Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa lapselle kontrolliaikaa lääkärille. Uskallanko jättää väliin?

Vierailija
27.11.2022 |

Kuukausi sitten lapsellani oli kurkkukipua, flunssa ja imusolmuke soliskuopassa. Hän kävi lääkärissä, se soliskuoppa tunnusteltiin ja sanottiin tosiaan, että imusolmukkeelta vaikuttaa ja luultavasti liittyy flunssaan. Verikokeet oli kunnossa. Lääkäri käski heti arkena varaamaan kuukauden päähän kontrollikäynnin omalle terveysasemalle, koska on tärkeää varmistaa, että patti häviää. No olen soitellut tässä kuukauden aikana jo monta kertaa. Mikä on aika hankalaa, kun teen asiakaspalvelutyötä ja olen sen takia missannut takaisinsoiton pari kertaa ja sitten pitää taas soittaa uudelleen ja jännätä, pystynkö vastaamaan seuraavalla kerralla, kun soitto voi tulla vasta parin päivän päästä. Aikaa lääkärille ei vaan ole. Kuulemma mitään muuta kuin päivystysaikoja ei ole, ei pysty antamaan ajanvarausaikaa eikä puolikiireellistä, eikä laittamaan mihinkään jonoonkaan. Aina neuvo on vaan soittaa myöhemmin uudelleen. Nyt on kulunut kuukausi, eikä meillä ole sitä aikaa. Minusta patti on hävinnyt, tai ainakaan en itse sitä enää löydä. Pitäisikö silti edelleen yrittää saada kontrolliaikaa? Voiko jotain tärkeää jäädä itseltä huomaamatta? Voisin tietysti viedä lapsen yksityiselle mutta suoraan sanottuna ei oikein olisi rahaa sellaiseen, siihen menee varmaan ainakin satanen (täällä pk-seudulla).

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/4904060/laakari-jarjesto-konsultoi-alyk…

Lääkäri järjestö konsultoi älykello valmistajaa: tulevaisuudessa älykello ottaa pieniä verinäytteestä ja löytää useimmat sairaudet jo niiden...

Vierailija
22/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lääkäri käski heti arkena varaamaan kuukauden päähän kontrollikäynnin omalle terveysasemalle, koska on tärkeää varmistaa, että patti häviää"

Mitä epäselvää tässä? Sanot että lääkäri käskenyt varata kontrolliajan ja sillä siisti.

Niin mutta kun aikaa ei tuosta huolimatta anneta, koska niitä ei ole. Tämä tuntuu todella turhauttavalta. Olen siis soittanut jo monta kertaa ja joka kerta selostanut tuon lääkärin ohjeen. Kontrollin olisi ohjeen mukaan pitänyt olla nyt. Ap

Älä lopeta puhelua ennen kuin ovat laittaneet lapsesi jonoon. Jos mitään oireita ei ole, käske heidän itse arvioida kiireellisyys ja sano, että jäät odottamaan aikaa, joko puhelimeen tai sitten, kun lupaavat ilmoittaa milloin on aika.

Olen käsittänyt puheluista, että heillä ei tosiaan ole mitään jonoa, jonne voisi laittaa. Puhelut menevät koko kaupungin yhteiseen numeroon ja takaisin soittaa aina eri hoitaja. He voivat vain varata vapaan ajan, jos sellaisia on annettavana. Ap

Valehtelevat.

Minkä ikäinen muksu? Soita neuvolaan tai kouluterkalle ja sitä kautta lääkärille etkä hyväksy mitään sössötyksiä vastaukseksi.

12v. Voisin tietysti kyllä kysyä kouluterkaltakin. Mutta minusta he eivät täällä hoida mitään muuta kuin ikäkausitarkastukset. Sairausasiat pitää hoitaa terveysasemalla. Ja en ole tehnyt päätöstä olla viemättä, jollekin joka kysyi. Miksi muuten olisin soitellut ja soitellut. Alkaa vaan tuntua ihan mahdottomalta tehtävältä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa kokemuksen lapsuudestani.

Perjantaina illalla valittelin vanhemmille että päähän ja poskiin sattuu. Isä lähti roudaamaan terveyskeskukseen. Sulkemisaika oli lähellä. Elämäänsä kyllästynyt hoitaja veteli vaan luukkua kiinni ja sanoi että enää ei oteta vastaan, tulkaa huomenna aamusta uudestaan. Sattumalta lääkäri tuli ulos huoneestaan ja kysyi mikä täällä on hätänä? Isä sanoi että lapsi valittaa päätä ja poskia. No tuleppa huoneeseen sanoi lääkäri. Koputteli poskia sanoi että poskiontelotulehdus ja määräsi joko antibioottia tai penisiliiniä ja toivotteli hyvää viikonloppua.

Ulosmennessä hoitaja mulkoili lasin takaa...

Vierailija
24/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä aikoja oikeasti on. Minäkin soitin pitkään, ja yritin saada lapselleni lääkäriaikaa. Ei ole, soita ensi alku-/loppuviikosta uudestaan.

