Keuhkoputkentulehdus tmv kokemuksia? Oireesi?
Itselläni alkoi joku flunssapöpö viimevkonloppuna kurkkuoireilla ja nyt on ti alkaen ollut keuhko- oireita eli painon tunnetta, puristavaa tunnetta ja suht kipeätä pistelyäkin, myös kuivaa yskää ollut tänään hieman.
Tälläkin hetkellä pistää rintakehällä ja tuntuu kuin olisi kivilasti siinä päällä.
Olen ollut normaalisti koko vkon töissä, mietin hieman huomista, että miten tekisi, ulkoilua olisi tiedossa ainakin 2h ajan, tänään ulkoilin 3 eri kertaa eli ei ole mitään toimistossa istumista työn kuvani.
Toisaalta se olisi perjantai ja sehän nyt menee vaikka suomalaisella sisulla..
Työterveyteen en usko aikaa saavani, viimeksikin vaikka oli kovat kivut ja osin valvottu ja lääkesekoituksen täyttämä yö takana niin tarjosivat aikaa 5pv päähän..
Kommentit (26)
Mene nyt herranjumala lääkäriin, jos on noin paha ja oot töissäkin ollut eikä meinaa lähteä. Voi olla keuhkokuume, sekin voi olla kuumeeton,
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes poikkeuksetta keuhkoputkentulehdus/ylähengitystieinfektio flunssan yhteydessä, näin on ollut lapsesta asti ja mulle siis aika tuttu olotila. Keuhko-oireet iskevät yleensä toisena päivänä, ja kestävät muutaman päivän. Voi olla vaikeaa nukkua, kun kyljellään ei saa happea. Pahimmassa vaiheessa hengästyn jo puhuessa ja istuessa, eli maattava on. Sen jälkeen kyllä suosittelen menemään vähän ulos kävelemään, vaikka se tuntuisikin haastavalta. Keuhkojen "käyttäminen" ja raitis ilma auttavat pidemmän päälle.
Olen ollut päivittäin ulkona 2-4h, nyt ajattelin vkonlopun ihan vain levätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt herranjumala lääkäriin, jos on noin paha ja oot töissäkin ollut eikä meinaa lähteä. Voi olla keuhkokuume, sekin voi olla kuumeeton,
On käynyt nyt sekin mielessä, mutta luulisi, että silloin olisi vielä paljon kipeämpi kuin mitä nyt tunnen olevani, siis jos olisi ihan keuhkokuume?!
Inhoan keuhkoröntgenin ottotilannetta😩
Ap
Höpöhöpö!! keuhkoputken tulehduksen voi flunssan jälkiseurauksena saada kuka vaan. Itse en ole koskaan tupakoinut ja paha keuhkoputkentulehdus päällä.
Mulla on lähes poikkeuksetta keuhkoputkentulehdus/ylähengitystieinfektio flunssan yhteydessä, näin on ollut lapsesta asti ja mulle siis aika tuttu olotila. Keuhko-oireet iskevät yleensä toisena päivänä, ja kestävät muutaman päivän. Voi olla vaikeaa nukkua, kun kyljellään ei saa happea. Pahimmassa vaiheessa hengästyn jo puhuessa ja istuessa, eli maattava on. Sen jälkeen kyllä suosittelen menemään vähän ulos kävelemään, vaikka se tuntuisikin haastavalta. Keuhkojen "käyttäminen" ja raitis ilma auttavat pidemmän päälle.