Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkoputkentulehdus tmv kokemuksia? Oireesi?

Vierailija
24.11.2022 |

Itselläni alkoi joku flunssapöpö viimevkonloppuna kurkkuoireilla ja nyt on ti alkaen ollut keuhko- oireita eli painon tunnetta, puristavaa tunnetta ja suht kipeätä pistelyäkin, myös kuivaa yskää ollut tänään hieman.
Tälläkin hetkellä pistää rintakehällä ja tuntuu kuin olisi kivilasti siinä päällä.
Olen ollut normaalisti koko vkon töissä, mietin hieman huomista, että miten tekisi, ulkoilua olisi tiedossa ainakin 2h ajan, tänään ulkoilin 3 eri kertaa eli ei ole mitään toimistossa istumista työn kuvani.
Toisaalta se olisi perjantai ja sehän nyt menee vaikka suomalaisella sisulla..
Työterveyteen en usko aikaa saavani, viimeksikin vaikka oli kovat kivut ja osin valvottu ja lääkesekoituksen täyttämä yö takana niin tarjosivat aikaa 5pv päähän..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö nousee illaksi ja yskittää. Aamuisin saattaa olla ihan normaali lämpö.

Vierailija
2/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt koronatestin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakehää polttava yskä ja ällöttävät yskökset oli mulla oireena

Vierailija
4/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona sulla on ua täällä on liikaakin kokemuksia siitä että seuraus on kuolema.

Vierailija
5/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt koronatestin?

Viimeksi eilen.

Ap

Vierailija
6/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uloshengitys vihloi niin, etten olisi halunnut hengittää. Lähdin ensiapuun.

Vierailija
7/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla käytettävissä pulssioksimetri. Saatavilla marketeissa tai Apteekeissa. Sillä pystyy mittaamaan helposti happisaturaation.

https://apteq.fi/artikkeli/pulssioksimetri/

Vierailija
8/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja olen sairastanut keuhkoputkentulehdusta. Yleensä keuhkot ovat yskiessä kipeät, tai ei kärsisi yskiä yhtään. Ääni tulee kuin kellarista, samoin nousee outoa hajua keuhkoista nieluun. Yskä vinkuu ja kumahtelee, poikkeaa tavallisesta. Lämpöä, huonoa oloa. Oireet hieman vaihtelevat, ettei ole välttämättä kaikki yhtä aikaa.

Vierailija
9/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% korona. Itselläni oli samat oireet. Olet ollut töissä tartuttamassa muita?

Vierailija
10/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% korona. Itselläni oli samat oireet. Olet ollut töissä tartuttamassa muita?

Olen tehnyt 3x testin, kaikki negatiivisia.

Ja uskon tuloksiin, koska olen saanut myös positiivisen tuloksen aiemmin tänä vuonna ja ihan sekunneissa lävähti ruudulle selkeä positiivinen. Ja oireet oli aivan erilaiset, toki se on asia joka ei samana pysy eli oireiden kirjo on moninainen, mainitsinpahan vain.

Ap

Vierailija
11/26 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut keuhkoputkentulehdus ilman lämpöilyä. Yskää kesti n 3 vk ja lepoa sekä juotava paljon. Sain mm Koronan jälkeen jälkitautina.

Vierailija
12/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa menisitte lääkäriin?

Olen edelleen ääni maassa, kuulostaa kuin se tulisi jostakin navasta lähtevästä tunnelista.

Painontunne rintakehällä päivittäistä, ei ehkä koko ajan, mutta pitkälti.

Nyt viimeyönä havahduin ensimmäistä kertaa siihen, että yskin, mutta se on aivan kuivaa, nukahdin sitten uudelleen.

Nuhaa hieman.

Tämä ääniasia on erikoinen, kuitenkin viikko "jo" mennyt, tosin eipä se ole levossakaan ollut, koska olen koko bmviikon ollut töissä..

Ap

Vierailija
13/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi. Keuhkoputkentulehdus on tupakoitsijoiden sairaus. Keuhkoputkentulehduksesta voi kehittyä keuhkosyöpä.

Vierailija
14/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla keuhkokuumekin. Käy lääkärissä.

Vierailija
15/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona alkoi juuri noin ja vasta neljäntenä päivänä tuli viiva kotitestiin.

Vierailija
16/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun oli paha keuhkoputkentulehdus niin henki ei tahtonut kunnolla kulkea. Piti kävellä tosi hitaasti kun heti jos hiukankin hengästyi tuntui että happi loppuu.

Vierailija
17/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita kertoja olen sairastanut keuhkoputkentulehdusta. Yleensä keuhkot ovat yskiessä kipeät, tai ei kärsisi yskiä yhtään. Ääni tulee kuin kellarista, samoin nousee outoa hajua keuhkoista nieluun. Yskä vinkuu ja kumahtelee, poikkeaa tavallisesta. Lämpöä, huonoa oloa. Oireet hieman vaihtelevat, ettei ole välttämättä kaikki yhtä aikaa.

Eikös tavallinen flunssa juuri ole keuhkoputken tulehdus? Porukka sotkee keuhkokuumeen ja keuhkoputken tulehduksen. Keuhkokuumeeseen kuillaan ja keuhkoputkentulehduksessa vähän yskitään

Vierailija
18/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tupakointi. Keuhkoputkentulehdus on tupakoitsijoiden sairaus. Keuhkoputkentulehduksesta voi kehittyä keuhkosyöpä.

Nämä olettamukset on kaikkein "hauskimpia" tällä palstalla.

Olen 13v ikäisenä tasan 1x maistanut tupakkaa ja meinasin tikahtua siihen savuun, sen jälkeen en ole asiaa harrastanut.

Ap

Vierailija
19/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona alkoi juuri noin ja vasta neljäntenä päivänä tuli viiva kotitestiin.

Testi on tehty viimeksi tautipvänä 5.

Ja luotan sen tulokseen, koska olen saanut siitä aiemmin tänävuonna myös selkeän positiivisen ihan sekunneissa ja tautipvä oli 2.

Ap

Vierailija
20/26 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tavallinen flunssa juuri ole keuhkoputken tulehdus? Porukka sotkee keuhkokuumeen ja keuhkoputken tulehduksen. Keuhkokuumeeseen kuillaan ja keuhkoputkentulehduksessa vähän yskitään

Määrittelemätön ylähengitystieinfektio yleensä se mitä lääkäri paperiin laittanut. Minulla siis ollut flunssaa aiemminkin, töistä saa pöpöjä alvariinsa.

Nyt vain mietityttää tämä ääni+hieman taudin kesto..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi