Olen vanhentunut ihan hirveästi
Näiden kuluneiden kahden koronavuoden aikana. Siis jotenkin enemmän kuin yleensä parin vuoden aikana vanhenee.
Kommentit (26)
Sama! Ihan hirvittää katsoa peiliin, kun näytän niiiiiin vanhalta. Kaikki ikäiseni näyttävät nuoremmilta ja pirteiltä, itse ihan ikälopulta.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Ihan hirvittää katsoa peiliin, kun näytän niiiiiin vanhalta. Kaikki ikäiseni näyttävät nuoremmilta ja pirteiltä, itse ihan ikälopulta.
Mäkin pelästyin ihan kun jatsoin kaupassa peiliin. Vaatteet oli ihan ok mutta mun kasvot näytti monta vuotta vanhemman naisen kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.reddit.com/r/vaccinelonghaulers/comments/ywxx53/does_anyone…
En ottanut rokotusta enkä ole sairastanutkaan sitä tiettävästi.
Minä taas en ole. Päin vastoin, olen levännyt kun ei ole tarvinnut viuhtoa turhaan sinne tänne. t. introvertti
Sama 38 v --> 41 v ennen maskeja kysyivät jatkuvasti papereita, kun ostin alkoholia. Kun maskit riisuttiin, eivät ole enää kysyneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole. Päin vastoin, olen levännyt kun ei ole tarvinnut viuhtoa turhaan sinne tänne. t. introvertti
Mäkin olen introvertti.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Sama 38 v --> 41 v ennen maskeja kysyivät jatkuvasti papereita, kun ostin alkoholia. Kun maskit riisuttiin, eivät ole enää kysyneet.
40 on rajapyykki.
Ihminen vanhenee muutenkin kymmenen vuoden sykleissä.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntymismuutokset alkavat kiihtyä tuossa iässä. 35v ihminen näyttää yleensä vielä melko samanlaiselta kuin 25-vuotiaana kun muutokset ovat vielä niin pieniä (ellei tule paljon painoa lisää tms.)
Niin minäkin, mutta koronalla sen kanssa ei ole mitään tekemistä vaan elämän suruilla, kuten oman äidin kuolemalla, isän vakavalla sairastumisella jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntymismuutokset alkavat kiihtyä tuossa iässä. 35v ihminen näyttää yleensä vielä melko samanlaiselta kuin 25-vuotiaana kun muutokset ovat vielä niin pieniä (ellei tule paljon painoa lisää tms.)
Samaa mieltä. 25-38 v ovat ulkoisesti saman näköisiä. Muutos tulee tyylistä ja painosta, jos muutosta tulee.
Nelikymppisellä alkaa tulemaan ryppyjä, paitsi ei, jos on rasvainen iho. Viisikymppisellä alkaa ihon kimmoisuus vähentyä.
Sama täällä. Olen kyllä saanut koronan jo kaksi kertaa ja sehän on useissa tutkimuksissa tidettu jo, että yksi koronatartunta vastaa 4-10 v ikääntymistä keholle. Sanoisin, että se on mullakin toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen kyllä saanut koronan jo kaksi kertaa ja sehän on useissa tutkimuksissa tidettu jo, että yksi koronatartunta vastaa 4-10 v ikääntymistä keholle. Sanoisin, että se on mullakin toteutunut.
Venäjän tuottaman rokotepropagandan levittäjät vääntävät tätäkin aktiivisesti rokotehaitaksi.
Olin vielä kesällä ihan entisen näköinen minusta otetuissa kuvissa mutta nyt parissa kuukaudessa on tullut joku ihme muutos.
Tai ehkä pitää pyytää joku ottamaan kuva. Jos vika olikin vaan siinä peilissä ja valossa tai jotain
Stockan peli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vielä kesällä ihan entisen näköinen minusta otetuissa kuvissa mutta nyt parissa kuukaudessa on tullut joku ihme muutos.
Tai ehkä pitää pyytää joku ottamaan kuva. Jos vika olikin vaan siinä peilissä ja valossa tai jotain
Stockan peli kyseessä.
Silloin kun valo tulee ylhäältä päin se korostaa kaikkia pieniäkin juonteita mitä ei alempaa tuleva valaistus näytä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi. Olen saman ikäinen ja näytän 25-30-vuotiaalta.
Pitäisi olla torstaisin paikallisella koululla iltaisin joku vanhentumisen kriisiryhmä nuoremmille, jossa voi kauhistella vanhentumista, ryppyjä ja vatkata asiaa kakunpalan ja teen äärellä. Sellainen tukiryhmä. No ei vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla torstaisin paikallisella koululla iltaisin joku vanhentumisen kriisiryhmä nuoremmille, jossa voi kauhistella vanhentumista, ryppyjä ja vatkata asiaa kakunpalan ja teen äärellä. Sellainen tukiryhmä. No ei vaan.
Kyllä joku tukiryhmä vois olla ihan hyvä. Jos ei vanhenemisen tukemiseen niin jaksamiseen muuten.
Sama juttu, mutta mulla on ollut myös valtavasti murheita, huolia ja menetyksiä. Ja koska murheiden ja huolien takia ei ole ruokakaan maistunut niin olen laihtunut ja hiukset ohentuneet niin nekin vanhentaa. Olen jopa huomannut että mulla alkaa ryhti mennä kumaraan kuin mummoilla. Jotenkin kun ihmisellä on paljon murheita niin sitä istuukin sellaisessa kumarassa asennossa.
No onhan mennyt jo melkein kolme vuotta.