Vieläkö joku keittää perunoita näillä sähkönhinnoilla?
Peruna on ravintoarvoltaan todella heikko ja keittäminen levy täysillä n. tuntia, ei ole mitään järkeä enää pottujen keittämisessä.
Kommentit (42)
"levy täysillä" :D
täällä on hyvin riittänyt 1-2... mut voithan sä keittää vettä vaikka ei se siitä lämpene
Peruna on oikein hyvää ravintoa, eikä se keittäminen nyt niin paljoa sähköä vie.
Ei, kyllä kaikki syö perunat nykyään raakana, kuten kaiken muunkin ettei vaan mene turhaan sähköä kypsentämiseen 🙄
Sä et näemmä edes osaisi perunoita keittää.
Vain väjakki höyrystää vettä täysillä tuntia. Kypsytykseen riittää teho 1/9. Sähkön hinnalla eimekitysta kokonaishinnassa.
Puuhellalla voi keittää kattilassa. Samalla mökkikin lämpiää.
Minä keitän perunat kylmässä vedessä.
Vierailija kirjoitti:
täällä on hyvin riittänyt 1-2... mut voithan sä keittää vettä vaikka ei se siitä lämpene
Kyllä sen veden pitää kiehua koko ajan, ei varmasti kiehu 1-2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen veden pitää kiehua koko ajan, ei varmasti kiehu 1-2.
ei sen tarvitse edes kiehua, hyvää tulee paljon matalammallakin lämpötilalla mutta sitten menee vain kauemmin
Kelasähköllä keitetään perunat ja valmistetaan paistija kohta joulukinkutkin huolella uunissa. Kun sähköä ei tarivtse itse maksaa, ihan sama mitä se maksaa.
Keitän perunaa, pastaa, riisiä ja kasviksia näillä sähkönhinnoilla. Teen myös uuniruokia, leivon uunissa kypsennettäviä leivonnaisia yms. :)
Venäläisillä ei ole edes perunoita.
Olen ikäni keittänyt perunat mikrossa- eikun pesu, kulhoon ja pohjalle n cm vettä, kansi päälle ja 13 min,,, se on siinä.
Uuniin laitoin, kun en tykkää keitetyistä.
Mikrossa tietenkin, ei kai kukaan nykypäivänä keitä perunoita?
Justiinsa 3kg kinkku terassin keraamisessa grillissä kypsymässä, herkuiset tuoksut leijuvat ilmassa. Kaasuhella hommattu, kuukauden päästä kalliimpaa sähköä niin siirrytään takkaan, kaasuun ja grilliin, eikä tunnu missään sähköjen ryöstöhinnat 🤬
Vierailija kirjoitti:
Mikrossa tietenkin, ei kai kukaan nykypäivänä keitä perunoita?
Et varmaan osaakaan keittää,idiootti.
Kaikkein parhaimman ja nopeimman tuloksen saa kun käyttää induktioliettä ja upottaa perunat lasiastiassa elohopeaan. Jää yksi turha välivaihe pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen ikäni keittänyt perunat mikrossa- eikun pesu, kulhoon ja pohjalle n cm vettä, kansi päälle ja 13 min,,, se on siinä.
No, syö se mikrokin sähköä melko lailla!
Eihän perunoiden keittämisessä ole muutenkaan mitään järkeä. En koskaan keitä.