Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lopettamassa kahvinjuontia, ja jumaliste millaiset vieroitusoireet, vaikka asteittain lopettaa. Henkistä tukea kaivataan.

Vierailija
24.11.2022 |

Oli minulla joku pätevä syykin tähän lopettamiseen, mutta täytyy myöntää että tällä hetkellä mikään syy ei tunnu riittävän pätevältä. Päänsärkyä, johon naprokseeni ei tehoa, vaikka se toimii minulla migreeniinkin. Tokkurainen olo ja ihan masentunut. Siis ihan oikeasti tuntuu, ettei elämä ole elämisen arvoista. Lisäksi kummallisia sähköttäviä tuntemuksia raajoissa.

En edes ole juonut kahvia kovinkaan paljon, mukillisen aamulla ja toisinaan pikkukupin iltapäivällä, ja tosiaan maanantaista alkaen olen puolittanut annosta ja tänään oli tarkoitus olla ilman. Oli pakko äsken luovuttaa ja panna espressokupin pohjalle 1/2 tl pikakahvia, kun aloin epäillä että vieroitusjysäri laukaisee migreenin, ja koska olen jo ottanut naprokseenia, jos migreeni tulee lääkkeen läpi, se onkin sitten yhtä hupia ja juhlaa.

Yritän ajatella, että näin voimakkaat vieroitusoireet kertovat siitä, että olen hyvin herkkä kofeiinille ja on aivan oikea päätös lopettaa mustan kullan käyttö. Mutta enpä olisi uskonut.

Olen kerran ennenkin lopettanut kahvinjuonnin, silloin loivensin kofeiinitableteilla ja meni kai paremmin.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin netistä, että "vain 5% käyttäjistä tulee niin pahoja vieroitusoireita, että vaikuttavat päivittäisiin toimiin". No pitihän se arvata, kuulunko minä 95% vai 5%.

-ap-

Vierailija
2/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo loiventelit. Kofeiinitabussa on kofeiinia kuin useassa kupissa kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä juon nykyään vain aamuisin kahvia. Jos sen jättää väliin niin tulee päänsärky noin puolen päivän kohdalla. Jos kahvia ei saa niin päänsärky jatkuu 2-3 päivää ja sitten helpottaa. Tyhmä olin kun aloin juomaan uudelleen, ilmankin pärjäisi.

Vierailija
4/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana päivänä kuljen kuin sumussa ja meinaan nukahtaa seisaalleni. 2. ja 3. päivänä iskee infernaalinen päänsärky. Vieroitusoireet ovat kokonaan ohi n. viikossa.

Olen ratkaissut asian ryhtymällä juomaan uudelleen kahvia.

Vierailija
5/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäs lopettaa. Kahvihan on nykytiedon mukaan kohtuullisesti käytettynä terveellistä.

Vierailija
6/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta, siitä on terveydellistä haittaa. Kahvihetkethän on nautintoja.

Vierailija
7/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee muuten joka kerta päiviä tai jopa viikonkin kestävä kahvipäänsärky, kun lopetan kahvinjuonnin. Paitsi krapulassa. En koskaan juo krapulassa kahvia ja pidän usein 2-4 päivän kahvitauon kännäämisen jälkeen. Ei päänsärkyä. Krapula on ihan ykköskeino kahvinjuonnin lopettamisessa.

Vierailija
8/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa menee ohi.

Vierailija
9/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo loiventelit. Kofeiinitabussa on kofeiinia kuin useassa kupissa kahvia.

Tiedätkö, että sen voi laskea ja tabletteja puolittaa?

Suomalaisissa apteekeissa myytävissä kofeiinitableteissa on aika tarkkaan yhden kahvikupillisen kofeiinit, vähän kahvista riippuen.

Ei todellakaan usean.

Vierailija
10/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäs lopettaa. Kahvihan on nykytiedon mukaan kohtuullisesti käytettynä terveellistä.

Kaikille ei sovi kaikki. Kahvikaan. Ei edes vähän käytettynä.

Vierailija
11/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon saman verran kahvia kuin sinä, eli todella kohtuudella ja yritin lopettaa niin tuli ihan tokkurainen, sairas olo ja todella paha huimaus joka kesti loppupäivän vaikka join kahvia lopulta sen jälkeen

Vierailija
12/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kofeiiniyliherkkyys, juon kahvia todella harvoin. Ai kamala mikä "krapula" seuraavana päivänä. En joi juoda myöskään energiajuomia tai cokista/Pepsiä kun muuten tuntuu että pumppu tulee ulos rinnasta. No miksi sitten joskus juon, se nousee ns. päähän ja saa kivat kiksit.

Vierailija
13/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vähennä vähän hitaammin. Sanoit juoneesi puolikkaita kupillisia. Vähennä vielä neljäsosaan. Sitten jätät iltapäiväkupin kokonaan pois. Sitten aamupäiväkupinkin.

Vierailija
14/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kofeiiniyliherkkyys, juon kahvia todella harvoin. Ai kamala mikä "krapula" seuraavana päivänä. En joi juoda myöskään energiajuomia tai cokista/Pepsiä kun muuten tuntuu että pumppu tulee ulos rinnasta. No miksi sitten joskus juon, se nousee ns. päähän ja saa kivat kiksit.

Kofeiini siis toimii sinulla kuin paremmatkin piristeet.

Vierailija
15/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on, juon siis edelleen kahvia.

Vierailija
16/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdin itsekin vieroitusoireita, kun kokeilin kahvin pois jättämistä. Ikävin oire oli kolme vuorokautta kestänyt epätyypillisen migreenin tapainen päänsärky, johon mustan teen juominen ja tavalliset särkylääkkeet eivät auttaneet. Kannattaa vähentää kahvin juontia asteittain ja hitaasti, ennen kuin luopuu siitä kokonaan, jos haluaa välttyä fyysisiltä vieroitusoireilta.

Vierailija
17/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin sen takia, että kofeiini ei tunnu sopivan mulle. Tuli rytmihäiriöitä, sydämen tykytyksiä ja kaikenlaista ihme tärisevää oloa. Myös paniikkikohtauksia sain helposti, ja tuo kofeiinin aiheuttama vapina, tärinä ja rytmihäiriöt vaan pahensivat kohtauksia tai jopa laukaisivat niitä. Muuten en olisi lopettanut, mutta huomaan että mulla itsellä on paljon parempi olla näin. Vältän siis kaikkea missä on kofeiinia.

Vierailija
18/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin pari vuotta sitten ihan seinään. Join aiemmin 2 kuppia kahvia päivässä. 3 ensimmäistä päivää oli kamalaa. Päätä särki aivan hemmetisti, olo oli masentunut ja veto pois. Halusin vaan maata yksin sohvalla. Oli oikeasti kamalaa. Neljäntenä päivänä alkoi helpottaa.

Vierailija
19/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on kovaan luokan huume. En kestä sitä enää yhtään. Menee viikko toipuessa jos erehtyy mokkaa maistamaan.

Vierailija
20/40 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ei todellakaan ole mitään lällärikamaa. Voi laukaista psykoosin siinä missä vaikkapa kannabiskin, mikäli on altis moisen puhkeamiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi