Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö jouluksi valmiiseen pöytään, siis jouluaattona?

Vierailija
24.11.2022 |

Eli vieraisille?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, nimittäin paremman hotellin illalliselle. Ja mielelläni maksan stressittömästä ja sotkuttomasta illasta ja samalla nautin läheisten yhdessäolosta.

Vierailija
22/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien luokse menen mutta kyllä siellä pitää pistää kortensa kekoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina valmiiseen pöytään. En vietä joulua, ja olen jossain ulkomailla, ja syön ravintolassa.

Vierailija
24/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kotona yhdessä. Kaikki osallistuu.

Vierailija
25/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vanhemmilleni jouluksi, he ovat hankkineet kaiken valmiiksi ja yhdessä laitetaan pöytä koreaksi.

Perinteisesti se menee kutakuinkin näin:

- äiti ja isä tai isä yksin käy jouluruokaostoksilla (isä ostaa enemmän ja parempia ruokia, joten toivon, että kävisi hän yksin)

- siivous tehdään yhdessä jokaiselle oma alueensa jakaen

- äiti laittaa lihat

- isä laittaa kalat

- pojat laittaa lisukkeet

- tytöt laittaa jälkkärit

- pienimmät kattaa pöydän

Syömisen jälkeen ja pitkin joulua sitten aina kuka milloinkin laittaa tiskejä yksin tai yhdessä, meillä on aina tehty porukalla ja homma toimii siten, ettei kenenkään tarvitse tehdä yksin enempää kuin muiden.

Vierailija
26/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennä mihinkään. Minä laitan kaiken itse, mutta aika vähän laitettavaa kun ei syödä niin hirveästi. Laatikot kaupasta, graavilohen teen itse ja uunijuurekset+lohkoperunat. Kinkku on se millä mässäillään pari päivää. Kinkkuvoileivät on parasta aamupalaa jouluna :D. Mitään pipareita tai torttuja ei syödä, suklaata saattaa mennä 1 rasia koko jouluna. Juustoja ostan itselleni naposteltavaksi. 

Olemme miehen kanssa kahdestaan siis. Mun vanhemmat kuolleet jo vuosia sitten. Miehen äiti on elossa ja pirteä vielä, mutta kutsuista huolimatta ei halua tulla meille. Menee toisen poikansa luo, joka asuu siinä lähellä. (Ja me olemme salaa tyytyväisiä). Meille ei halua tulla kun meillä on kissa.

Vierailija
27/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, puran keittiönpöydän edellisenä iltana ja alan sitten rakentamaan sitä uudestaa jouluaattona.

Vierailija
28/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, kuten joka vuosi. Vanhemmilleni. Isä on siellä laittanut jojuluaterian valmiiksi eikä koskaan halua että kukaan tulee keittiöön hääräämään ja auttamaan vaan haluaa tehdä kaiken itse. 

Vierailija
29/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen koti ulkomailla ja menemme ravintolaan ystävien kanssa. Ihanaa!

Vierailija
30/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiseen en mene vaikka ystäväpariskunnan luo menenkin kuten jo perinteeksi on muodostunut.

Jaamme kulut ja tehtävät. Minä teeen osan ruoista ja leivonnaisista he osan. Minulle jää suomalaisten jouluruokien teko koska asun ulkomailla ja minä osaan sen taidon. Lisäksi sitten muuta syötävää.

Vierailija
31/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme valmiiseen pöytään ravintolaan jouluaattona ja sitten toiseen ravintolaan joulupäivänä. Molemmissa kaikki perinteiset joulun herkut. Kaksi päivää jouluruokaa riittääkin.

Vierailija
32/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennä. Lähinnä huonoja kokemuksia, muutamia mukavia hetkiä lukuunottamatta, riippuu aina siitä, kuka kutsun esittää. Ei kaikki tule kaikkien kanssa toimeen, enkä todellakaan siedä sitä, että muutaman glögin ja ruokailun jälkeen alkaa arvostelu, vertailu ja leuhkiminen. 

Vierailija
33/33 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset suamattomia,jos eivät kykene pöytää kassomaan ennen joulua, mitä ne sitten vieraita siihen pyytävät, onko kutsussa tuokoo vasara ja ruuvimeisseli mukana, vai onko ruuvit pukinkontissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan