Jos paljon alkoholia käyttävällä on hyvä toleranssa, niin miten kauan saa olla raitis, että se ns palautuu?
Mietin vaan. Olin siis 3 vk selvinpäin, join viime lauantaina humalaan ja eilen 10 olutta, olin humalassa, mutta koko ajan pystyin toimimaan järkevästi. Alkoholilaskurin mukaan minulta ei muka vieläkään olisi alkoholi palanut, mutta tunnen itseni ihan selväksi.
Kommentit (14)
Ai oho. Kai se riippuu sit esim aineenvaihdunnasta ja painosta.
Oon vähän päälle 50 kiloinen nainen ja jos oon kuukauden selvinpäin niin juovun jo parista siideristä. Normaalisti vedän 0,7 viinapullon iltaa kohden.
Riippuu koosta ja putken pituudesta. Mulla oli viimeksi 3,7 promillea, olen 60-kiloinen nainen. Mutta olinkin ryypännyt viikon. Päivässä jos olisin moisen vetänyt niin alkoholimyrkytytys.
Vierailija kirjoitti:
Oon vähän päälle 50 kiloinen nainen ja jos oon kuukauden selvinpäin niin juovun jo parista siideristä. Normaalisti vedän 0,7 viinapullon iltaa kohden.
Amatööri. Aamupalaksi litra.
-nainen, 53kg
Jos juopottelen jälkeen tuntee itsensä selväksi, voi hyvinkin olla vielä humalassa. Sitten kun krapula iskee, on alkoholi poistunut, tai ainakin vähentynyt.
Olen vierestä nähnyt kun henkilö oli sitä mieltä ettei hänellä mitään enää ole, oli lähdössä autolla ajamaan. Puhalsi ja lukemat oli vielä isot.
Vierailija kirjoitti:
Jos juopottelen jälkeen tuntee itsensä selväksi, voi hyvinkin olla vielä humalassa. Sitten kun krapula iskee, on alkoholi poistunut, tai ainakin vähentynyt.
Olen vierestä nähnyt kun henkilö oli sitä mieltä ettei hänellä mitään enää ole, oli lähdössä autolla ajamaan. Puhalsi ja lukemat oli vielä isot.
Ei mulle tule krapulaa, tiedän jo nyt ettei tule. Sillon tulisi, jos tuntisin itseni vähän humalaiseksi herättyäni ja sitten sen jälkeen olisin äärimmäisen masentunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vähän päälle 50 kiloinen nainen ja jos oon kuukauden selvinpäin niin juovun jo parista siideristä. Normaalisti vedän 0,7 viinapullon iltaa kohden.Amatööri. Aamupalaksi litra.
-nainen, 53kg
Oletko siis ylpeä tästä?
Ei ole toleranssi vielä laskenut taukoja pitämällä. Edellinen vähän yli kaksi kuukautta ei vaikuttanut yhtään. Litran suomiviina meni illassa. Nyt alkaa olla kolme kuukautta taukoa eikä maistu. Yhdenkin illan juomisesta 2-3 vuorokauden krapula. Yksi päivä pahaa oloa ja loput valvomista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole toleranssi vielä laskenut taukoja pitämällä. Edellinen vähän yli kaksi kuukautta ei vaikuttanut yhtään. Litran suomiviina meni illassa. Nyt alkaa olla kolme kuukautta taukoa eikä maistu. Yhdenkin illan juomisesta 2-3 vuorokauden krapula. Yksi päivä pahaa oloa ja loput valvomista.
Ei menis mulla noin paljoa. Krapula on mulla masennus, tylsyys ja uneton yö.
Nyt ei ole krapulaa kymmenen annoksen illan seuraavana päivänä, on vain väsymys seurauksena 5 h yöunista.
Ap
Tai menis varmaan litra suomiviinaa, mut en koskaan halua juoda pelkkää viinaa niin en osannu ajatella. Humalassa olisin kyllä aamullakin .
Ei toleranssi vaikuta alkoholin palamiseen vaan siihen, että kestää korkeita promilleja menemättä tajuttomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juoppoja...
Dokut kokoontuu...
Siis toleranssi