Kannattaako ärtynyttä/punoittavaa iho hoitaa myös seerumilla yms. vai minimalistisesti?
Kannattaisiko kasvojen ärtynyttä ja punoittavaa, kuivaa, hilseilevää ja herkistynyttä (väliaikaisesti) ihoa hoitaa myös kosteuttavalla seerumilla, vai olisiko parempi vaihtoehto vain hellävarainen puhdistusemulsio ja kasvovesi sekä hajusteeton kosteusvoide, esim. perusvoide tai sitten herkälle ja kuivalle iholle suunnattu kasvojen kosteusvoide?
Kokemuksia tai ajatuksia?
Kommentit (9)
Mulla on paras, kun pesee vain vedellä, kosteusvoidetta ja vitamiiniseerumi. Kaikki puhdistusaineet ärsyttää ihoa. Mossa on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paras, kun pesee vain vedellä, kosteusvoidetta ja vitamiiniseerumi. Kaikki puhdistusaineet ärsyttää ihoa. Mossa on hyvä.
Ai, oletko kokeillut myös kalliimpia puhdistustuotteita joissa on paremmat raaka-aineet? Eivät nimittäin ihan kaikki ärsytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, oletko kokeillut myös kalliimpia puhdistustuotteita joissa on paremmat raaka-aineet? Eivät nimittäin ihan kaikki ärsytä.
Joitain...
Itse ehkä ensin hoitaisin minimalistisesti että se suurin reaktio menee ohi, koska iho voi silloin herkemmin reagoida kaikkeen muuhunkin mitä yleensä kestää. Sitten lisää tuotteita hoitamaan ärsytysteksen lisäksi sitä kuivuutta, kun on hieman helpottanut.
Mielellää ei mitää jos ärtyny. Sitten kun hilseilee/kuivuu, vedellä pesu ja rasvaus. No mää oonki atoopikko nii puhun vaan omasta kokemuksesta. Ärtyny iho ei mulla kestä mitään ylimäärästä.
Olisikohan Cliniquen Moisture Surge kosteusvoide ja yönaamio hyvä vaihtoehto? Ovat ainakin hajusteettomia. Minulla nimittäin on nuo lahjapakkauksessa ja voisin käyttää.
Suosittelen luonnonkosmetiikkaa. Tosin siinäkin on aineita (esim. Laventeli) jotka ei ainakaan omalle herkälle iholleni sovi. Pesen meikit vedellä ja manteliöljyllä. Rohtosammakonputkiseerumia tai aloe vera-geeliä punoittavalle, ärtyneelle iholle.
nosto