Kun sitten kerran soitin, ja aloitin, että teillä ei varmaan edelleenkään ole lääkäriaikaa, mutta... kerroin asiani. "Kyllä meillä täällä on aikoja. Mistä olet saanut käsityksen, että ei ole?" Kerroin, että olen jo pari kuukautta yrittänyt saada aikaa tähän asiaan, ja ei ole aikoja. "Kuinka usein olet soittanut?" Kaksi kertaa viikossa. "Kyllä meillä on koko ajan ollut aikoja."

Vierailija
25/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsitko sen patin itse silloin kun lääkärikin sen totesi? Jos pattia ei enää ole, kontrolliaikaa tuskin enää tarvitsette. Ehkä siksi teille ei ole löytynyt aikaa kun hoitajatkin tietävät etteivät pahalaatuiset imusolmukemuutokset häviä vaan pysyvät samankokoisina tai kasvavat.

Vierailija
26/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lääkäri käski heti arkena varaamaan kuukauden päähän kontrollikäynnin omalle terveysasemalle, koska on tärkeää varmistaa, että patti häviää"

Mitä epäselvää tässä? Sanot että lääkäri käskenyt varata kontrolliajan ja sillä siisti.

Niin mutta kun aikaa ei tuosta huolimatta anneta, koska niitä ei ole. Tämä tuntuu todella turhauttavalta. Olen siis soittanut jo monta kertaa ja joka kerta selostanut tuon lääkärin ohjeen. Kontrollin olisi ohjeen mukaan pitänyt olla nyt. Ap

Älä lopeta puhelua ennen kuin ovat laittaneet lapsesi jonoon. Jos mitään oireita ei ole, käske heidän itse arvioida kiireellisyys ja sano, että jäät odottamaan aikaa, joko puhelimeen tai sitten, kun lupaavat ilmoittaa milloin on aika.

Olen käsittänyt puheluista, että heillä ei tosiaan ole mitään jonoa, jonne voisi laittaa. Puhelut menevät koko kaupungin yhteiseen numeroon ja takaisin soittaa aina eri hoitaja. He voivat vain varata vapaan ajan, jos sellaisia on annettavana. Ap

Valehtelevat.

Minkä ikäinen muksu? Soita neuvolaan tai kouluterkalle ja sitä kautta lääkärille etkä hyväksy mitään sössötyksiä vastaukseksi.

12v. Voisin tietysti kyllä kysyä kouluterkaltakin. Mutta minusta he eivät täällä hoida mitään muuta kuin ikäkausitarkastukset. Sairausasiat pitää hoitaa terveysasemalla. Ja en ole tehnyt päätöstä olla viemättä, jollekin joka kysyi. Miksi muuten olisin soitellut ja soitellut. Alkaa vaan tuntua ihan mahdottomalta tehtävältä. Ap

Soitat aamulla ja jos ei ala aikaa tippua, sanot että seuraavaksi soitat sitten terveysaseman ylilääkärille tai muulle vastaavalle lääkärille että mikä h****tti on kun ei näin yksinkertaista asiaa saada hoidettua!

Vierailija
27/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsitko sen patin itse silloin kun lääkärikin sen totesi? Jos pattia ei enää ole, kontrolliaikaa tuskin enää tarvitsette. Ehkä siksi teille ei ole löytynyt aikaa kun hoitajatkin tietävät etteivät pahalaatuiset imusolmukemuutokset häviä vaan pysyvät samankokoisina tai kasvavat.

Joo ja kuinka monta tapausta on missä vakavan taudin toteaminen on viivästynyt kun se sentraalisantra siellä puhelimessa ei näe tarpeelliseksi antaa lääkäriaikaa? Ei nekään sentään mitään meedioita. Jos ohje on tarkistuttaa niin se on.

Vierailija
28/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä aikoja oikeasti on. Minäkin soitin pitkään, ja yritin saada lapselleni lääkäriaikaa. Ei ole, soita ensi alku-/loppuviikosta uudestaan.

Kun sitten kerran soitin, ja aloitin, että teillä ei varmaan edelleenkään ole lääkäriaikaa, mutta... kerroin asiani. "Kyllä meillä täällä on aikoja. Mistä olet saanut käsityksen, että ei ole?" Kerroin, että olen jo pari kuukautta yrittänyt saada aikaa tähän asiaan, ja ei ole aikoja. "Kuinka usein olet soittanut?" Kaksi kertaa viikossa. "Kyllä meillä on koko ajan ollut aikoja."

miksi näin tehtiin?

Vierailija
29/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on joku elämäänsä ja työhönsä leipiintynyt hoitaja ollut töissä vastaamassa puhelimeen ja päättänyt, että "kostaa" sairaille ihmisille sen, että hänestä hänen kuuluisi saada paljon enemmän kaikkea elämässä, kun on niin pätevä työn ja arjen sankari.

Vierailija
30/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patti poissa, ongelma poissa. Ei siinä lääkäriä tarvita sitä samaa toteamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän