Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikassani aloittaa viikon päästä Ukrainasta sotaa pakoon tullut rouva, miten suhtautua häneen?

Vierailija
25.11.2022 |

Miten hänen kanssaan pitäisi jutustella? Vältänkö täysin sota-aihetta ja kommentoin sitä ainoastaan, jos hän itse tekee ensin aloitteen kys. aiheesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ukrainalaisten potilaiden kokemuksella: älä puhu sodasta tai mistään siihen liittyvästä, he eivät pidä siitä puhumisesta. Joku mieskin oli työpaikassa, jossa sai joka päivä kuulla työkavereilta kommentteja Ukrainan sodasta, sillä jopa vitsailtiin.

Suhtaudu  kuten muihinkin työkavereihisi.

Vierailija
2/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt ihmiseen ihminen suhtautuu? Ilman ennakkoluuloja eikä kaivele toisen kipeitä kohtia. Go with the flow. Älä tee asiasta liian vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ihmisiksi kaikin puolin ja jos hän itse haluaa puhua aiheesta niin sitten voit tietenkin ilmaista myötätuntosi. Mutta jos oler pyccämielinen, niin pidät urpasi kiinni ja muutoinkaan et lähesty häntä. Kyllä he vaistoaa millä ajatuksella muut lähestyy.,

Vierailija
4/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala paikka , itse kuulostelisin miten hän toimii ja miltä vaikuttaa . ehkä odottaisin häneltä aloitetta ? Vaikea asia.

Vierailija
5/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Ei se ymmärrä suomea eikä englantia. Ja sinä et osaa ukrainaa.

Vierailija
6/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunikoidaan Google kääntäjällä. Olen tavannut monta ukrainalaispakolaista, ja vain yksi osasi jotenkuten puhua englantia.

Vierailija
7/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se, ettet kohtele häntä kuin sodasta paennutta ukrainalaista ja osaat jättää ne ajatukset sivuun. Hän kyllä tuo omat asiansa ja tilanteensa esille, jos kokee siihen tarvetta. Usein tavallinen arki ja hetki kerrallaan on parasta terapiaa traumaattisen kokemuksen jälkeen. 

Vierailija
8/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommunikoidaan Google kääntäjällä. Olen tavannut monta ukrainalaispakolaista, ja vain yksi osasi jotenkuten puhua englantia.

Google kääntäjällä meilläkin parin työkaverin kanssa kommunikoidaan. Jos pitää yksityiskohaisemmin osata neuvoa, haetaan apuun venäjää puhuva työkaveri.

Vierailija
9/9 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu kunnioittaen.