IT-konsultin / IT-projektipäällikön palkka?
Nyt rakkaat siskokullat tarvitsen apuanne.
Olen katsellut mielenkiintoisia työpaikkoja ja nyt olisi yksi avoinna, josta voisin työnantajan kanssa neuvottelemassa. Mutta palkkatoive täytyisi miettiä etukäteen.
Onko täällä paikalla IT/SAP- konsultteja /-projektipäälliköitä? Taustaa sen verran, että olen DI, työkokemusta 6 vuotta (josta pari vuotta äitiyslomaa) ja juuri tuon työn kannalta oleellisesta toiminnanohjausjärjestelmästä kokemusta. Työnantaja on tyyliä Tieto Enator, mutta ei kuitenkaan se :)
Onko 3600 e/kk liikaa naiselta ei-pääkaupunkiseudulla? Nykyinen duuni on sen verran huonommin palkattu, että on vaikea tietää oikeaa tasoa. Toisaalta en halua ylihinnoitella itseänikään.
Ja kuuluuko näille henkilöille yleensä autoetu (käyttöetu)? Monesti olen kuullut sellaista... Muita etuja, mitä kannatisi kysellä?
Olisiin kiitollinen FAKTAtiedosta!
Kommentit (5)
En nyt ihan noissa hommissa ole, mutta mielestäni joka tapauksessa varsin asiallinen palkkatoive. Ei ainakaan misään tapauksessa niin suuri, että tuolla perusteella eivät kutsuisi haastatteluun. Mielestäni palkkatoiveen kannattaa olla sellainen, että tarvittaessa siitä on vaikka vähän valmis tinkimäänkin. Eli laita vaikka pari sataa lisääkin toiveeseen, jos tuohon palkkaan pyrit.
Naisten palkat ovat huonompia kuin miesten varmasti monestakin syystä. Uskon, että yksi oleellinen syy on kuitenkin se, että emme osaa vaatia parempia palkkoja.
Onnea työnhakuun!
Kimka
Olen tosiaankin DI (tuta) ja tunnen 6 moduulia SAP:ssa (talous, tuotanto, logistiikka) kuin omat taskuni, koska olen pyörittänyt niitä viimeiset 6 vuotta teollisuudessa. Eli en siis ole vain naputtanut debetiä ja creditiä :)
Eli nelisen tuhatta voipi olla ihan hyvä keskustelun aloitukselle. Tiedätkö mitä muita etuja esimerkkisi ystävällä on; lounarit, puhelin (no tämä varmasti), netti kotiin? Entä saavatko firman tulokseen sidottuja vuosibonuksia?
En ole kanssasisar mutta kommentoin kuitenkin ;-)
Työkokemusta Sinulla ei ole hurjasti, mutta jos olet muutaman vuoden ERPpien kanssa pelannut niin hyvä niin. Palkkatoiveesi on mielestäni kohtuullinen eikä ole ongelma jos olet muuten " kvalifikoitunut" . Tuskin kuitenkaan yli 4k palkkaa kannattaa lähteä kyselemään - tai ainahan ehdottaa voi mutta tuskin saat muutaman vuoden kokemuksella. Auton käyttö/vapaata etua voi kysyä mutta tuskin saat sitä palkan päälle. ERP- markkina käy vielä kohtuu kuumana mutta esim Suomen SAP on käsittääkseni jaellut lähtöpakettejakin taannoin joten en tiedä minkälaiset näkymät ovat. Muuten kaikki " edut" ovat nykyään aika minimissään yrityksessä kuin yrityksessä tyyliin liikuntaseteleitä varmaan saa.
Anna02:
Olen tosiaankin DI (tuta) ja tunnen 6 moduulia SAP:ssa (talous, tuotanto, logistiikka) kuin omat taskuni, koska olen pyörittänyt niitä viimeiset 6 vuotta teollisuudessa. Eli en siis ole vain naputtanut debetiä ja creditiä :)Eli nelisen tuhatta voipi olla ihan hyvä keskustelun aloitukselle. Tiedätkö mitä muita etuja esimerkkisi ystävällä on; lounarit, puhelin (no tämä varmasti), netti kotiin? Entä saavatko firman tulokseen sidottuja vuosibonuksia?
Meillähän on sitten sama koulutus :-)
Noh, tämä esimerkki saa palkan päälle siis lounarit, kännyn ja joku sopparikuntokeskus. Ihan perussetti siis! Kotinettiä ei ole ja autoa epäilee suuresti ellei sitä reissaamista ole sitten oikeasti paljon, luokkaa reppureiskat.
Mä lähtisin suna pyytämään palkkaa 3600-4000 niin, että esim. koeajan jälkeen on ´varaa´palkankorotukseen. Minusta sulla on ihan kivan mittainen kokemus vaikka ei toki mikään pitkä. Mutta eihän meillä vielä ole, kun äitiyslomatkin on pidetty.
En osaa auttaa muuta kuin että SAP konsulttitason osaajista on pula, palkka voi aivan hyvin alkaa 4:lla !
Yksi konkreettinen esimerkki (en itse, mutta varma tieto :-). Nainen, pesti projektipäällikkö, koulutus DI (tietoliikennetekniikka) + KTM, työnantaja mainitsemasi esimerkkiyritys, sijainti Espoo, kokemusta kyseisessä yrityksessä 8 vuotta yhtäjaksoisesti (aloituspaikka koodari, sekä dippatyö, että gradu tehty kyseiseen yritykseen) palkka 4400 e/kk. Autoetua ei ole, kun ei ole hc myyjä! ;-)
Mutta kyseessä siis todellinen järjestelmäosaaja. Ja pääkaupunkiseutu.
Voin rekryalalla pyörivänä sen vain muistuttaa, että järjestelmän kanssa (konsulttitason paikkaan) ei yleensä näytöksi kuitenkaan riitä, että on kokemus jostain osa-alueesta. Itse varmasti tiedät kuitenkin parhaiten.
Minusta 3600 ei ole kuitenkaan missään maailman nimessä kova palkkatoive konsulttitason osaajalle !!!