Mies haukkuu jatkuvasti ammattiani
Olen akateeminen, ei mikään ns.kova tutkinto, mutta siis ihan ok ja vakivirka. En nyt sano mikä, mutta yksi näistä: puheterapeutti, psykologi, sosiaalityöntekijä. Ongelma on se, että ole pitkäaikaisessa parisuhteessa, jossa kumppanini haukkuu jatkuvasti joka riidan yhteydessä ammattiani ja ammattini edustajia. Miksi kumppani toimii näin ja miten saisin hänet lopettamaan? Lupauksista huolimatta ei lopeta.
Kommentit (57)
Välttelevästi kiintynyt käytösmalli. Haluaa pitää itselleen hätäuloskäynnin auki jos läheisyys alkaa pelottaa. Siksi suhde ei pääse ikinä kehittymään kahden tasapainoisesti kiintyneen ihmisen parisuhteeksi.
Ei, mies on akateeminen itse. Mutta siis en enää kestä, kun tämä tekee minut huonovointiseksi, että hän haukkuu ammattiani. Tiedän, että varmaan pitäisi lähteä suhteesta, ei hän varmaan muutu. Ap
Sama juttu mulla :(.
"Insinööri" on meillä mun haukkumasana.
Onneksi suurin osa työkavereista arvostaa mua ja kohtelee asiallisesti, mutta on niitäkin, jotka vinoilee että rouva insinööri vois nyt ratkaista nää kaikkien ongelmat.
Anna hänen etsiä itselleen toinen haastavan koulutuksen käynyt.
Itse enkelihoitajana koen samaa puolisoltani. Yritän sanoa, että tekemiseni vastaa mitä psykologit terveydenhuollossa tekevät, mutta ei kuulemma kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suurin osa työkavereista arvostaa mua ja kohtelee asiallisesti, mutta on niitäkin, jotka vinoilee että rouva insinööri vois nyt ratkaista nää kaikkien ongelmat.
Meillä kaikki on insinöörejä niin kuulostaa oudolta.
Ongelma ei taida olla se, että hän haukkuu ammattiasi. Se on ongelma, että hän riidellessänne haluaa lyödä vyön alle ihan tarkoituksella. Jos hän yhtään välittäisi sinusta, hän olisi jo lopettanut haukkumisen.
En katselisi yhtään tuollaista dissaamista ja tahallista loukkaamista. Lähtisin lätkimään.
No melkoinen hissukka ainakin olet.
Mies ei vain pidä sen ammattialan ihmisistä, ei luota ja joskus hyvä niin. Koska on monenlaisia ihmisiä niissä, osa noudattaa sääntöjä yli inhimillisyyden. Jostain syystä se riidan aikana tulee esille tai eskaloituu. Se on ehkä joku valttikortti, jos kokee ettei voi muuten puolustautua tai pettyy(?). Voiko asioista keskustella mistä ikinä onkaan eri mieltä, vai hyökkääkö jompi kumpi. Nainenkin saattaisi haukkua miehen alaa, jos ei luota sen alan ihmisiin, tuskin kuitenkaan joka kerta. Miksi miehesi on sitten kanssasi jos ala ei käy hänelle? Oletko itse huomannut alassa epäkohtia, toimitko itse toisin, voiko sen tuoda esille. Mikä miehen oma ala sitten on, jos se on hänen mielestä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Sano niille vinoilijoille seuraavan kerran, että selvä juttu. Tuohon jonoon kaikki, jotka haluavat ilmoittautua työttömiksi työnhakijoiksi heti, kun mahdollista, niin ongelma on ratkaistu.
Mutta onhan miehesi ihan oikeassa siinä, että miksi olet valinnut varmaan kaikista paskimman akateemisen uran ja koulutuksen, sosiaalityöntekijän, jossa jo itse koulutus sisältää paljon turhaa paskaa ja kun valmistut, pääset kuuntelemaan ymmärtäväisen näköisenä moniongelmaisten narkkariperheiden toilailuja ja suoranaista valehtelua, kun yrittävät taas saada lisää yhteiskunnan rahaa ja ilmaispalveluja. Edelliset rahat tuli jo juotua kurkusta alas.
Mietityttää että mitenkä pätevä olet omassa työssäsi kun olet parisuhteessa tuollaisen kanssa etkä ole eroamassa
Minulla mies haukkuu koko ajan autoani, joka on Mersu, BMW tai Audi. Miehellä on itsellään Nissan. Autoni on kuulemma ylihintainen ja siinä on aina valtava määrä tyyppivikoja. Mies tietää tarinoita kaverin kavereista, joilla on ollut samanlainen auto, joka seisoo jatkuvasti korjaamolla. Huollot ovat tietysti liian kalliita. Maksan siis auton kulut itse ja olen aina maksanut. Autolla on kiva ajaa, mitään erikoisia vikoja ei ole ollut ja huollot on tehty. Vaihdan aina uuteen ennenkuin 100 000 tulee täyteen.
Olisi mielenkiintoista tietää, miksi miehet harrastavat tällaista haukkumista. Entä tekevätkö naiset samaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla mies haukkuu koko ajan autoani, joka on Mersu, BMW tai Audi. Miehellä on itsellään Nissan. Autoni on kuulemma ylihintainen ja siinä on aina valtava määrä tyyppivikoja. Mies tietää tarinoita kaverin kavereista, joilla on ollut samanlainen auto, joka seisoo jatkuvasti korjaamolla. Huollot ovat tietysti liian kalliita. Maksan siis auton kulut itse ja olen aina maksanut. Autolla on kiva ajaa, mitään erikoisia vikoja ei ole ollut ja huollot on tehty. Vaihdan aina uuteen ennenkuin 100 000 tulee täyteen.
Olisi mielenkiintoista tietää, miksi miehet harrastavat tällaista haukkumista. Entä tekevätkö naiset samaa.
Onko tuo autoihinne liittyvä epäsuhtainen tilanne aiheuttanut miehellesi erektio-ongelmia?
Se loppuu kun alat tienaamaan enempi kuin hän.
En ymmärrä en,
Aikuiseen parisuhteeseen kuuluu toisen kunnioitus, puolin ja toisin. Se on ykkös asia !
Minä en varmaan olisi päivääkään ( enkä ole ollutkaan ) , suhteessa jossa minua mollataan.
Miksi ihmiset jää alistavan suhteeseen ?
En ymmärrä kyllä muutenkaan miksi riidellä.
Onneksi meillä on hyvä ja vakaa suhde, jossa keskustellaan ilman riitelyä. Ja muistan myös kiittää siitä.
Pistäppä mies realiteetteihin. Voit kysäistä, mitäpäs se miehellesi kuuluu? Sinä käytät päiväsi kuten tahdot, tienaat rahasi kuten tahdot ja kokonaisuudessaan elät elämäsi kuten tahdot. Itse suoraan sanoisin että ittuilu loppuu nyt.
Miehelläsi taitaa olla itsestään hieman vääristynyt käsitys kun kuvittelee olevansa asemassa jossa tuollaisia älyttömyyksiä lauotaan. Otahan tilanne tiukasti haituun.
Siis jos esim.psykologi, niin haukkuu että ammattikunnan edustajat hullumpia kuin yksikään potilas, olen seko jne.
Sossuesimerkki haukkuu sossutantaksi, ei halua olla enää ikinä tekemisissä yhdenkään sossun kanssa jne. Koko ammattikunta sitä ja tätä.
Ap