Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma-tuotteen hinta ei saa vaihtua kaupassa hyllyn ja kassan välillä, sanoo viranomainen

Vierailija
24.11.2022 |

Tuotteen hinta ei saa vaihtua kaupassa hyllyn ja kassan välillä, sanoo viranomainen:

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009221289.html?share=54fcd7…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti on käynyt niinkin, että kassa on soittanut ja tarkistanut hinnan, ja on sanonut että hinta oli kyllä ihan oikein. Sitten sen kalliimman hinnan maksettuani olen käynyt itse katsomassa, ja edelleenkin hyllyn reunassa on ollut se halvempi hinta.

Tarkistettu tietysti kassajärjestelmästä.

Kun mä aikanaan olin se, joka näihin kassojen puheluihin vastasi (siis töissä osastolla), niin kyllä se ihan sieltä hyllyn reunasta käytiin katsomassa se hinta. Sitä en sit toki tiedä, kuinka laiskasti muut näitä tarkistelee. Yleensä, jos asiakas väitti hinnan olevan väärä, hänellä oli jotain nelikulmaista, ja hän oli katsonut vierestä pyöreän tuotteen hinnan.

Ei sillä, etteikö mokiakin sattuisi.

Vierailija
22/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa kerran palautin tuotteen koska kassa oli normaalihinta vaikka tuote oli alennettu. Olin monta kertaa tarkistanut hyllyllä että oli varmasti alehinta juuri sillä tuotteella. Kauppa niin iso etten jaksanut kassan jälkeen lähteä toiseen päähän hakemaan todistusaineistoa, vaan palautin infopisteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketeilla on niitä monen tuotteen tarjouksia eli jos ostat 10 pakettia niin saat alehinnalla kaikki. Jos ostat 5 niin kaikista menee normaalihinta. Silti on alennettu yksittäishinta ilmoitettu myös.

Vierailija
24/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koske tokmannia. niiden huijausalennukset ovat vain hyllyssä. kuitissa on normaalit hinnat

Vierailija
25/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on pakko aina tarkistaa tuotteen koodi ja verrata sitä hyllyhinnan koodiin.

Vierailija
26/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajaviraston opetusvideo aiheesta:

Vierailija
27/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on myös epäselvästi sijoitettu lappu tai kerrottu rajoitus. Pakko olla tarkoituksellista ja aina menee asiakkaan tappioksi.

Vierailija
28/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksen kitussa tapahtui. Oli hyllyssä alempihinta, valitin ja kassa soitti myyjälle. Menmme kassan janssa tsekkaamaan, myyjä oli poistanut tarjouslapun! ja kiisy koko tarjouksen.

Enää en tosin käy koko itiksessä.

Vierailija
29/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat pitäisi ensin päivittää hyllyyn ja lopuksi vasta kassoille.

Meillä ainakin kaupassa sai tulostettua sen hintalapun vasta, kun sen hinnan oli muuttanut. Kassapäivitystä ei ollut pakko tehdä, mutta usein niitä joutui tekemään muusta syystä ja sitten ne kaikki päivittyi uusiin hintoihin. Ja sitten kun joku pääliikkeessä teki muutokset, niin sitten niissä muissa liikkeissä ei aina ollutkaan aikaa vaihdella lappuja ennen päivitystä.

Vierailija
30/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole hyllyssä hintaa, tuotteen pitää siis kassalla olla ilmainen?

Ei tietenkään. Jos hinta ei ole esillä, kyseessä on myymälän kaluste tai somiste, ei myynnissä oleva tuote.

Vierailija
31/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 avoinna olevassa kaupassa hinnat muuttuvat väkisinkin jollekin juuri kun hän on kävelemässä hyllyltä kassalle. Jos vaaditaan että näin ei saa tapahtua niin kaupan ovet on suljettava ja kauppa tyhjennettävä ennen jokaista hintamuutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi