Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisuus on juurtunut syvälle sieluni maisemaan

Vierailija
26.11.2022 |

Luonto, musiikki, mielenmaisema, muinaiset perinteet ja tavat, kansamme kohtalot.
Koen olevani osa suurempaa, osa jatkumoa.

Onko muilla kansoilla yhtä vahvoja identiteettiin asti pureutuvia kokemuksia synnyinmaastaan ja omasta kansasta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOpettakaa jo se ryyppääminen.

Kännissä sitä tulee kaikenlaista nationalistista roskaa mieleen mutta pitäkää nyt sitä suuta soukemmalla, ettei yöllä tule vihervasemmisto kolkuttamaan ovelle ja nuijimaan teistä tuollaisen EU vastaisuuden.

Vierailija
22/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOpettakaa jo se ryyppääminen.

Kännissä sitä tulee kaikenlaista nationalistista roskaa mieleen mutta pitäkää nyt sitä suuta soukemmalla, ettei yöllä tule vihervasemmisto kolkuttamaan ovelle ja nuijimaan teistä tuollaisen EU vastaisuuden.

Noh. Vihervassarit voi mennä vaikka itärajan tuolle puolen kolkuttelemaan ihan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään oman maani muinaisuskosta jne, mutta olisin voinut kesällä "saada" Kyproslaisen kumppanin, mikäli olisi ollut aikaa ja mahdollisuus jäädä saarelle pidemmäksi aikaa.

Harmikseni täytyi palata takaisin tänne.

No kokeiles asua muutama vuosi vaikka siellä Kyproksella, niin alat huomaamaan monet muutkin hyvät puolet kotimaastasi.

Ihan on kuule niin hieno fiilis päällä, että en keksi yhtään.

Ja oli tuo mies miltein sielunkumppanini muutenkin.

Pamputtanut jo simpanssiaja paria turistia jälkeesi, senkin hupakko.

Meillä oli sama mielenkiinnonkohde. Ruokittiin yhdessä kodittomia kissoja. Että silleen kyllä terveesti eläimellistä menoa.

Vierailija
24/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisuuden kokemus on oikeastaan hengellinen kokemus.

Hyvä vertaus. Itse ajattelen kuitenkin niin, että suomalaisuuden kokemus liittyy sosiaalisiin kokemuksiin, kokemukseen heimosta ja kansasta johon kuuluu. Ja kokemukseen siitä maasta tai alueesta, luonnosta, johon kuuluu. Hengellinen kokemus vaatii kuitenkin vielä yliluonnolisen, jotain äärettömän paljon suurempaa ja pyhempää, kuin meidän historiamme tai kokemuspiirimme.

Suksipavittuun määräilemästä miten muut saavat kokea.

Kerroin, miten itse ajattelen. Olet kovin herkillä tästä, miksi?

Vierailija
25/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään oman maani muinaisuskosta jne, mutta olisin voinut kesällä "saada" Kyproslaisen kumppanin, mikäli olisi ollut aikaa ja mahdollisuus jäädä saarelle pidemmäksi aikaa.

Harmikseni täytyi palata takaisin tänne.

No kokeiles asua muutama vuosi vaikka siellä Kyproksella, niin alat huomaamaan monet muutkin hyvät puolet kotimaastasi.

Ihan on kuule niin hieno fiilis päällä, että en keksi yhtään.

Ja oli tuo mies miltein sielunkumppanini muutenkin.

Pamputtanut jo simpanssiaja paria turistia jälkeesi, senkin hupakko.

Meillä oli sama mielenkiinnonkohde. Ruokittiin yhdessä kodittomia kissoja. Että silleen kyllä terveesti eläimellistä menoa.

Ja käytiin ihan treffeilläkin.

Vierailija
26/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ylpein siitä, että suomalaiset tunnetaan rehellisinä ja luotettavina ihmisinä, jotka tekevät sen, minkä lupaavat. Ja Sisu tottakai. Voiko hienompaa mainetta olla? 

Velivenäläinen tuntee suomalaiset tyhminä tsuhnina, jotka eivät ymmärrä edes valehdella.

Vierailija
27/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ylpein siitä, että suomalaiset tunnetaan rehellisinä ja luotettavina ihmisinä, jotka tekevät sen, minkä lupaavat. Ja Sisu tottakai. Voiko hienompaa mainetta olla? 

Velivenäläinen tuntee suomalaiset tyhminä tsuhnina, jotka eivät ymmärrä edes valehdella.

Suomalainen tuntee venäläiset rys si nä, jotka puhuu aina paskaa, ovat ylimielisiä ja kusipäitä. Onneksi kaikki muutkin länsimaat tietävät saman :)

Vierailija
28/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisuuden kokemus on oikeastaan hengellinen kokemus.

Hyvä vertaus. Itse ajattelen kuitenkin niin, että suomalaisuuden kokemus liittyy sosiaalisiin kokemuksiin, kokemukseen heimosta ja kansasta johon kuuluu. Ja kokemukseen siitä maasta tai alueesta, luonnosta, johon kuuluu. Hengellinen kokemus vaatii kuitenkin vielä yliluonnolisen, jotain äärettömän paljon suurempaa ja pyhempää, kuin meidän historiamme tai kokemuspiirimme.

Suksipavittuun määräilemästä miten muut saavat kokea.

Kerroin, miten itse ajattelen. Olet kovin herkillä tästä, miksi?

En kirjoittanut tuota suksi viestiä vaan alkuperäisen hengellisen kokemuksen viestin.

Ajattelen että hengellisyys, vai pitäisikö sanoa henkisyys, ei ole vaan kristillisyyttä vaan hengellisyyden voi löytää esimerkiksi työn teon kautta. Kun elää maasta ja hoitaa maata, elää vuodenkierron mukaan ja toistuvasti rutiineilla pitää yllä inhimillistä. Se voi olla kuin hiljainen rukous.

Vierailija
29/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visst, finlandssvensk är ens identitet och skärgården stället som man inte vill lämna helt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi