Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menenpä tästä tulostamaan avioerohakemuksen. Nyt riitti.

Vierailija
27.11.2022 |

Mies viettää enemmän aikaa töissä tai kaverin kanssa kahvilla kuin kotona. Jos sattuu olemaan kotona, makaa sohvalla ja kattoo telkkaria.
Oli taas tänä viikonloppuna töissä.
Olen itse vain kotona (olen työtön). Hoidan pyykit, ruoanlaitot, tiskit ja siivoukset sekä lumityöt. Siinä sivussa haen töitä. Joka ikinen päivä miehellä ruoka valmiina kun tulee kotiin.
Jos kysyn mentäiskö vaikka esim. kahville jonnekin illalla jotta pääsisin näkemään ihmisiä, niin ei kuulemma jaksa/huvita.
Kahteen viikkoon en ole käynyt missään ihmisten ilmoilla. Sitä ennen kaupassa ruokaostoksilla.
En jaksa uskoa, että miehellä niin paljon töitä että siellä pitää olla melkein joka viikonloppu. Yllättävän usein käy myös kaverin kanssa kahvilla nykyään.
En viittii enää kattoa tällaista, joten annanpa miehelle joululahjan jo etukäteen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tunnelmissa eroa puuhaten:

Rahantuloa ei voi estää!

Vierailija
22/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kopio minullekin. Meillä sama tilanne, mutta en ole työtön vaan sairaseläkkeellä. Eipä olla vaimon kanssa tehty tänävuonnakaan mitään yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että olet nyt vain viettänyt liikaa aikaa yksiksesi. Hae niitä töitä ja lähde mökistäsi liikkeelle. Soita vanhoille kavereille ja sukulaisille. Ehkä voisit lähteä ensi viikolla muutamaksi päiväksi sukuloimaan.

Vierailija
24/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
25/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Et tarvitse taluttajaa. Mene yksin.

Vierailija
26/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eipä siinä.

Teidän välit on varmasti jo aika tulehtuneet, jos pienikään sovinto tai halua pyrkiä parantamaan suhteen laatua ei ollut enää vaihtoehto. Ehkä avioero sitten on paras vaihtoehto. Tsemppiä!

Mies kieltää ettei ole pettänyt eikä jaksa keskustella tilanteesta. Makaa sohvalla jos sattuu olemaan kotona. Syyttää mua vainoharhaisuudesta.

Ap

Kuulostaa niin tutulta... Itse käyttää työpäivään 10 h, ja hoitaa vielä ruokaostokset sen lisäksi "koska se on kuitenkin matkan varrella", kun ex-puoliso on samalla kotona.

Kyllähän siihen pyykinpesuun ja siivoamiseen (kerran viikossa), ja ruuan laittamiseen saa melkein tunnin päivässä käytettyä, joten vireystaso on hieman erilainen silloin klo 18 kun molemmat ovat kotona.

Jos vielä tämän jälkeen pitäisi innosta hihkuen lähteä uudestaan ulos koko loppuillaksi, niin kyllä se on aika paljon odotettu.

Vierailija
27/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän yhteistä aikaa olla, mutta eikö sinulla ole muuta elämää ja mahdollisuutta mennä ihmisten ilmoille ilman miestäsi?

Nyt sovit ensi viikolle treffit miehen kanssa. Hänhän käy kuitenkin töissä eikä noin vain jaksa välttämättä lähteä.

Samaa mieltä. Työ vie kyllä usein mehut niin tyystin, että ihana kotona vaan oikaista sohvalle. Ja onko miehellä nyt enemmän vastuuta rahan tulosta, kun ap on työtön.

Ehdotan keskustelua. Ap voisi ilman syyttelyä kertoa miltä tuntuu olla paljon yksin kotona. Eli ei kovin mukavalta. Ja että kohottaisi mieltä, kun voisi juuri oman kumppanin kanssa tehdä jotain kivaa kodin ulkopuolella.

Apn kannattaa keksiä myös omia juttuja.

Hyvää miestä ei kannata jättää.

Vierailija
28/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on oman onnensa seppä. Miten se ero tätä tilannetta auttaa? Jatkossa sitten olet ihan yksin.

Yksinhän olrn nytkin. Eron jälkeen ei tarvitse elätellä toiveita siitä että tulisi huomioiduksi.

Js kysehän ei ole siitä etten viitsisi poistua kotoa vaan siitä ettei ole rahaa bussiin (3€/per suunta) jotta pääsen juomaan 3-5€:n kahvin. Ekat tuet tulee vasta joskus tammikuussa.

Kummallista kun tuo mies esim. vielä kesällä jaksoi kaikenlaista työpäivän jälkeen mut nyt ei ole jaksanut reiluun 4 kuukauteen.

Mut joo, minähän tässä olen se suurin k***pää ja idiootti.

Ap

Vierailija
29/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut sitten elättää, jos eroat? Maksat kaikesta yksin.

Ja kyllä, elätän itseni ilman tukia, joita en toki tarvitsekaan. Helppo olla yksin, oma koti maksettu jo.

Vierailija
30/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on oman onnensa seppä. Miten se ero tätä tilannetta auttaa? Jatkossa sitten olet ihan yksin.

Yksinhän olrn nytkin. Eron jälkeen ei tarvitse elätellä toiveita siitä että tulisi huomioiduksi.

Js kysehän ei ole siitä etten viitsisi poistua kotoa vaan siitä ettei ole rahaa bussiin (3€/per suunta) jotta pääsen juomaan 3-5€:n kahvin. Ekat tuet tulee vasta joskus tammikuussa.

Kummallista kun tuo mies esim. vielä kesällä jaksoi kaikenlaista työpäivän jälkeen mut nyt ei ole jaksanut reiluun 4 kuukauteen.

Mut joo, minähän tässä olen se suurin k***pää ja idiootti.

Ap

Onko sulla se raha siihen avioerohakemukseen?

Vierailija
31/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arto Nyberg alkaa

Ihana Pirjo Heikkilä on siinä

Vierailija
32/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sunnuntain huonoin provo:(

Vierailija
33/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sunnuntain huonoin provo:(

Taidat olla uusi täällä. Ammattivalittaja on valittanut elämästään miehen mökissä jo vuosia.

Vierailija
34/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa kun sitä sohvaa aina haukutaan tv:n katsomispaikkana-puolapuillako roikkuen sitä töllöä vahdataan?

Vierailija
35/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain eroa? Mies saa tehdä vähemmän töitä, koska rahaa menee nyt elättämiseesi. Itse saisit asumistuen ja toimeentulotukea työttömyyskorvauksen päälle. Joku siivoaminen ja ruoanlaitto ei ole mitään ihmeen kotivaimon töitä. Jos haet koko ajan töitä muttet saa niin jotain sun pitää nyt muuttaa. Haet vaikka johonkin koulutukseen tms. Sitä miestä oikeasti ärsyttää että joutuu elättämään sua eikä siinä auta mitkään kahvittelut. Kuulostaa siltä ettet ikinä ole edes ollut töissä kun olet noin pihalla työelämän kuormittavuudesta.

Vierailija
36/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse tätä selvitystä ja se hakemus maksaa siis 310€. Ositus maksaa 199 eurosta ylöspäin. Mutta keskimäärin tyhmä suomalainen makselee 1400€ juristille.

On siinä rahankäyttötaidot melkoisia, kun törsää pitkälle toista tonnia moiseen. Samalla rahalla saa iphone 14 pro maxin ja Tinder Goldin helvetin pitkäksi ajaksi.

Sitten on sitä jännitystä elämässä ja jos se ei puolisolle käy niin maksakoon noi kulut omasta pussistaan.

Vierailija
37/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo epäilysi miehen pettämisestä liittyy akloitukseen ja siihen, ettet viitsi poistua kotoa ulos ihmisten ilmoille ilman miestä? Kuulostat tosiaan vähän epävakaalta.

Eihän se kuulosta epävakaalta, mitä oikein selität

Vierailija
38/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain eroa? Mies saa tehdä vähemmän töitä, koska rahaa menee nyt elättämiseesi. Itse saisit asumistuen ja toimeentulotukea työttömyyskorvauksen päälle. Joku siivoaminen ja ruoanlaitto ei ole mitään ihmeen kotivaimon töitä. Jos haet koko ajan töitä muttet saa niin jotain sun pitää nyt muuttaa. Haet vaikka johonkin koulutukseen tms. Sitä miestä oikeasti ärsyttää että joutuu elättämään sua eikä siinä auta mitkään kahvittelut. Kuulostaa siltä ettet ikinä ole edes ollut töissä kun olet noin pihalla työelämän kuormittavuudesta.

Ammattivalittaja ei voi erota, koska ei voisi enää valittaa miehestä. Sitä paitsi hänellä ei ole asuntoa, eikä ajokorttia ja hän on pitkäaikaistyötön ja kroonisesti sairas, vaikka on jäänyt epäselväksi, että miten.

Vierailija
39/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole rahaa mennä minnekään ja kävellen liian pitkä matka. Autoakaan ei ole mulla.

Ap

No miten se tilanne erolla sitten paranee???

Pystytkö sitten käymään kahvilla, yms...

Vierailija
40/41 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/4302320/ketju/olisipa_mulla_oma_koti_t_…

Ammattivalittaja on valittanut miehestään palstalla jo ainakin vuodesta 2014 asti, varmaan pidempäänkin.