Onko muita jotka melkein hysteerisesti yrittävät välttää oksennustautia?
Se on kyllä niin vihoviimeinen tauti mitä meidän perheeseen haluan. Lapsesta asti olen jännittänyt sitä ettei se vain tartu mistään! Mutta aina siltä ei ole vältytty... Puhukaa järkeä!
Kommentit (8)
no en kuitenkaan kysynyt ja mentiin. Eiköhän tullut ilmi että viikonloppuna olivat sairastaneet... Minä olisin ilmoittanut että tulkaa ihmeessä jos haluatte, mutta meillä on ollut tautia silloin ja silloin. Voikohan se muuten enää tarttua sitten?
järkevä saa mielestäni olla, eli ettei nyt ihan tahtomalla hanki sairauksia, mutta ei niitä VOI välttää lapsiperheessä.
Ennen mäkin olin hysteerinen ton oksutaudn kanssa mutta nyt kolmen kanssa olen oppinut, että ei se maailmaa kaada. Yrjövaihe kestää useimmissa oksennustaudeissa vain päivän (tai yön...) ja sitten alkaa paraneminen. Meillä paras keino on ollut kuunnella lapsia ja itseään, jos ei tee mieli syödä niin ei tarvi syödä MITÄÄN. Silleen se on parhaiten mennyt pois, kunhan juo vähän. Lapsena mulle aina tyrkytettiin jotain ruokaa etät täytyy syödä ja tuloksena yrjöilin monta päivää.
Elämäni on muuttunut paljon mukavammaksi kun en koko ajan pelkää tauteja. Tulee jos tulee ja sitten menee pois. Ei kai kenenkään mielestä ole kiva oksentaa mutta on sitä pahempaakin. Itse asiassa me ollaan selvitty hyvin, kouluista ja tarhoista huolimatta viimenen yrjötauti oli vuosi sitten. Eikä edes tarttunut kaikkiin.
joten kyllä se tarttuu vaikka sairastettu jo olisikin.
Ja kyllä, täällä myös yksi mahatautikammoinen. Lohduttavaa että en ole ainoa.
Oletteko muut myös niitä, joilla oksennustauti tulee AINA rajuna, ns. pikkutauteja ei ole ollut ikinä
Kokemusta on myös muutamasta kerrasta tiputuksessa. Vanhin lapsista ainakin on ikävä kyllä tullut äitiinsä. =(
Minulla on asiasta kahden kerran kokemus. Toisella kerralla kävin perheessä, jossa sitä oli ollut ja toisella kerralla meille tuli nainen kylään, jolla oli ollut se. Molemmat sanoivat olevansa aivan oireettomia jo. Olivat olleet jo mutaman päiväin. Myöhemmin se perhe kertoi kokeneensa itse saman jälkikäteen tarttumisen. Käsien pesu ei riittänyt. Minä olen tarkka käsihygieniasta.
Sain kerran keskenmenon rajun mahataudin vuoksi.
Vanhin poikani 6v sairasti kaksi rajua(5-7) ja yhden normaalin mahataudin puolen vuoden aikana! OLi sitä kamala kattella!
että tauti ei tartu enää, kun oireet pois. Samoin se uskomus, että tauti ei tartu ennen sairastamista, tarttuu vain eritteistä.
Molemmat väärin. Ei ole ihme, että tauti leviää kuin kulovalkea.
=(
vain pesty käsiä ja huolehdittu ruokahygieniasta. Koskaan ei ole meidän lapsilla moista ollut.
Vedin melkoiset herneet nekkuun viime jouluna kun miehen sukulaiset tulivat tartuttamaan sen oksutaudin meille. :(
Suunnittelin vihoissani jo välien katkaisua.