Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma-tuotteen hinta ei saa vaihtua kaupassa hyllyn ja kassan välillä, sanoo viranomainen

Vierailija
24.11.2022 |

Tuotteen hinta ei saa vaihtua kaupassa hyllyn ja kassan välillä, sanoo viranomainen:

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009221289.html?share=54fcd7…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin otteeseen olen saanut tuotteen hyllyhintaan kun olen kassalle maininnut asiasta. Molemmilla kerroilla kassa soitti jonkun tarkistamaan hinnan hyllystä. Toisella kertaa hyllyn hintalappu oli väärän tuotteen kohdalla, eikä tuotetta nimetty hintalapussa. Säästi kokonaiset pari euroa. 😁

Vierailija
2/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai muissakaan kaupoissa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa tuo Tokmannilla seuraavan kerran kun joku äo 85 kassahenkilö toljottaa suu auki kun mainitsee että hyllyssä oli ihan toinen hinta kuin mitä kassajärjestelmä antaa.

Vierailija
4/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen ottaen viranomainen taisi sanoi, ettei hinta saa olla kassalla korkeampi kuin hyllyn reunassa. Prisman kauppiaalle ei tullut mieleen, että hintamuutokset voisi tehdä ensin hyllyihin ja sitten vasta ajaa muutokset kassajärjestelmään.

Vierailija
5/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirryin s kauppaan jossa hinnat pitävät paikkansa hyvin harvinaista on jos poikkeaa. k kaupustelijoilla joka päiväistä niin forssan cittarissa kuin tammelan k marketissa.  tammelan k market oikei huippu aina ylös päin n. 10 asiakasta on lopettanut asioinnin seli seli lässyn lässyn ei auta

Vierailija
6/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hyllyssä hintaa, tuotteen pitää siis kassalla olla ilmainen?

Vierailija
7/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Supermarketissa olen kiinnittänyt huomiota tähän. Usein hinta hyllyssä on halvempi kuin kassalla. Ero ei välttämättä ole kuin joitakin kymmeniä senttejä, mutta väärin se on laskutettu joka tapauksessa. Tänään valitin periaatteesta 10 sentistä. Lätta margariini oli hyllyn hinta 3.95, kassalla 4.05. Pari päivää sitten irtomyynnin luumutortusta oli laskutettu vihreä kuula -tortun hinta, joka oli 15 senttiä kalliimpi.

Vierailija
8/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hinta puuttuu kokonaan, tai hyllyn reunassa on sähköisessä hintapoletissa väärän tuotteen hinta?

Vierailija
9/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma huijaa aina. Joko hinnassa tai laadussa.

Vierailija
10/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassahan hinnat pitävät melkein aina paikkansa. K-ryhmän kaupoille tästä pitäisi huomauttaa, ja erityisesti Tokmannille.

Vierailija
11/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa tuo Tokmannilla seuraavan kerran kun joku äo 85 kassahenkilö toljottaa suu auki kun mainitsee että hyllyssä oli ihan toinen hinta kuin mitä kassajärjestelmä antaa.

Tämä. Ostin yhdessä vaiheessa usein Tokmannilta kuivattuja hedelmiä, joissa oli kuukaudesta toiseen tarjouslappu, jonka mukaan kaksi pussia sai halvemmalla. Sitä tarjousta ei ikinä kassalla löytynytkään, ja kerran minulla meni hermot, ja opettelin sen tarjouslapun tekstin ulkoa. Kun tarjousta ei taaskaan löytynyt, kerroin sen sanasta sanaan kassalle, mutta hän ryhtyi väittämään, että siinä lukee jotain muuta, ja tarjous ei koske tätä tuotetta. Ei suostunut menemään katsomaan, enkä minä suostunut antamaan periksi. Jankattiin ja jankattiin ja jono kasvoi. Sitten yhtäkkiä kassa nappasi pussit, piilotti ne kassan alle ja sanoi, että näissä on päiväys mennyt, en voi myydä näitä sinulle.

