Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi olisi sellainen japanilaistyylinen eristäytyjä ilman ihmiskontakteja

Vierailija
27.11.2022 |

Mitä tekisit?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin usein hänen luonaan ja veisin sushia, jota söisimme yhdessä puikoilla.

Vierailija
2/23 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokaa, ei puhtaita vaatteita

Savustaisin pihalle huoneestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölukko oveen, jota hallitsisit. Ovi toimisi vai klo 6:00- 00:00.

Vierailija
4/23 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin hänen olla rauhassa. Fiksut ihmiset eivät tarvitse laumasieluja vierelleen.

Vierailija
5/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sekin kuin sarjamurhaaja

Vierailija
6/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen japanilaistyylinen eristäytyjä?

Vierailija
7/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se semmonen on?

Vierailija
8/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin huolta, että oppii rutiinit hyvään syömiseen ja kehonhuoltoon, ja opiskelee alalle jossa saa tehdä rauhassa itsekseen etänä.

Vierailija
9/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin huolta, että oppii rutiinit hyvään syömiseen ja kehonhuoltoon, ja opiskelee alalle jossa saa tehdä rauhassa itsekseen etänä.

Tämä. Itse olen keski-ikäinen nainen ja tällainen eristäytyjä, ja elän oikein hyvää elämää. It-alan hyväpalkkaista duunia etänä, pelailen tietokoneella, luen, kuuntelen musiikkia. Syön hyvin ja terveellisesti, käyn pari kertaa viikossa kävelyllä ja pari kertaa viikossa teen kuntopiiriohjelman kotona. Ei tämä "hikikomorin" elämä mitenkään surullista ole vaan oikein mukavaa. Hyväksyisin hyvin, jos lapsi valitsisi samanlaisen elämän.

Vierailija
10/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen japanilaistyylinen eristäytyjä?

Hikikomori

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hikikomori

Vierailija
11/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis puhutaanko aikuisesta lapsesta vaiko vaikka teinistä, joka on linnoittautuntu huoneeseensa ja just ja just käy koulussa?

Vierailija
12/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia onko mamman helmoissa vai itsenäinen.

Vierailija
13/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenhan se on. Kaksikin tuollaista on itseasiassa. Toista piinasin olemassaolollani vuoden päivät. Asui roskavuoren keskellä kotonaan eikä ollut käynyt vuoteen kuin korkeintaan roskiksella harvakseltaan. Otin lähemmäs asumaan. Ostin kotiin sisustustavaroita, olen käynyt siivoamassa ja opetin siivoamaan, ostin sille uudet vaatteet ( paljon vaatteita) kun sillä ei ollut kuin yksi kerrasto, pidin pitkät tsemppipuheet ja sparrasin vaikka joka ikinen hetki selkeästi vihasi niitä. Käskin hakea sitä sun tätä ja sanoin tämä ei kelpaa miten elät. Käskin mennä lääkäriin masennuksesta. Summa summarum, hänellä on nyt työpaikka, lääkitys ja tyttöystävä.  

Vierailija
14/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainenhan se on. Kaksikin tuollaista on itseasiassa. Toista piinasin olemassaolollani vuoden päivät. Asui roskavuoren keskellä kotonaan eikä ollut käynyt vuoteen kuin korkeintaan roskiksella harvakseltaan. Otin lähemmäs asumaan. Ostin kotiin sisustustavaroita, olen käynyt siivoamassa ja opetin siivoamaan, ostin sille uudet vaatteet ( paljon vaatteita) kun sillä ei ollut kuin yksi kerrasto, pidin pitkät tsemppipuheet ja sparrasin vaikka joka ikinen hetki selkeästi vihasi niitä. Käskin hakea sitä sun tätä ja sanoin tämä ei kelpaa miten elät. Käskin mennä lääkäriin masennuksesta. Summa summarum, hänellä on nyt työpaikka, lääkitys ja tyttöystävä.  

Mitä toiselle tapahtui?

Vierailija
15/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin autettava; sosiaalinen, ekstrovertti, sopeutuva, resilientti, voikukkalapsi

Hankalin autettava; epäsosiaalinen, skitsotypaalinen, neurokirjoon kuuluva, orkidealapsi

Jotain näiden väliltä?

Vierailija
16/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi voikukka, tulppaani vai orkidea? Näin saat temperamenttityypit kukoistamaan

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/de713274-c156-4616-842e-3d2d…

Vierailija
17/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä huoneen valtaisi asunnosta itselleen. Keittiötä jos yrittäisi niin hankeen lentäisi. En alkaisi retkikeittimellä tekemään ruokaa olohuoneessa kun hikikomori valtasi keittiön. Japanissa vissiin osa alistuu siinäkin tilanteessa.

Kyllä nuo kaikki pitäisi heittää ulos, jos nyt tarkemmin ajattelee. Vastenmielisiä loisia.

Vierailija
18/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että teillä on tilanne ratkennut. Meillä vastaava tilanne ollut jo useamman vuoden. Täysi-ikäinen mielenterveysongelmainen on linnoittautunut kotiimme. Tällä hetkellä ei tee muuta kun pelaa ja surffaa netissä. Sen verran poistuu huoneesta, että hakee ruokaa ja vessassa. Nukkuu päivät ja valvoo yöt, ettei joudu olemaan meidän vanhempien kanssa tekemisissä. Ei tee vahinkoa itselleen tai muille, joten pakkohoitoon ei häntä saada ja itse on niin sairas, ettei tajua sitä olevansa. Olen yrittänyt monesta paikasta saada apua, mutta kaikki kilpistyy hänen omaan haluttomuutensa, joka johtuu sairaudentunnottomuudesta. Kotiin olen yrittänyt monelta taholta saada jonkun toteamaan hänen tilansa, mutta turhaan.

Ja turha antaa neuvoksi, että heitä pihalle. Heittäisitkö itse sairaan lapsesi pihalle, kun tiedät ettei hän selviytuisi hengissä? Vika on järjestelmässä, jossa yksilön suoja on viety äärimmäisyyksiin. 

Vierailija
19/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
20/23 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin animen pois siitä āpārāstā. Lisäksi hakkaisi senVITUNruman shiba inun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi