Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä Ville Itälälle on tapahtunut?

Vierailija
27.11.2022 |

Ville Itälä paljastaa EU:n rahapetoksia: Tehdas olikin taloröttelö, elpymisrahoista aloitettu jo 3 tutkintaa https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c1b83b98-fbf8-4c44-9acc-2fea71a68…

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaajana katsoin heti että kuva on täysin epäonnistunut. Ei yllätä sillä kuvaajana on toiminut jutun kirjoittaja ja väline todnäk kännykkä.

Kuvassa on pielessä:

*valaistus. Valoa ei ole riittänyt Itälän kasvoille, koska taustalla on ikkuna eikä salamaa ole käytetty. Osin samasta syystä kuva on softi kasvojen osalta.

*valaiseusbirhe 2: kasvoilla on outo tumma alue keskellä. Oletettavasti kuvaajan takana on valonlähteitä ja kenties se kännykkä ja kuvaajan käsi ovat blokanneet ne valot kasvojen kohdalta

*asento. Kuvattava istuu, kuvaaja on kuvattavaa huomattavasti ylempänä mutta tälle ei ole mitään järkevää syyttä. Joskus otetaan henkilökuvia reilusti ylhäältä päin, kun halutaan saada kuvaan jotain alhaalla olevaa. Lievä yläviisto ei ole sama asia kuin tämä.

*asento on kohtisuoraan kameraan päin. Useimpien kasvoja imartelee Rembrandt-valaistus eli osa kasvojen toisesta puolesta on varjossa. Tavallinen silmä ei tätä edes huomaa, niin luonnollinen se on. Usein kuvattava on rintamasuunta hieman kääntyneenä, josta hän sit kääntää päätä kameraa kohti mutta siten ettei tule kääntäneeksi ihan kohtisuoraan

*monia imartelee kuvissa seisominen, kun ryhti on parempi, hartioita voi laskea jne.

*ilme on huono. Kuin hoomoilanen. Asiansa osaava kuvaaja esim juttelee, naurattaa, pyytää erilaisia ilmeitä ja ottaa runsaasti kuvia eri taustoissa ja asennoissa.

*toimittaja olisi voinut käyttää oikeaa kameraa ja pyytää Itälää seisomaan työpöytänsä vieressä siten että kasvojen toinen puoli on ikkunaan päin, toinen huoneeseen päin. Ja sit hitaasti hakenut päälle just oikean kulman ja kohdan jossa valo on kohdillaan. Ottanut 40 kuvaa ja pyytänyt hymyilemään, jolloin olisi löytynyt ainakin yksi hyvä ruutu jossa on ilmekin kohillaan.

Mutta toimitus on säästänyt, eikä ole palkannut Free-kuvaajaa paikan päältä saati että olisi lähettänyt toimittaja-kuvaaja työparin yhdessä. Eikä toimittaja-raukalla ole edes asianmukaisia välineitä eikä edes auttavaa käsitystä siitä miten kuvataan. Monet toimittajat ovat harjaantuneet kohtalaisiksi kuvaajiksi ja kouluttaneet itseään vähän, jolloin he pystyvät ottamaan kohtuullisia uutiskuvia, vaikkeivät studiokuvausta hallitsekaan.

Anteeksi pitkä avautuminen mut harmittaa tää nykytouhu.

Ja Ville Itälä on saatu näyttämään syöpäsairaalta kasikymppiseltä, mikä on varmasti hänelle itselleen mieleen.

Vierailija
42/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pidetään nyt hulluna, mutta siitä lähtien, kun koronan on annettu levitä ilman maskeja niin oletteko huomanneet kuinka moni ihminen on yhtäkkiä vanhentunut? Kaikilla sellainen samea kalpea naama ja tosi tummat silmänaluset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku valvoo EU-tukien käyttöä.

Mut onko pukki kaalimaan vartijana?

Vierailija
44/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhuus ei tule yksin. eikös mies ole saman ikäinen kuin mikko kuustonen? kuustonen näyttää viiskymppiseltä, toinen kasikymppiseltä.

Ja mitä sitten? Kuuskymppiseltä se Mikko kyllä näin kolmikymppisen silmissä näyttää.

Antakaa jokaisen ikääntyä omaan tahtiin, tällaiset ketjut on typeriä ja noloja!

Vierailija
45/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pidetään nyt hulluna, mutta siitä lähtien, kun koronan on annettu levitä ilman maskeja niin oletteko huomanneet kuinka moni ihminen on yhtäkkiä vanhentunut? Kaikilla sellainen samea kalpea naama ja tosi tummat silmänaluset.

En ole huomannut, taidat liikkua paljon sen ikäisten kanssa jotka muutenkin vanhentuu juuri nyt?

Vierailija
46/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaajana katsoin heti että kuva on täysin epäonnistunut. Ei yllätä sillä kuvaajana on toiminut jutun kirjoittaja ja väline todnäk kännykkä.

Kuvassa on pielessä:

*valaistus. Valoa ei ole riittänyt Itälän kasvoille, koska taustalla on ikkuna eikä salamaa ole käytetty. Osin samasta syystä kuva on softi kasvojen osalta.