Sellainen tarjous. Kun seuraavan kerran kävin, tarjouslappu oli kadonnut.

Vierailija
12/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on käynyt niinkin, että kassa on soittanut ja tarkistanut hinnan, ja on sanonut että hinta oli kyllä ihan oikein. Sitten sen kalliimman hinnan maksettuani olen käynyt itse katsomassa, ja edelleenkin hyllyn reunassa on ollut se halvempi hinta.

Vierailija
13/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ostin yhdessä vaiheessa usein Tokmannilta kuivattuja hedelmiä, joissa oli kuukaudesta toiseen tarjouslappu, jonka mukaan kaksi pussia sai halvemmalla. Sitä tarjousta ei ikinä kassalla löytynytkään, ja kerran minulla meni hermot, ja opettelin sen tarjouslapun tekstin ulkoa. Kun tarjousta ei taaskaan löytynyt, kerroin sen sanasta sanaan kassalle, mutta hän ryhtyi väittämään, että siinä lukee jotain muuta, ja tarjous ei koske tätä tuotetta. Ei suostunut menemään katsomaan, enkä minä suostunut antamaan periksi. Jankattiin ja jankattiin ja jono kasvoi. Sitten yhtäkkiä kassa nappasi pussit, piilotti ne kassan alle ja sanoi, että näissä on päiväys mennyt, en voi myydä näitä sinulle.

Olisit ottanut siitä kuvan, tai pyytänyt myyjän ennen kassalle menoa katsomaan lappua, tai ottanut lapun mukaan kassalle.

Vierailija
14/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti on käynyt niinkin, että kassa on soittanut ja tarkistanut hinnan, ja on sanonut että hinta oli kyllä ihan oikein. Sitten sen kalliimman hinnan maksettuani olen käynyt itse katsomassa, ja edelleenkin hyllyn reunassa on ollut se halvempi hinta.

Tarkistettu tietysti kassajärjestelmästä.

Vierailija
15/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa tuota sattuu usein.

Vierailija
16/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkalleen ottaen viranomainen taisi sanoi, ettei hinta saa olla kassalla korkeampi kuin hyllyn reunassa. Prisman kauppiaalle ei tullut mieleen, että hintamuutokset voisi tehdä ensin hyllyihin ja sitten vasta ajaa muutokset kassajärjestelmään.

Prismassa ei ole kauppiasta. Hintamuutokset tulee varmasti järjestelmiin keskitetysti, ja moka on käynyt siinä, että hyllyjen hintalappuja ei ole päivitetty ajoissa.

Vierailija
17/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-Supermarketissa olen kiinnittänyt huomiota tähän. Usein hinta hyllyssä on halvempi kuin kassalla. Ero ei välttämättä ole kuin joitakin kymmeniä senttejä, mutta väärin se on laskutettu joka tapauksessa. Tänään valitin periaatteesta 10 sentistä. Lätta margariini oli hyllyn hinta 3.95, kassalla 4.05. Pari päivää sitten irtomyynnin luumutortusta oli laskutettu vihreä kuula -tortun hinta, joka oli 15 senttiä kalliimpi.

10 sentin heitto yhden asiakkaan kohdalla tarkoittaa viiden tuhannen päivittäisen asiakkaan kohdalla 14000 euroa kuukaudessa. Puhdasta voittoa.

Vierailija
18/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanut siitä kuvan, tai pyytänyt myyjän ennen kassalle menoa katsomaan lappua, tai ottanut lapun mukaan kassalle.

Yritin ottaa kuvan, mutta minulla on simpukkapuhelimessa niin pieni näyttö, ettei siitä kuvasta saanut luettua tekstiä. Olisi kyllä pitänyt ottaa koko lappu mukaan kassalle.

Vierailija
19/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistettu tietysti kassajärjestelmästä.

Käsittääkseni sen kävi joku hyllystä katsomassa. En tiedä, oliko samaa tuotetta sitten jossain toisessakin hyllyssä.

Vierailija
20/31 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat pitäisi ensin päivittää hyllyyn ja lopuksi vasta kassoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi