut kysymyksiisi, kun ei niistä minun mielestä ollut mitään hyötyä, kyse kun on sun tilanteesta enkä ymmärrä mitä hyödyt vertailusta... Mutta kyllä, mies antaisi minun tehdä jos haluaisin ja vastoinpäin, olisin vaan tyytyväinen siitä että hän haluaa tehdä ja minä voin tehdä jotain muuta.
Ja ei, en suuttuisi ihan pienistä hyväntahtoisista neuvoista eikä suuttuisi miehenikään, joten kyllä se että sinun miehesi on käskenyt painua muualle neuvomaan kuulostaa siltä että neuvosi eivät ole olleet ihan pieniä ja hyväntahtoisia, tai sitten vaan olet neuvomassa joka asiassa ja se ärsytti häntä takaraivossa vaikka nyt neuvosi olivatkin hyviä.
En mä nyt todellakaan yritä väittää että miehen pitää aina saada tehdä mitä haluaa, mutta tää juttu vaan kuulosti tärkeältä miehellesi ja kuten sanoin niin itse toimisin silloin toisin kuin mitä oot tehnyt.
t. sama
kun tosiaan et ollut täällä katsomassa niin ne neuvoni olivat ihan hyväntahtoisia jne. Miehelläni on vain (paha) tapa aika isostikkin suuttua jos samalla kun saa neuvon niin tajuaa et on tehnyt väärin,mutta kantti ei kestä myöntää sitä vaan jääräpäisesti junttaa hommansa loppuun asti...
Kuten sanoin,ihana mies muuten,mut työkaluja (tmv) ei kannata käteen antaa :) Menee hermot (miehen siis todellakin!!) ja yleensä myös rahat.
Ai niin ja aika jännä päätelmä et nyt kun mieheni tosta hermostu niin minä olisin neuvomassa joka asiassa :D enpä ole ihmeellisempää kuullut,enkä siis neuvo joka asiassa.
Sinulla ja miehelläsi on varmaan ihanan harmooninen suhde,kun toinen antaa/antaisi toisen sotata pitkin seiniä ja katselisi vaan et onpas se kivaa kun tuo tuossa nyt toteuttaa itseään :)
ap -poistuu-
eka sanot ettei teidän tilannetta voi verrata,et siis sen takia vastaillut ap:n kysymyksiin (mitkä minusta oli ihan asiallisia ja järkeen käypiä koska itse sanoit et sä ja sun miehes antaisitte toistenne maalata jne)
ja sitten vertaat kuitenkin,ettei sun miehes suuttuisi (kun ap:n mies suuttui). Miten voit verrata tilanteita kun itse sanot ettei niitä sinun mielestäsi voi verrata...
Juu, meillä on ihan kivan harmoninen suhde ja asunnossamme on hyvin maalatut seinät, jotka yhteistuumin on saatu tehtyä (minä en osaa maalata kovinkaan hyvin mutta mieheni osaa eikä silti haukkunut tai opastanut maalaustalkoissa). Toivottavasti vastaisuudessa teilläkin.
t. sama
Ap pyysi vastausta toistamiseen ja siitä vertailu, ei ollut oma-aloitteista.
t. sama, mitä numeroita ne nyt olikaan
MIEHET OVAT AVUTTOMIA!!!
Siis ainakin tämä on minun kokemukseni. Kun pitää vaihtaa renkaat, maalata, laittaa lamput kattoon (olen lyhyt tässä syy), korjata tietokonetta, tehä remppaa ni aina kestää. Monet kerrat ku oma mies ei oo saanu aikaseks on oikeesti pitäny soittaa muita apuja paikalle.
Ja entä sitten ne perinteisest naisten hommat. Kyllähän miehestä näissä olis varmaan apua, jos osais. Tiskaaminen ja roskien vieminen menee, mutta muut takkuaa.
Ja se paljon puhuttu oma-aloitteisuus. Missä se luuraa?
Missä olis mulle sellanen mies joka on samanlainen monitoimi ihminen kuin minä itse? Täytyy varmaan etsiä itelleni nainen kumppaniksi.
ristosta/ristolle tolleen...
Tää ap:n kysymys on aika hauska: " IHANKO oikeasti miehesi vain antaisi sinun tehdä täysin pieleen joknkun asian,kun sinä " jonkun asian haluan tehdä vaikkei olisikaan erikoisalaani" ??
JA aivanko totta sinäkin suuttuisit sitten miehesi neuvoista jos hän niitä antaisi ja sanoisit et " painu muualle siitä neuvomasta" jne?? varsinkin jos miehelläsi olisi samasta asiasta jo aiempaa kokemusta?? " (lainaus tuolta aiempaa)
mutta tätä hauskempi oli " Hannan" vastaus että ei suututtaisi ja mies antaisi " Hannan" tehdä... Mistä näin leppoisia ihmisiä löytyy?? Mä väitän et tosielämässä tää miss harmoninen olis ihan hermoraunio jos mies laittas seinille tai muuhun menemään toista sataa euroa eikä tulos olis minkäänmoinen!
Ja voin ihan rehellisesti myöntää et mun reaktio ois sama kuin tällä ap:lla :D
Mies pystyy tekemään yhden asian kerrallaan ja sen aikana ei saa kukaan edes puhua tai pieleen menee
Niin mä vaan kertomastasi tulkitsin että tämä maalaushomma on miehellesi tärkeä. Vastaavassa tilanteessa en minä rupea miestäni pomottamaan ja ihan vastaavasti ei hänkään rupea mulle jos minä jonkun asian haluan tehdä vaikkei olisikaan erikoisalaani. Musta vaan paljon haljumpaa ei ihmissuhteessa ole kuin toisen osaamisten pilkkaaminen. Näköjään olen kuitenkin vähemmistössä joten onnea valitsemallasi tiellä.
t. se joka ihmetteli onko ihmissuhteesi maalipurkin hintainen