Jos lapsesi olisi sellainen japanilaistyylinen eristäytyjä ilman ihmiskontakteja
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainenhan se on. Kaksikin tuollaista on itseasiassa. Toista piinasin olemassaolollani vuoden päivät. Asui roskavuoren keskellä kotonaan eikä ollut käynyt vuoteen kuin korkeintaan roskiksella harvakseltaan. Otin lähemmäs asumaan. Ostin kotiin sisustustavaroita, olen käynyt siivoamassa ja opetin siivoamaan, ostin sille uudet vaatteet ( paljon vaatteita) kun sillä ei ollut kuin yksi kerrasto, pidin pitkät tsemppipuheet ja sparrasin vaikka joka ikinen hetki selkeästi vihasi niitä. Käskin hakea sitä sun tätä ja sanoin tämä ei kelpaa miten elät. Käskin mennä lääkäriin masennuksesta. Summa summarum, hänellä on nyt työpaikka, lääkitys ja tyttöystävä.
Hienoa, että teillä on tilanne ratkennut. Meillä vastaava tilanne ollut jo useamman vuoden. Täysi-ikäinen mielenterveysongelmainen on linnoittautunut kotiimme. Tällä hetkellä ei tee muuta kun pelaa ja surffaa netissä. Sen verran poistuu huoneesta, että hakee ruokaa ja vessassa. Nukkuu päivät ja valvoo yöt, ettei joudu olemaan meidän vanhempien kanssa tekemisissä. Ei tee vahinkoa itselleen tai muille, joten pakkohoitoon ei häntä saada ja itse on niin sairas, ettei tajua sitä olevansa. Olen yrittänyt monesta paikasta saada apua, mutta kaikki kilpistyy hänen omaan haluttomuutensa, joka johtuu sairaudentunnottomuudesta. Kotiin olen yrittänyt monelta taholta saada jonkun toteamaan hänen tilansa, mutta turhaan.
Ja turha antaa neuvoksi, että heitä pihalle. Heittäisitkö itse sairaan lapsesi pihalle, kun tiedät ettei hän selviytuisi hengissä? Vika on järjestelmässä, jossa yksilön suoja on viety äärimmäisyyksiin.
Et oikeastaan tiedä selviytyykö hengissä kun hänen puolestaan on aina eletty. Mikään selviytymisvaisto ei ole päässyt aktivoitumaan. Suosittelen oikeasti kuitenkin mainitsemaasi ulos heittoa, mutta sivusta seuraamista sen verran, että ottaa kopin jos meinaa henki mennä. Hänen kaltaisilleen mt tapauksille on aikuisille nuorille suunnattuja tukiasumisen muotoja jossa asuvat periaatteessa itsenäisesti, mutta silti 24/7 valvonnassa. Esim tukihenkilö on saatavilla vuorokauden ympäri. Yksi aikuisista nuoristani asuu sellaisessa. Hän asui kadulla vuoden sössittyään ensimmäisen asuntonsa.
Et oikeastaan tiedä selviytyykö hengissä kun hänen puolestaan on aina eletty. Mikään selviytymisvaisto ei ole päässyt aktivoitumaan. Suosittelen oikeasti kuitenkin mainitsemaasi ulos heittoa, mutta sivusta seuraamista sen verran, että ottaa kopin jos meinaa henki mennä. Hänen kaltaisilleen mt tapauksille on aikuisille nuorille suunnattuja tukiasumisen muotoja jossa asuvat periaatteessa itsenäisesti, mutta silti 24/7 valvonnassa. Esim tukihenkilö on saatavilla vuorokauden ympäri. Yksi aikuisista nuoristani asuu sellaisessa. Hän asui kadulla vuoden sössittyään ensimmäisen asuntonsa.[/quote]
Tätä tuettua asumista olen kyllä mietinyt , mutta hänellä ei ole minkäälaista diagnoosia ja sellainen tarvittaisi. Eikä hän siis suostu menemään lääkäriin tai tutkimuksiin, koska ei tajua olevansa sairas. Ja kukaanhan ei hänelle asuntoa vuokraa, kun ei ole mitään tuloja. Joten mihin hänet voisi lempata?
Autisti-idiootit taas hakee jostain Japanista syitä omalle vammaisiudelleen. Oisko hiukan kaukaa🤣