Vaasassa asuvia perheitä?
Hei!
Olemme suunnittelemassa muuttoa vaasaan. Olisin kiinnostunut tietämään jos täällä on vaasalaisia? Vaasasta olisi kiva kuulla mielipiteitä, esim. missä hyvää aluetta lapsiperheelle, onko siellä asukaspuistoja/leikkipuistoja lapsille, hyvät kulkuyhteydet busseilla jne..? kaikki tieto olisi tervetullutta!
Kommentit (3)
Täällä on ihan mukava asua ja varmaan tässä lähimaisemissa pysytään. Jokaisessa kaupunginosassa on varmaan omat hyvät puolensa, itse olen asunut vain muutamassa, joten en oikein osaa sanoa mikä olisi paras. Siitä tykkään, että kaupungiksi tämä ei ole valtavan suuri.
Leikkipuistoja on vaihtelevasti, niiden lisäksi löytyy ainakin avoimia päiväkoteja. Linja-autoaikatauluihin ja reitteihin on tullut muutoksia siitä, kun viimeksi olen niitä käyttänyt, mutta täällä on palvelubussi, jonka voi normaalilla taksalla tilata sinne mihin haluaa mennä, tutut sitä kovasti kehuvat.
Kesäisin täällä on ihanan vihreää ja luonto on todella lähellä, kauas ei tarvitse mennä, niin löytää vaikkapa metsiä. Ja meri on tietysti lähellä. Talvisin löytyy pulkkamäkiä ja laskettelukeskuskin. Kauppojakin on monenlaisia ja ainahan voi käydä maakunnassa muualla, jos täältä ei löydy :)
Porenn ja kolme tyttöä
Porenn tuossa jo kehuskelikin Vaasaa (Moikka vaan! Oon vaihtanut nimimerkkiä täällä palstalla, mutta lähistöllä asustelen edelleen ja toinen lapsi on meille tulossa keväällä. Meidän iso mies täyttikin jo 2-v. lauantaina.) Mä tykkään Vaasassa myös siitä, että on paikkakuntana kivan kompaktin kokoinen. Palveluja on ihan kohtuu hyvin, mutta välimatkat ei oo pahat oikeastaan mistään päin Vaasaa. Melkein mikä tahansa kaupunginosa soveltuu passaa lapsiperheille, mutta ehkä Gerby-Pukinjärvi-Metsäkallio akselilla on eniten ko. perheitä, koska alueet on rakennettu vähän muita myöhemmin. Itse oon asunut Palosaarella, Ristinummella ja Teeriniemellä ja en ehkä ihan keskustaan pienten lasten kanssa muuttaisi. Nyt ollaan lähiöasukkeja rauhallisella asuinalueella omakotitalossa ja oman pihan kanssa, mutta kaupunkiin silti matkaa vain 3,5 km. Joten tervetuloa vaan!
A.A.