Mikä on sun ukkisi ammatti? Mun ukin ammatti on arkkitehti.
Kommentit (192)
Vierailija wrote:
Sun ukkis ei oo sun ukkis.lehtolapsi, ukkis vaan ei tiedä sitä. Koskee muutamaa prosenttia.
Mikäs sinä olet ilkeilemään muille sukulaissuhteistaan? Taidat itse olla äpärän lapsi ja katkera, kun muilla on ollut rakastavat isovanhemmat.
T: tuntematon
Kylläpä näissä vastauksissa näkyy suomen rakennemuutos, maaseudulta kaupunkeihin lähtö.
Toinen pappani oli maanviljelijä/maidontuottaja, kävi talvisin tekemässä myös puusavotoissa töitä (metsurina ja hevosen kanssa puiden ajajana).
Toinen oli pientilallinen ja tehdastyöläinen esim. elektroniikkatehtaassa ja tiilitehtaassa.
Toinen ukkini oli virkamies, toinen maanviljelijä. Iso-isoisäni mistä on tietoa oli diplomi-insinööri.
Toinen oli urheilutoimittaja ja toinen poliisi
Minunkin toinen ukki oli arkkitehti
Toinen oli myyntimies ja toinen bussikuski.
Ukkini olivat karjalainen maanviljelijä ja Turkulaislähtöinen lokomotivförare. Oman kertomansa mukaan viimeksi mainittu oli myös merimies, hän seilasi 11 kuukautta vajaa vuos Turun ja Åbon väliä.
Hän oli sodasta tultuaan maanviljelijä ja maalaiskirjeenkantaja.
Toinen oli maanviljelijä ja toinen koeaseman johtaja eli maatalousalalla myös.
Toinen ukkini oli mekaanikko, toinen rakennusalan yrittäjä.
Vierailija wrote:
Toinen oli maanviljelijä ja toinen koeaseman johtaja eli maatalousalalla myös.
Hups, olinkin vastannut tähän jo melkein vuosi sitten.
Ukit olivat sekatyömies ja maanviljelijä. Itse olen kokoomuslainen Helsingistä ;)
Toinen pappani ole verhoilija yrittäjä. Ja toinen maanviljelijä ja sikatilallinen ja ilmeisesti sekatyömies
Sillä ei oo paskankaan merkitystä, mikä ammatti on ukollasi tai ukillasi.
Vaan sillä mikä itse olet.
Mun ukki asui maaseudulla ja kävi hanttihommissa milloin missäkin.
Mun mies on bussikuski. Ja itse olen proviisori.
Ensin lähettinä kansalaissodassa (valkoiset), tämän jälkeen sekatyömiehenä ja metsurina ja taas talvisotaan ja välirauhan jälkeen jatkosotaan, palatakseen takaisin em. ammatteihin.
Ei osannut olla toimettomana eläkeikään päästyäänkään, vaan antoi naapuriapua aina tarvitseville.
Pappa on mielessäni aina se kova jätkä.
Tehtäiskös seuraavaksi joku arvuutteluleikki.
Toinen oli suutari ja toinen mäkitupalainen.