*valaiseusbirhe 2: kasvoilla on outo tumma alue keskellä. Oletettavasti kuvaajan takana on valonlähteitä ja kenties se kännykkä ja kuvaajan käsi ovat blokanneet ne valot kasvojen kohdalta

*asento. Kuvattava istuu, kuvaaja on kuvattavaa huomattavasti ylempänä mutta tälle ei ole mitään järkevää syyttä. Joskus otetaan henkilökuvia reilusti ylhäältä päin, kun halutaan saada kuvaan jotain alhaalla olevaa. Lievä yläviisto ei ole sama asia kuin tämä.

*asento on kohtisuoraan kameraan päin. Useimpien kasvoja imartelee Rembrandt-valaistus eli osa kasvojen toisesta puolesta on varjossa. Tavallinen silmä ei tätä edes huomaa, niin luonnollinen se on. Usein kuvattava on rintamasuunta hieman kääntyneenä, josta hän sit kääntää päätä kameraa kohti mutta siten ettei tule kääntäneeksi ihan kohtisuoraan

*monia imartelee kuvissa seisominen, kun ryhti on parempi, hartioita voi laskea jne.

*ilme on huono. Kuin hoomoilanen. Asiansa osaava kuvaaja esim juttelee, naurattaa, pyytää erilaisia ilmeitä ja ottaa runsaasti kuvia eri taustoissa ja asennoissa.

*toimittaja olisi voinut käyttää oikeaa kameraa ja pyytää Itälää seisomaan työpöytänsä vieressä siten että kasvojen toinen puoli on ikkunaan päin, toinen huoneeseen päin. Ja sit hitaasti hakenut päälle just oikean kulman ja kohdan jossa valo on kohdillaan. Ottanut 40 kuvaa ja pyytänyt hymyilemään, jolloin olisi löytynyt ainakin yksi hyvä ruutu jossa on ilmekin kohillaan.

Mutta toimitus on säästänyt, eikä ole palkannut Free-kuvaajaa paikan päältä saati että olisi lähettänyt toimittaja-kuvaaja työparin yhdessä. Eikä toimittaja-raukalla ole edes asianmukaisia välineitä eikä edes auttavaa käsitystä siitä miten kuvataan. Monet toimittajat ovat harjaantuneet kohtalaisiksi kuvaajiksi ja kouluttaneet itseään vähän, jolloin he pystyvät ottamaan kohtuullisia uutiskuvia, vaikkeivät studiokuvausta hallitsekaan.

Anteeksi pitkä avautuminen mut harmittaa tää nykytouhu.

Ja Ville Itälä on saatu näyttämään syöpäsairaalta kasikymppiseltä, mikä on varmasti hänelle itselleen mieleen.

Totta kaikki tämä mut on se Itälä vanhentunut ihan oikeasti. Hiukset lähteneet ja harmaantuneet kokonaan muutamassa vuodessa. Laihtuneen oloinen. Ja sit tuo vanhan miehen ilme! Muistan kun se alkoi tulla isälleni joskus 75-vuotiaana. Vähän sama ilme oli jo siinä 2018 kuvassa. Sairaus ja ihan vain ikä syynä. Monet huumeidenkäyttäjät ovat just tuon ilmeisiä jo huomattavasti nuorempana koska kama vanhenta niin äkkiä, samoin rankka viinan käyttö.

Vierailija
47/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en kyl ole huomannut ja olen töissä paikassa jossa tapaan kymmeniä ihmisiä joka päivä.

Vierailija
48/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkanut piikittään kannabista Euroopassa asuessaan?

Vierailija
49/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villelle on tapahtunut nopea vanhentuminen, mikä tapahtuu miehiä yleisemmin Suomessa n. 35-45 vuotiaille naisille. Esim. Itse olen 45 vuotias mies, mutta minua lähes aina pidetään jopa 10 vuotta nuoremman näköisenä. Myös Matti Nykänen näytti pitkään ikäistään paljon nuoremmalta tai nykyään Kimi Räikkönen. Kyse on varmaan geeneistä ja elintavoista. Minä esim käytän alkoholia hyvin vähän ja en polta röökiä. Silti huomaan nuoruuden luokkatovereista, miten monet näyttävät todella vanhoilta eli ikäiseltään 45 v tai jotkut jopa vanhemmilta ja lähellä mummoutumista.

Vierailija
50/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun pidettiin -90 luvulla komeana jne. Oli jopa Eeva-lehdessä äänestettu Suomen seksikkäämmäksi mieheksi. Miksi aina sanotaan, että miehet vaan komistuu iän myötä ja paranee kuin viini.....

Sehän on vain miesten tapa yrittää elää sen rapistuvan ulkonäön kanssa, että heitetään jotain tuollaista juttua. Selviytymishuumoria, kuten Hopeakettu-läpätkin. Ja jotkut naiset myös tsemppaavat miehiä valehtelemalla noin.

Oletko ottanut tosissaan ne jutut? 😂

Vierailija
51/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villelle on tapahtunut nopea vanhentuminen, mikä tapahtuu miehiä yleisemmin Suomessa n. 35-45 vuotiaille naisille. Esim. Itse olen 45 vuotias mies, mutta minua lähes aina pidetään jopa 10 vuotta nuoremman näköisenä. Myös Matti Nykänen näytti pitkään ikäistään paljon nuoremmalta tai nykyään Kimi Räikkönen. Kyse on varmaan geeneistä ja elintavoista. Minä esim käytän alkoholia hyvin vähän ja en polta röökiä. Silti huomaan nuoruuden luokkatovereista, miten monet näyttävät todella vanhoilta eli ikäiseltään 45 v tai jotkut jopa vanhemmilta ja lähellä mummoutumista.

Ei Kimi kyllä näytä nuoremmalta, eikä näyttänyt Mattikaan. Sinulla on jonkinlainen harha tuossa, että näet ikääntymisen merkit vain naisissa.

Vierailija
52/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimi on tullut viimeaikoina joissain mainoksissa vastaan, näyttää nelikymppiseltä.

Matin näin livenä vuonna 2011, oli sellainen pienikokoinen ja nopealiikkeinen, ujon oloinen ja ryppyinen keski-ikäinen mies. En tiedä minkä ikäinen oli silloin.

Joidenkin miesten harhat on huvittavia.

Vierailija
53/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kimi kyllä näytä nuoremmalta, eikä näyttänyt Mattikaan. Sinulla on jonkinlainen harha tuossa, että näet ikääntymisen merkit vain naisissa.

Tuo on sitä samaa misogyynistä harhaa, että mies vanhenee kuin viini ja nainen kuin maito.

Vierailija
54/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut, taidat liikkua paljon sen ikäisten kanssa jotka muutenkin vanhentuu juuri nyt?

Kolmekymppisten kanssa. En ole nuorempana ajatellut, että jo tässä iässä moni vanhenee hirveää tahtia. Sama vanheneminen on tapahtunut itselleni, vaikka elän terveellisesti ja liikun säännöllisesti.

Vierailija
55/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ikäiseltään näyttää. Te, joiden mielestä näyttää 80v ikäiseltä, ette taida tuntea kovinkaan montaa tavallista 80v ihmistä? Että olisi vertailukohtaa.

Tässä sen näkuu, kun ihmiset muokkaa kuviaan, ja lisäksi kaiken maailman botoksit, täyteaineet ja kauneuskirurgia.

Tavalliset ihmiset ei pääsääntöisesti muokkaa itseään.

Vierailija
56/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole harhaa vaan ihan reaaliaikainen havainto. Voin tehdä verrantoa myös kansalaisuuksien välillä. Huomaan että kaukomailla missä näen keskimäärin enemmän solakoita naisvartaloita, niin naiset myös näyttävät ikäistään nuoremmilta. Vietnamissa päädyin ravintolaillan jälkeen jatkoille mielestäni n. 25 vuotiaan naisen kanssa, ja minulle oli yllätys, että hän olikin 38 v. Tämän havainnon olen tehnyt usein. Toki ne naiset, jotka päästävät itsensä lihomaan liikaa, vanhentuvat myös nopeammin.

Vierailija
57/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla sama mies.

Vierailija
58/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole harhaa vaan ihan reaaliaikainen havainto. Voin tehdä verrantoa myös kansalaisuuksien välillä. Huomaan että kaukomailla missä näen keskimäärin enemmän solakoita naisvartaloita, niin naiset myös näyttävät ikäistään nuoremmilta. Vietnamissa päädyin ravintolaillan jälkeen jatkoille mielestäni n. 25 vuotiaan naisen kanssa, ja minulle oli yllätys, että hän olikin 38 v. Tämän havainnon olen tehnyt usein. Toki ne naiset, jotka päästävät itsensä lihomaan liikaa, vanhentuvat myös nopeammin.

Vahvistit tällä vain käsitystäni siitä, että olet harhainen.

Sinulle nelikymppinen nainen joka ei näytä kaksvitoselta = vanhentunut, kun taas nelikymppinen mies joka ei näytä kaksvitoselta = normaali, suorastaan ikäistään nuoremman oloinen 😆

Eli harhainen ukko.

Vierailija
59/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisten kanssa. En ole nuorempana ajatellut, että jo tässä iässä moni vanhenee hirveää tahtia. Sama vanheneminen on tapahtunut itselleni, vaikka elän terveellisesti ja liikun säännöllisesti.

Njoo harva 30+ enää parikymppiseltä näyttää, se kuuluu asiaan.

Just somesta huomasin, että nuorena super komealle -87 syntyneelle miehelle on tullut harmaata partaan ja olemus muutenkin vanhentunut, niin tietty siellä oli nämä silverfox-läpät kehissä :D

Ei se varmasti helppoa miehille ole, naisethan usein vaan värjää harmaat piiloon.

Vierailija
60/61 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Itälä on aina ollut rehellinen (tai ainakin rehellisempi) verrattuna kaikkiin muihin kokoomusliskoihin.

Atte Kaleva on toinen, joka vaikuttaa edes etäisesti mieheltä.

Suurin osa muista on nilviäisiä, jotka myisivät vaikka oman äitinsä mikäli korvaus on riittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä