Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailun alkuvaiheessa viestittely

Vierailija
25.11.2022 |

Hei,

Minun lupaavasti alkavat jutut päättyy yleensä jonkun ajan päästä siihen, että kumpikaan ei viestittele. Tilanteita on ollut monenlaisia, mutta usein on niin, että sovitaan joku asia (vaikka treffit) parin viikon päähän silleen löyhästi (tyyliin käydään vaikka leffassa viikonloppuna). Minä olen luonteeltani ennakoija ja tykkään laittaa asiat kalenteriin. Tämmöisessä löysässä sopimuksessa mahdollisia leffapäiviä tai iltoja on pe, la ja su. Saattaa olla että kysyn esim. maanantaina että minä päivänä mennään leffaan tulevana viikonloppuna ja toinen sanoo että katsotaan lähempänä, joka on ok. Sitten on perjantai, enkä edelleenkään tiedä minä päivänä mennään leffaa vai mennäänkö ollenkaan. Olen kuitenkin sitä mieltä kun olen kysynyt jo kerran, niin se olis toisen vuoro vahvistaa päivä oma-aloitteisesti. Siksi tässä kirjoitankin, kun jälleen kerran olen siinä tilanteessa että viikonloppuna on sovittu näkeminen, mutta ei mitään tietoa milloin. Olis muutakin tekemistä kun päivystää sopivaa ajankohtaa, enkä halua tivata, kun olen jo kysynyt. Lisäksi se maanantain viestittely oli ainoa tällä viikolla, eli miehestä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään. Todella ärsyttävää. Mitä minä voisin muuttaa omassa käyttäytymisessä? Tulisiko pommittaa viesteillä useampaan kertaan, jotta saan tietää aikataulut, koska ne minulle tärkeitä? Vai luottaa siihen, että toinen ottaa kyllä yhteyttä, minä olen vain hätäinen? Vai olettaa lähtökohtaisesti että tämmöiset löyhät sopimukset ei pidä ja suunnitella omia menoja ja antaa olla? Lisäksi jos tätä analysoi, niin viestittely on ollut hiljenemään päin, mies toki sanoi että sillä on kiireinen viikko, mutta onko se kumminkin vain kiinnostuksen puutetta? Ja huom! en nyt vaadi mieheltä mitään muutosta tms, vaan etsin helpotusta omaan oloon kun koko viikon olen odottanut että sovitaan lähemmin viikonlopusta ja sitä ei ole tapahtunut ja oleen ahdistunut enkä voi keskittyä muuhun, kun en tiedä ollaako näkemässä vai ei. Ja koska tätä sattuu minulle lähes joka kerta kun tapaan uuden ihmisen, niin toistan varmaankin jotain kaavaa jota en itse näe. Joten kaikki keittiöpsykologit, nyt aktivoitukaa :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sovitaan treffit löyhästi parin viikon päähän". Mies ei ole riittävän kiinnostunut. Unohda. Seuraava.

Vierailija
2/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele omat menosi, ja katso sitten jos ehdottaa sitä tapaamista että sopiiko enää aikatauluihisi.

Kuulostaa vähän siltä ettei ole oikein kiinnostunut, olet vain varalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit itsellesi jotain tekemistä. Ja et peru sitä enää, vaikka mies vielä ehdottaisi niitä treffejä. Se ei ole susta kiinnostunut, jos ei kynsin ja hampain pidä kiinni. Jos mies on kiinnostunut, sen kyllä huomaa. Löysin itse tinderistä ihanan miehen, ja tämä kyllä heti halusi tavata ja sanoi tavattuamme että tää on se juttu jota voisi yrittää edistää. Etsitään yhteistä asuntoa nyt kun vuosi oltu yhdessä. Ne miehet joita sinkkuna treffasin ja joiden kanssa oli hankala säätää mitään, osoittautui kaikki joko perheellisiksi tai eksissään roikkuviksi.

Vierailija
4/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät väliin viestiä, että käytkö tänään pikaisesti n*imassa niin suunnitellaan sitä leffailtaa samalla. Jos ei aktivoidu, niin menetetty tapaus.

Vierailija
5/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisinkin ilman muuta sitä mieltä, että tämä tyyppi ei ole kiinnostunut, mutta olemme siis nähneet jo pari kertaa ja on ollut aktiivinen sekä näkemisten ehdottelussa että viestittelyssä tähän asti. On juurikin sen oloinen, että on ns. "kunnon mies", eikä peluri. Ja etukäteen oli tiedossa että tämä viikko hänellä kiireinen. Toki täytyy huomioida tuo että mies ei ole kiinnostunut, ja selväähän onkin että ei ole mitenkään hullun kiinnostunut, mutta ajattelen että tässä vois olla aineksia kehittyä kyllä. Mietin vain sitä, että eikö miehistä tunnu siltä, että koko juttu on jo ohi jos ei viikkoon olla yhteydessä? Kun minusta vähän tuntuu ja sitä pohdin että olenko liian hätäinen jne. 

Ap 

Vierailija
6/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve,

Olen samassa veneessä kanssasi. Sovin mielelläni tapaamisia ja juuri tuo ajankohdan lukkoonlyöminen tuntuu hankalalta. Vaikka ajankohta myös sovitaan niin tuntuu tuo "ghostaaminen" olevan kovin helppoa tänä päivänä. Toki olen sopinut tapaamisia tinderissä, joka tunnetusti on aika sekava paikka. 

Tänään minulla on semmoinen olo että antaa olla. Pärjään kyllä hyvin ilmankin ja väkisin ei kannata ruveta yrittämään. Sovin kyllä yhdet tosielämän treffitkin, joita odotin oikein tosissasi useamman viikon, mutta tuntuu että tämäkin mätsi on laimentumaan päin.

Haluaisin läheisyyttä ja lämpöä, mutta tuntuu olevan kortilla kun ei baareissakaan jaksa juosta etsimässä hetken helpotusta.

t. M34

Vierailija
7/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies on perheellinen, tai siis lapsia on joka tietysti vaikuttaa aikatauluihin. 

Vierailija
8/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" sovitaan treffit löyhästi parin viikon päähän". Mies ei ole riittävän kiinnostunut. Unohda. Seuraava.

Ja nainen taas odottaa kivettyneenä että mies tekee kaiken työn.

Vierailija
9/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttien Kuningas kirjoitti:

Terve,

Olen samassa veneessä kanssasi. Sovin mielelläni tapaamisia ja juuri tuo ajankohdan lukkoonlyöminen tuntuu hankalalta. Vaikka ajankohta myös sovitaan niin tuntuu tuo "ghostaaminen" olevan kovin helppoa tänä päivänä. Toki olen sopinut tapaamisia tinderissä, joka tunnetusti on aika sekava paikka. 

Tänään minulla on semmoinen olo että antaa olla. Pärjään kyllä hyvin ilmankin ja väkisin ei kannata ruveta yrittämään. Sovin kyllä yhdet tosielämän treffitkin, joita odotin oikein tosissasi useamman viikon, mutta tuntuu että tämäkin mätsi on laimentumaan päin.

Haluaisin läheisyyttä ja lämpöä, mutta tuntuu olevan kortilla kun ei baareissakaan jaksa juosta etsimässä hetken helpotusta.

t. M34

Jep, äkkiä muistuu ne sinkkuelämän hyvät puolet esiin, kun koittaa jotakin suhdetta saada alulle :D 

Pitäähän sen suhteen saada kehittyä omalla painollaan ja aikatauluilla, eikä minusta siinä saa kiirekään olla. Oma luonteeni on vaan sellainen, että sovitaan nyt heti aika ja kellonaika ja sitten eletään sen mukaan. Usein sitten vastapuolen luonne on sellainen, että katellaan. Tsemppiä sinnekin, M34

Ap

Vierailija
10/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän haluankin vastausta, mitä minun sitten pitäisi tehdä? Ajattelin itse että olisi rasittavaa jos toinen koko ajan kyselisi että no nähdäänkö, nähdäänkö?? Tarkoitukseni on antaa toiselle tilaa. 

Ap

Vierailija
11/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole tarpeeksi kiinnostunut. Saattaa vielä katsella muita vaihtoehtoja. Et voi oikein tehdä mitään. Kokeile sellaista että ehdotat miehelle käykö lauantaina illalla. Jos ei käy eikä mies ehdota itse toista aikaa niin ei kannata jäädä roikkumaan. Äläkä laita viestinä vaan reilusti soita.

Aidosti Kiinnostunut mies ei ottaisi riskiä menettää sinua omalla passiivisuudellaan. Olet kuitenkin selvästi näyttänyt että haluat tavata.

Mies voi kyllä vielä kiinnostua enemmän kunhan pääsisi raahautumaan treffeille.

Vierailija
12/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne harvatkin viestit on kirjoitettu tuolla tavalla pötköön niin en ihmettele että viestittelyä ei ole.

Vierailija
13/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen tuon samanlaiseksi kohteliaaksi tavaksi kuin "eiköhän nähdä taas seuraavan kerran ja vähän tiheämmällä aikataululla" ystävien kesken eli ystävyys on muuttunut tuttavuudeksi ja seuraava tapaaminen on ehkä kolmen vuoden kuluttua. Eli miehellä ei ole mitään sinua vastaan, mutta ei ole mitenkään kovin ihastunut myöskään eikä tapaamista välttämättä koskaan tule. Älä siis muuta omia suunnitelmiasi.

Suomeen on varmaan hiipinyt tuo mannermainen kohteliaisuus, missä kaikille sanotaan, että hei meidän pitäis tavata useammin. Se ei tarkoita yhtään mitään oikeasti.

Vierailija
14/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ne harvatkin viestit on kirjoitettu tuolla tavalla pötköön niin en ihmettele että viestittelyä ei ole.

mill tavalla pötköön? Tuo nähdäänkö, nähdäänkö- oli kirjoitettu siksi noin, koska siltä se tivaaminen minusta tuntuisi. Ja sitä en halua tehdä 

Ap

Vierailija
15/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on niin, että kun mies on tarpeeksi kiinnostinut naisesta niin kyllä sen huomaa. Sanokaa mitä sanotte, mutta ihastunut mies ei jätä kohdettaan ajelehtimaan epätietoisuudessa vaan on aktiivinen sopimaan tapaamisia.

Ap jossain kohtaa sanoi, että ko. mies on kunnollinen eikä mikään peluri, mutta ei miehen kunnollisuus mitään takaa vaan passiivisuus kertoo, ettei ap nyt ole tämän kunnollisen miehen ajatuksissa päälimmäisenä.

Toki naisenkin kannattaa olla miehen suuntaan aktiivinen ja näyttää vihreää valoa. Jos mies ei siitä innostu niin se ei ole kiinnostunut eikä siihen kannata uhrata sen enempää aikaa eikä ajatuksia. Miehen kiinnostus on jossain toisaalla.

Ap älä ole niin aulis ja saatavilla vaan elä omaa elämääsi, jos mies haluaa kanssasi leffaan niin hän kyllä sua kysyy

Vierailija
16/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän haluankin vastausta, mitä minun sitten pitäisi tehdä? Ajattelin itse että olisi rasittavaa jos toinen koko ajan kyselisi että no nähdäänkö, nähdäänkö?? Tarkoitukseni on antaa toiselle tilaa. 

Ap

Ei sillä oikeasti ole ratkaisevaa merkitystä, laita viesti jos haluat saada lisätietoa, mutta samalla pane merkille passiivisuus, vaikka mies lähtisikin leffaan. Vaikka mies ihastuneena olisikin sellainen, että jättää etenemisen sinun varaasi, niin sellaiseen suhteeseen ei kannata ryhtyä, jos itse olet ennakoija. Minä en ainakaan halua sellaisia ystäviäkään, jotka eivät itse ole aktiivisia ja jämptejä kuten itse olen. Itselleen tuottaa vain pahan mielen raahaamalla tuollaisia perässään, että jatkuvasti saa ihmetellä mikä on homman nimi.

Vierailija
17/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sanonut että aikataulut on sulle tärkeitä ja haluaisit saada treffit kalenteriin, jotta voit suunnitella muita menoja?

Vierailija
18/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tutulle kuulostaa ja ei ole sukupuolikysymys. Ei siis ole kiinnostusta sitoutua mihinkään ja/tai ottaa riskiä kelpaisiko ja voisiko suhde syntyä.

Vierailija
19/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia täällä. Tuo varsinkin, että jos toinen on luonteeltaan "perässä vedettävä" ja itse olen topakka, niin tottahan se on, että vaikka hän olisikin ihastunut ja meininki on nyt tätä niin se tuskin tästä muuttuu paremmaksi. Sen verran viihdyn omassa elämässä ja itseni kanssa, ettei ketään ole pakko saada, enkä tosiaan koko aikaa jaksaisi venailla toisen aktiivisuuden puuskia. Nämä alut on vain niin hankalia  ja minun aiemmat suhteet ovatkin alkaneet heti tosi tiiviisti ja tavallaan on alusta asti ollut selvää että kimpassa ollaan. Onkohan se aina sitten niin, että sellainen sopii minulle, enkä muuhun sopeudu vaikka halujakin ehkä olisi. Sen haluamisen vastapuolena on tämä ihme hidastelu joka aiheuttaa minulle huonoa fiilistä. Voihan se olla, että tänä viikonloppuna vielä nähdään, mutta täytyy nyt itse sitten asennoitua niin että kyseessä on ilta kaverin, ei deittikumppanin kanssa. Ehkä pohjimmaisena ongelmana tässäkin on kyseessä eri rytmisyys ja intensiteetti. Tuosta kiinnostuksesta vielä, että minäkään en ole tästä miehestä mitenkään superkiinnostunut ollut, mutta jotenkin en pääse rauhaan siitä kun on sovittu ja en tiedä toteutuuko se sovittu nyt. Itse kuitenkin pidän sen mitä sovittu. 

Ap 

Vierailija
20/23 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen itse samanlainen - haluan tietää treffien ajankohdan jotta voin suunnitella muuta elämääni vapaasti. Ratkaisu ongelmaasi: kun mies kysyy leffaan viikonloppuna, vastaat että sinulla on sunnuntaina päiväsaikaan vapaata. Muuten sinulla on kalenteri täynnä.

Yleensä näillä suuripiirteisillä ei ole sellaisia muita menoja, joiden ajankohtaa ei voisi siirtää, joten jos mies on oikeasti kiinnostunut, hän suostuu siihen aikaan joka sinulla on vapaana. Nyt voit suunnitella muut päivät kuten haluat.