Onko joku oikeasti eronnut siksi että saisi viikon kerrallaan vapaata lastenhoidosta?
Toisessa ketjussa annettiin ymmärtää että tällainen olisi jopa yleistä. Kuulostaa epäuskottavalta, vaan miten on?
Kommentit (13)
Tiedän yhden tapauksen. Tai no olihan siinä liitossakin varmaan vikaa, mutta ihan avoimesti hehkutti tulevia lapsivapaitaan, kun oli niitä muilla eronneilla nähnyt. Nyt sitten matkustelee ja käy festareilla uuden poikaystävänsä kanssa joka toinen viikko :D Ainakin somen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen. Tai no olihan siinä liitossakin varmaan vikaa, mutta ihan avoimesti hehkutti tulevia lapsivapaitaan, kun oli niitä muilla eronneilla nähnyt. Nyt sitten matkustelee ja käy festareilla uuden poikaystävänsä kanssa joka toinen viikko :D Ainakin somen perusteella.
Kyllä käy sääliksi ne lapset.
Ei! Kukaan ei eroa siksi! Tämä on taas niiden idioottien keksimä juttu, jotka aina selittävät, että nykyään muka erotaan liian helposti! Lopettakaa!
Siis erosivatko miehet ennen vain siksi, että pääsivät lähes kokonaan eroon lapsistaan eli viettivät heidän kanssa 4 päivää kuussa?
Noh, meillä ei tietenkään ole viikko-viikko, mutta ennen eroa mulla ei ollut omaa aikaa koskaan. Mies aloitti riidan mun joka ikisestä menosta. Jopa siitä, jos kerran kuussa halusin kahville kaverini kanssa, vaikka muuten olin aina kotona. Miehellä itsellään oli kokoajan menoja iltaisin. Että kyllä se tavallaan oli syy, että nyt tuo lasten isä hoitaa lapsia joka toisen viikonlopun ja mulla on siis sen verran nyt vihdoin omaakin aikaa. Varsinainen syyhän tuossa oli tietysti se, että mies oli kontrolloiva ja epäreilu, ja se esiintyi myös monella muulla tapaa kuin rajoittamalla mun menoja.
Ei se varmaan pääsyy ole tai ei siitä ehkä hirveästi kuulutella. Toisaalta se lienee eron ihan ykköspuoli, josta nauttii erottuaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis erosivatko miehet ennen vain siksi, että pääsivät lähes kokonaan eroon lapsistaan eli viettivät heidän kanssa 4 päivää kuussa?
Kyllä vieläkin. En ole ikinä kuullut että yksikään nainen olisi eronnut tai ero ollut millään tavalla naisen syytä edes. Monesti ollut naisella huonoa tuuria kun useampi mies sattunut jotka sitten eronnut.
Mikä ihme Suomi miehiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vieläkin. En ole ikinä kuullut että yksikään nainen olisi eronnut tai ero ollut millään tavalla naisen syytä edes. Monesti ollut naisella huonoa tuuria kun useampi mies sattunut jotka sitten eronnut.
Mikä ihme Suomi miehiä vaivaa?
Siis väitätkö, ettei 4 päivää kuussa ole ollut yleisin eronneen miehen huomion määrä lapsilleen menneinä vuosikymmeninä? Mitä muuta se on ollut kuin 26 vapaapäivää lapsista kuussa haluamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme Suomi miehiä vaivaa?Siis väitätkö, ettei 4 päivää kuussa ole ollut yleisin eronneen miehen huomion määrä lapsilleen menneinä vuosikymmeninä? Mitä muuta se on ollut kuin 26 vapaapäivää lapsista kuussa haluamista?
Laita linkkiä tilastosta. En Googlella löytänyt.
Suomessa on tuhansia etävanhempia, jotka eivät lapsiaan huolla, vaan lähi on yksin. Eron varaan ei lapsivapaata voi laittaa. Eiköhän se ero tule muusta kuin lapsivapaan toiveesta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tuhansia etävanhempia, jotka eivät lapsiaan huolla, vaan lähi on yksin. Eron varaan ei lapsivapaata voi laittaa. Eiköhän se ero tule muusta kuin lapsivapaan toiveesta.
Juurihan kerroit, että etälle ero voi olla loppuelämän lapsivapaan mahdollistaja. Tarkoitetaanko jälleen kerran viikon lapsivapaalla sitä, että ex-mies ottaa 50/50 vastuun lapsita ja se on jotenkin ihmeellistä tai naiselle suuren vapauden saavuttamista? Onpa oletustaso miesten panoksesta omien lapsiensa hoitoon matala.
Olen kuullut tällaisesta puhetta, mutta en tiedä ketään johon se oikeasti pätisi.