Haluaisitko asua Kauniaisissa? Miksi?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Lukiolaiset pääsivät pilkkahinnalla Himokselle ja kieli/kulttuurimatkoille ulkomaillekin. Reksi oli kunnanhallituksen pj ja piti omistaan huolta. Kouluruokakin ihan eri tasoa kuin köyhässä Espoossa.
Totta. Vanhemman lapseni lukion fysiikan ryhmä oli jotain 5 päivää Sveitsissä. Omavastuu matkasta 50 e.
En! Muutin juuri Klaukkalaan. Unelmieni Klaukkalaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin asua, naapurit luultavasti laadukkaampaa porukkaa kuin täällä Leppävaarassa. (Joo, olen muuttamassa pois).
Kävin aikoinaan paljon Sellossa ostoksilla. Nyt sattumalta käväisin tällä viikolla ja oli nk. basaaritunnelma. Ilmeisesti sinnepäin on muuttanut paljon värikästä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kerrostalojakin, mutta myös ihania isoja isoja vanhoja huviloita ja isoja omakotitaloja ja kunnan tavoite ei ole kasvaa rupusakin avulla, kuten Espoo tekee. Heti muuttaisin, jos olisi varaa ostaa omakotitalo sieltä. Luontoa ja liikuntamahdollisuuksia riittää. Hyvät koulut lapsille. Hyvät julkiset palvelut myöskin.
Taidat itse olla kauniaislainen, joka hehkuttaa kotikuntaansa ja tönöään, joka on muka joku iso omakotitalo mielikuvitushuviloiden keskellä.
Asun jo. Ihan perusduunareita ollaan ja vahingossa tänne päädyttiin. Mukava paikka. Luulen että jäädään loppuelämäksi. Asutaan ihan metsän vieressä. hiljaista ja rauhallista :)
En ole kuitenkaan koskaan ymmärtänyt, kun sanotaan että tämä on sisältäpäin lämpiävä tai suomenkielisiä syrjivä kaupunki. Eiköhän kaikissa kaupungeissa saa olla ihan rauhassa vai mitä sillä tarkoitetaan? Ei täällä tunneta sen enempää toisiaan kuin esim Leppävaarassa. Toki nyt naapureita näen jonkun verran, mutta enpä ole nähnyt mitään syrjintää kun en puhu ruotsia?
Pidän siitä, että granissa kuulee esim. Kaupassa ruotsia.
Vartti junalla keskustaan. Kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Voisin asua, naapurit luultavasti laadukkaampaa porukkaa kuin täällä Leppävaarassa. (Joo, olen muuttamassa pois).
No ihan varmasti..Leppävaarasta on tullut ghetto, kauhea paikka, oli ennen ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vartti junalla keskustaan. Kelpaisi.
Juna-asemalla tsekataan, ketä siellä on. Ulkopuoliset huomataan.
En, ihan hirveä slummialue.
t. sipoolainen
Vierailija kirjoitti:
Asuuko siellä onnellisia ihmisiä, onko avioeroja, onko riitaa???????
Hienot ihmiset pitää liittonsa kasassa riippumatta siitä mitä siinä liitossa on. Fasadi ennen kaikkea
En, keskusta on levoton viikonloppuisin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
En, keskusta on levoton viikonloppuisin yöllä.
Onko tämä uusi ilmiö?
Onko sellaista paikkakuntaa kun Rumiainen?
Onko siellä mitään isoa kauppaa tai muita palveluita?
Asuimme siellä yli 10 vuotta, kun lapset olivat koulussa. Erittäin hyvä paikka. Kaikki palvelut toimivat ja koulut olivat laadukkaita. Koska siellä on ihan oikeastikin rikkaita, niin pikkunousukkaat eivät pääse pätemään, vaikka joku ketjussa niin arveli. Vanhemmat tekivät yhteistyötä ja esim. nuoria vietiin ja tuotiin yhdessä bileistä. Jos nuori piti kotibileet, niin kaikille naapureille kerrottiin ja valvonta pelasi. En usko, että teinit ymmärsivät, kuinka paljon me vanhemmat teimme yhteistyötä ja pidimme silmällä, kun näennäisesti olivat vapaita. Kivaa oli myös, että nuoret eivät roikkuneet niin paljon ostareilla, vaan olivat aina jonkun kotona, kun monilla oli tilava asunto. Olen itse kaksikielinen, enkä ihan tajua, mitä seruotsinkielisyys haittaa. Kun lapset aikuistuivat, muutin pysyvästi vapaa-ajan asunnolle.