Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä oikeastaan on peruskoulun idea?

Vierailija
26.11.2022 |

Asiasisältöä on niin vähän, että kaikki pystyttäisiin opettamaan parin vuoden aikana. Mikä järki siis pitää lapsia siellä 9 vuotta

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on aivopesulaitos ja tottelevaisuuskoulu, jolla opetetaan lapset olemaan kyseenalaistamatta auktoriteetteja

Vierailija
2/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on aivopesulaitos ja tottelevaisuuskoulu, jolla opetetaan lapset olemaan kyseenalaistamatta auktoriteetteja

Otapas se foliohattu pois päästä senkin salaliittohörhö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppitunneilla ei saada paljon mitään tehtyä, kun osa oppilaista ei pysty rauhoittumaan

Vierailija
4/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapäistäminen. Kapuloita rattaisiin fiksuille ja lahjakkaille, jotta eivät pääse etenemään liian nopeasti.

Vierailija
5/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on aivopesulaitos ja tottelevaisuuskoulu, jolla opetetaan lapset olemaan kyseenalaistamatta auktoriteetteja

Tämäpä juuri. Peruskoulun idea on tappaa kaikki itsenäinen ajattelu

Vierailija
6/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö AP:lla peruskoulu kesken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaidot opitaan parissa kolmessa vuodessa. Sen jälkeen voitaisiin vain tutustua työelämän mahdollisuuksiin eli jokainen lähtee erikoistumaan siihen mikä kiinnostaa.

Vierailija
8/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on aivopesulaitos ja tottelevaisuuskoulu, jolla opetetaan lapset olemaan kyseenalaistamatta auktoriteetteja

Otapas se foliohattu pois päästä senkin salaliittohörhö

On siinä totta ainakin toinen puoli. On mennyt jo vähän liian pitkälle myös ajatusten muokkauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ruotsin opiskelu. Ikinä, siis ikinä en ole tarvinnut ruotsia yhtään mihinkään. tuonkin ajan olisi voinnut käyttää englannin opiskeluun

Vierailija
10/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun ei tarvitsisi kestää kaikille yhtä pitkään. Ensin tietty määrä peruskoulutusta jolla opitaan talon tavoille ja sen jälkeen joka vuosi "portti" joka on läpäistävä päästäkseen seuraavalle luokalle. Portti tarkoittaa kokeita jotka on läpäistävä hyväksyttävällä tasolla. "Portissa" voisi itse asiassa olla kaksi ovea; yksi joka läpäisee sen puhtaasti ja toinen jolle se tuottaa liikaa vaikeuksia, mutta sekin olisi läpäistävä tietyllä tasolla tai jää luokalleen. Siinä olisi vaihtoehto että haluaako jäädä mieluummin luokalleen ja yrittää seuraavana vuonna puhtaasti vai meneekö helpommasta ovesta.

Luonnollinen jako paremmin kykeneviin ja vähemmän lahjakkaisiin eikä vähemmän lahjakkaat toimi riippakivenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä niiden sitten pitäisi olla? Kotona? Opettelemassa parturiksi tai autonkuljettajaksi kymmenenvuotiaana?

Vierailija
12/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto? Lapset töihin kuten kehitysmaissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on tietysti paljon muutakin kuin oppimista varten. Aikuiset esim. vapautuvat töihin, kun lapset jonkun vastuulla, ja saavat ruokaakin päivän aikana. Eikö se ole helpointa, että perustaidot opitaan jossain? Ideana on myös oppia yhteistyötä, arjen taitoja, ajattelua jne. Mitä lapset tekisivät, jos eivät olisi koulussa? Kehittyvissä maissa ovat töissä tai kadulla. Ei se kuulosta hyvälle vaihtoehdolle.

Vierailija
14/14 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut "kehittyvät" maat ei vaan kehity. Missä vika?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan