Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä työkkärin tarjoamasta harjoittelu paikasta jos on ollut työtön 2 vuotta?

Vierailija
24.11.2022 |

Mikä olisi hyvä syy? Kun te toimiston nainen sanoi että joitain olisi nyt tehtävä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä työharjoitteluun voit mennä myös kunt.työtoimintaan. se on parempi et menetä muita tukia. Saat matkarahatkin ja 4tuntia päivässä riittää. 1- 4 päivää viikossa. 3kk riittää.

Vierailija
22/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä pidä kieltäytyä jos ei halua laillisesti pätevällä perusteella karenssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ala painua sinne harjoitteluun. 2 vuotta on liian pitkä aika olla möllöttää kotona tekemättä mitään. 

Miksi aina oletusarvoisesti luullaan että työtön yksinomaan makaa kotona paikallaan tapaamatta ketään?

.

Olin kotikaupungissani töissä(!) kuntouttavaa työtoimintaa tarjoavassa yksikössä ja minuun(kin) sovellettiin esihenkilön toimesta näitä jargon-tarinoita. Siellä oltiin ihmeissään, että minulla on luottotiedot ja -kortit, käyttörahaa, auto, asunto, kesäpaikka, puhtaat vaatteet, kavereita, vapaa-ajan harrastus ja olen työpaikalla selvin päin.

Vierailija
24/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ala painua sinne harjoitteluun. 2 vuotta on liian pitkä aika olla möllöttää kotona tekemättä mitään. 

Miksi aina oletusarvoisesti luullaan että työtön yksinomaan makaa kotona paikallaan tapaamatta ketään?

.

Olin kotikaupungissani töissä(!) kuntouttavaa työtoimintaa tarjoavassa yksikössä ja minuun(kin) sovellettiin esihenkilön toimesta näitä jargon-tarinoita. Siellä oltiin ihmeissään, että minulla on luottotiedot ja -kortit, käyttörahaa, auto, asunto, kesäpaikka, puhtaat vaatteet, kavereita, vapaa-ajan harrastus ja olen työpaikalla selvin päin.

Ap ei vaikuta kovin oma-aloitteiselta työllistyjältä. TE-toimisto yrittää potkaista häneen vauhtia.

Vierailija
25/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat kieltäytyä harjoittelupaikasta?

Minä olen ollut työtön jo neljä vuotta, eikä ensimmäisen ehdottelun jälkeen ole tarjottu saati tyrkytetty työllistymiseen tähtääviä toimenpiteitä. Minä kuitenkin olen liian vanha ja niin pahoin moniongelmainen (en kuitenkaan päihteidenkäyttäjä), että edes juuri virkaansa astunut TE-henkilö ei usko minua huolittavan töihin. Lähtisin kyllä, jos mitenkään voisin.

Reippaasti siis harjoitteluun siitä. Pitkän päälle työttömyys on vain tuhoisaa.

Kysyn sinulta suoraan että miten ilmainen harjoittelu estää olemasta työtön? Katoppa kun se ei tuo ap:ta lähes täydellä varmuudella yhtään lähemmäksi palkkatyötä. Jos tuo ilmaisharjoittelupaikka oikeasti tarvitsisi oikeita työntekijöitä niin se palkkaisi niitä oikeisiin työsuhteisiin eikä ilmaisharjoitteluihin.

Ap ei täsmennä, millaisesta harjoittelusta on kysymys, joten on lupa olettaa, että TE-toimisto pyrkii saamaan häntä paikkaan, josta hänelle olisi hyötyä. "Jotain olisi nyt tehtävä" kertoo siitä, että ap ei oikein viitsisi tehdä mitään. Pahimmillaan hän on ollut niin vetelä niin pitkään, että harjoittelu tai tuo "jotain" toimii viimeisenä varoituksena. Kun hän kyselee tekosyytä keskustelupalstalla, noin taitaa jo olla.

Viimeinen varoitus mihin? Anteeksi, hieman naurattaa. Ap ei voi pakottaa yhtäkään firmaa palkkaamaan häntä. 

Varoituksia pitäisi antaa työnantajille huonoista palkoista ja siitä, etteivät ollenkaan rekrytoi, vaikka tarvetta olisi. 

Vierailija
26/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut työtön jo neljä vuotta, eikä ensimmäisen ehdottelun jälkeen ole tarjottu saati tyrkytetty työllistymiseen tähtääviä toimenpiteitä. Minä kuitenkin olen liian vanha ja niin pahoin moniongelmainen (en kuitenkaan päihteidenkäyttäjä), että edes juuri virkaansa astunut TE-henkilö ei usko minua huolittavan töihin. Lähtisin kyllä, jos mitenkään voisin.

Kysyn sinulta suoraan että miten ilmainen harjoittelu estää olemasta työtön? Katoppa kun se ei tuo ap:ta lähes täydellä varmuudella yhtään lähemmäksi palkkatyötä. Jos tuo ilmaisharjoittelupaikka oikeasti tarvitsisi oikeita työntekijöitä niin se palkkaisi niitä oikeisiin työsuhteisiin eikä ilmaisharjoitteluihin.

Ap ei täsmennä, millaisesta harjoittelusta on kysymys, joten on lupa olettaa, että TE-toimisto pyrkii saamaan häntä paikkaan, josta hänelle olisi hyötyä. "Jotain olisi nyt tehtävä" kertoo siitä, että ap ei oikein viitsisi tehdä mitään. Pahimmillaan hän on ollut niin vetelä niin pitkään, että harjoittelu tai tuo "jotain" toimii viimeisenä varoituksena. Kun hän kyselee tekosyytä keskustelupalstalla, noin taitaa jo olla.

Viimeinen varoitus mihin? Anteeksi, hieman naurattaa. Ap ei voi pakottaa yhtäkään firmaa palkkaamaan häntä. 

Varoituksia pitäisi antaa työnantajille huonoista palkoista ja siitä, etteivät ollenkaan rekrytoi, vaikka tarvetta olisi. 

Viimeinen varoitus siitä, että hän on kaksi vuotta ollut työttömänä tekemättä mitään työllistyäkseen. Työnhaun aktiivisuus on se pointti tässä. Viimeisenä keinona on sitten karenssi.

Vierailija
27/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen varoitus siitä, että hän on kaksi vuotta ollut työttömänä tekemättä mitään työllistyäkseen. Työnhaun aktiivisuus on se pointti tässä. Viimeisenä keinona on sitten karenssi.

Miksi aktiivisuus on niin tärkeää, jos ihmistä ei kuitenkaan palkata?

Eikö työllistymisen pitäisi olla pointti? Jos ei työllisty, niin aktiivisuus on täysin turhaa. 

Vierailija
28/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua mennä sinne?

En ole ap. mutta noihin yleensä menee enemmän rahaa kuin olis kotona vaan ja nuo ei johda oikeesti yhtään mihinkään.

No sitten hankkii itse harjoittelu- tai työpaikan mistä maksetaan palkka ja ilmoittaa TE toimistoon että homma hoidettu. Jokainen voi itse tehdä asialle jotain

Vierailija
29/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No mitä merkitystä sillä olisi vaikka ap kävisi joka päivä lenkkeilemässä kavereidensa kanssa. Ei se tarkoita yhtään sen enempää, että veronmaksajien pitäisi maksaa hänen harrastamistaan. 

Jos kuitenkin ap on ollut pari vuotta työttömänä ja mitään merkkejä työllistymisestä ei ole ja hän vielä onkii vauvapalstalta vinkkejä, miten lintsata harjoittelusta, niin hän on varmaan jo aika syvällä syrjäytymiskierteessä. Harjoittelu voisi auttaa saamaan edes vähän rakennetta takaisin elämään ja ehkä jopa opettaa jonkin uuden ammatin, johon olisi mahdollista työllistyä.  

Vierailija
30/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitä työnantajalle kohtuuttomia pyyntöjä, niin sinua ei valita.

Vierailija
31/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työllistymisen pitäisi olla pointti? Jos ei työllisty, niin aktiivisuus on täysin turhaa. 

Ei kukaan sua sieltä sohvan pohjalta hae töihin. Ole aktiivinen ja anna hyvä kuva itsestäsi, niin voit saadakin jonkin duunin. Ole vain realistinen omasta osaamisestasi ja ota vastaan sellainen työ, mihin sinut huolitaan. Töissä ollessaan on sitten paljon helpompi hakea parempia hommia, kuin pitkäaikaistyöttömänä. 

Vierailija
32/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin helkkariin työtön tarvitsee harjoittelupaikkoja? Palkallista työtä pitäisi saada. Työkkäristä saa vain 9 e orjuuksia ja karensseja.

Vierailija
33/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, että etsit töitä, josta maksetaan palkkaa.

Se ei oikein enää riitä siinä vaiheessa jos on sen verran epäonnistunut ihmisenä ettei kahdessa vuodessa ole moista löytänyt. Silloin täytyy sitten tyytyä siihen mitä saa ja tehdä osansa ilman palkkaa.

Vierailija
34/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy on että et saa palkkaa. Kerro niille että työstä pitää saada palkkaa, palkka on arvostus jota työnantaja antaa työntekijälle ja siksi pitää palkkaa maksaa. Et harrasta hyväntekeväisyyttä tekemällä ilmaiseksi töitä. Niin minä olen sanonut.

Vierailija
35/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko mennä. Silloin et tietenkään ole myöskään oikeutettu työttömyyskorvaukseen, koska et halua osallistua tarjottuun harjoitteluun. Ilmoitat vain Te-toimistolle.

Vierailija
36/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun sanot ettet mene. Rahaa et tosin saa, mutta ei tää yhteiskunta pyöri niin että maataan kotona kaivamassa napaa muiden elätettävänä

Vierailija
37/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin helkkariin työtön tarvitsee harjoittelupaikkoja? Palkallista työtä pitäisi saada. Työkkäristä saa vain 9 e orjuuksia ja karensseja.

Miksi siis ap ei hae näitä palkallisia paikkoja?

Vierailija
38/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tarjouksia ei pääse edes kuolemalla pakoon!

Vierailija
39/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan sua sieltä sohvan pohjalta hae töihin. Ole aktiivinen ja anna hyvä kuva itsestäsi, niin voit saadakin jonkin duunin. Ole vain realistinen omasta osaamisestasi ja ota vastaan sellainen työ, mihin sinut huolitaan. Töissä ollessaan on sitten paljon helpompi hakea parempia hommia, kuin pitkäaikaistyöttömänä. 

Hyvä, että vastasit tuolla tavalla, koska se todistaa, ettet tajua mitään siitä, kuinka vaikea on päästä töihin. Et tunne minkäänlaista empatiaa muita ihmisiä kohtaan, vaan lammasmaisesti hoet Sekoomuksen mantraa ja haluat ihmiset ilmaistöihin. Kuvittelet tietäväsi minun elämästäni, vaikket tiedä yhtään mitään

Minulla on osa-aikatyö. On ollut jo yli kymmenen vuotta. Olen tehnyt kaikkeni, että saisin toisen osa-aikatyön ja pääsisin eroon työkkärin vahdinnasta. Haen töitä aamupäivisin. Haen töitä keskellä päivää. Haen töitä iltaisin. Tänäänkin olen laittanut kaksi hakemusta. Vastausta en niihin tietenkään saa, mutta haettu on. Minulla on kaksi koulutusta, on kokoaikatyöuraakin takana noin 10 vuotta. Haen töitä paljon enemmän kuin mitä työkkäri vaatii. Turhaan. 

Kukaan ei huoli. En ole päihteidenkäyttäjä, en edes koskaan viinaa maistanut tai tupakkaa kokeillut. Kuka tahansa kadulla kohtaamani pitäisi minua siistinä ja asiallisena ihmisenä. 

Ei ole huolittu kaupan kassalle. Ei ole huolittu varastolle. Siivoojaksi en ole hakenut, kun en fyysisesti sitä työtä voi tehdä (en kyllä varastotyötäkään, mutta sellaista olen joskus hakenut, jos ilmoituksessa ei ole vaadittu vahvaa fyysistä kuntoa). Kaikkea muuta olen hakenut, sekä koulutusta vastaavaa että ei-vastaavaa. 

Mitä hyötyä aktiivisuudesta on minulle ollut? Ei yhtään mitään. Pelkkää pettymystä siitä, että 99% firmoista eivät edes vaivaudu vastaamaan "ei kiitos tällä kertaa". 

Miksi ap pitäisi saada töihin, kun töitä ei kaikille riitä, ei edes minunkaltaisille siisteille, kouluja käyneille ihmisille, jotka haluavat töihin? Miksei hän voisi ihan hyvin olla sohvallaan (tai missä nyt onkaan) loppuelämäänsä? Ei hän edes vaatinut korotuksia minimitukiinsa vaan näyttäisi tyytyvän siihen mitä saa. 

Miksi minunkaan pitäisi jatkaa aktiivisena, kun en siitä hyödy? 

Siksikö, että sinulle tulisi parempi mieli? Ethän sinäkään tee mitään, että minulle tulisi parempi mieli, vaan haluat haukkua keksittyjen syiden perusteella, ja väität minua pitkäaikaistyöttömäksi, mitä en ole. Väität, etten hae töitä, vaikken juuri muuta teekään. 

Kerro minulle, mikä on se alimman tason työ, jota en ole huomannut hakea, mutta johon minut varmuudella palkataan. 

Vierailija
40/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen harjoitteluja työkkäri muka tarjoaa? Työkokeiluja ym. Ap ei ajan tasalla provoilussaan.