Nyt on alkanut näkyä monessa paikassa työtä tarjolla-lappuja ikkunoissa ja ovissa. Mielestäni ihan hyvä suuntaus!
Olen nähnyt näitä ainakin apteekissa, huoltamolla, kampaamossa ja kaupoissa. Jos olisin itse työnhakija niin kyllähän tuollainen helpottaisi huomattavasti työnhakua kun voisi vaan marssia paperit kainalossa paikan päälle siitä juttelemaan, ilman sitä nettihaku tai puhelinsoittosäätöä.
Kommentit (13)
Todellako! Toivoisin, että yhteiskunta kehittyisi tähän suuntaan. Työpaikalla ehtii oppia sen työpaikan asiat.
Mä olen teknisellä alalla. Noissa mainitsemissasi paikoissa on lähinnä asiakaspalvelijan paikkoja tarjolla.
Kai ovat muistaneet merkata myös mitä maksavat palkkaa? En ala talkootyönä jeesimään ketään.
Ainahan niitä töitä tietenkin olisi tarjolla, mutta palkka onkin ihan toinen juttu.
Iskettäisiinköhän heti jotkut kelan työharjoittelupaperit nokan eteen kun menisi hakemaan moista paikkaa?
Töitähän löytyy aina, mutta kyselyt palkanmaksusta saa työnantajan näkemään punaista.
Vierailija kirjoitti:
Kai ovat muistaneet merkata myös mitä maksavat palkkaa? En ala talkootyönä jeesimään ketään.
Sinä olet sellainen, joka ei uskalla mennä töihin ja syyttää siksi tässäkin tapauksessa muita. Ihan selvä tapaus, sinua pelottaa.
Olisi hyvä muutos tai paluu entisaikoihin. Jos joku oikeasti palkkaisikin suoraan ilman vuokravälitysfirmoja ynnä muita konkeloita.
Samaa huomasin myös Saksassa kesän lopulla, kauppakeskuksissa melkein joka liikkeen ikkunassa haettiin työntekijää. Suomessa en ole niin kuljeskellut kaupoilla, etten ole huomannut. Mutta hyvä tapa minustakin.