Miten kieltäytyä työkkärin tarjoamasta harjoittelu paikasta jos on ollut työtön 2 vuotta?
Mikä olisi hyvä syy? Kun te toimiston nainen sanoi että joitain olisi nyt tehtävä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Noita tarjouksia ei pääse edes kuolemalla pakoon!
Teen testamentin jossa annan ruumiini työkkärille. Eiköhän ne jotain käyttöä sille keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua mennä sinne?
En ole ap. mutta noihin yleensä menee enemmän rahaa kuin olis kotona vaan ja nuo ei johda oikeesti yhtään mihinkään.
Täysin totta. Ruokaa, kenkiä ja vaatteita kuluu enemmän. Työnantajat kierrättävät köyhiä työttömiä ja opiskelijoita apu työntekijöinä, sairauslomien sijaisina ja kakkaisimpien töiden tekijöinä ilmaisina apukäsinä. Usein työharjoittelu on jotain samaa vähäpätöisempien töiden toistoa päivästä toiseen eikä kehitä sitä ammattitaitoa millään tavalla. Joitan hyviä harjoittelu paikkojakin voi olla mutta hyvin harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen harjoitteluja työkkäri muka tarjoaa? Työkokeiluja ym. Ap ei ajan tasalla provoilussaan.
Eikö harjoittelu ja työkokeilu (jossa harjoitellaan työhön) ole sama asia...?
Kaikki muu höpötys on sama asia paitsi kokoaikatyö täysillä tunneilla ja TES tai paremmalla palkalla.
tuskin moni menisi tuollaiseen vaikka täällä käskee, nuo harjottelupaikat ovat usein tyyliin kirpputori (ei käy allergisille). Työstä on saattava palkka, on laissakin kielletty ilmaisen orjatyön teettäminen jota harjoittelut usein ovat. Lisäksi siinä voi mennä aika hukkaan, senkin ajan voi käyttää oikean työn etsimiseen sen sijaan että on harjoittelussa koko päivän.
Terveisiä sinne vuoteen 2001, kun meillä vielä oli työharjoittelu. Nyt harjoittelua tehdään oppilaitosten kirjoilla ollessa osana opintoja.
Ap tarkoittanee työkokeilua, josta ei pitkäaikaistyöttömälle ole hyötyä. Pitäisi olla erilaisia kunnallisia pakkotöitä, joihin tuossa vaiheessa laitettaisiin vaikka koiranpaskoja keräämään.
Hae sairaslomaa. Silleen olen itse edennyt pitkälti yli 10v tekemättä päivääkään töitä. On oikeita syitäkin sairaslomaan, mutta näin se nyt vaan menee kun en saa hoitoa ja tervehdy työkykyiseksi. Todennäköisesti olisi joku hermopinne leikattava niskasta ja se ehkä auttaisi, mutta nyt kun olen näitä vaivoja kauan valitellut niin ei ole apua tullut. Lopulta kun korvat alkoi soimaan alati sain lähetteen kuulon tutkimukseen, jossa kuulo todettiin normaaliksi. Nyt on voimattomat kädet, jotka olleet puutuneet ja pistelevät 24/7 jo yli vuoden. Kai se olisi käytävä tunti kokeilemassa töitä ja saisin sieltä lähdöt siihen menessä kun en pystyisi töihin.
olin lajittelemassa rättejä jossain kierrätyksessä. erään kerran kusin siihen kuormaan mikä meni myymälään. mitään ei sanottu mutta mutta :)