Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän yli 70-vuotiaat vanhemmat kiukkuisia ja varsinkin miehet? Mun isä on riidanhaastaja ja lopetan

Vierailija
23.11.2022 |

aina hänen kanssaan puhelut eri tekosyillä kun alkaa melkein huutamaan ja määräilemään minua. Muilla samanlaista. Olen itse vajaa 50 vuotta vanha.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sain 7 alanuolta? Onko parempi olla vastaamatta. Mitä tein väärin.

Vierailija
22/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden keski-ikäisen lapsen 70+v äiti. Yritän olla puuttumatta ja neuvomatta, mutta välillä lipsahtaa jotain, kun menen tunne edellä. Siitä sitten peruuttelen, kun järki kerkiää mukaan juttuun. Koskaan en ole pahalla sanonut, mutta siten se on hänestä tuntunut. Kun oma elämä on aika pientä, menen välillä liikaa mukaan toisen elämään, siis ajatuksissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kiukuttelee mm. sitä että hänestä tehtiin huoli-ilmoitus. Ei hänen asioihin saa puuttua, hän hoitaa itse, ja onkin sitten kohta hoitanut itsensä ulosottokuntoon.

Vierailija
24/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hirveä määrä alapeukkua? Kyllä vanhetessaan voi muuttua agressiiviseksi. Esimerkiksi alkavat muistisairaudet aiheuttaa tätä.

Itse en ole tekemisissä isäni kanssa, joka on väkivaltainen alkoholisti, tuskin on vanhetessaan muuksi muuttunut. Mutsista on kuitenkin vanhemmiten tullut melko ailahtelevainen. Ei myöskään kuuntele, vaan puhuu päälle, suorastaan huutaa välillä. Hällä on myös tuo vika, että kaikki asiat käännetään koskemaan itseä. On muuten äärimmäisen raskasta.

Jos kerron, että mulle sattui onnettomuus, alkaa kertoa kuinka hänellekin on sattunut lapsuudessa sitä ja tätä, vanhemmat ei vieneet edes lääkäriin ja varmaan jäi pysyviä vammoja. Itsehän olen aikuinen, voin ihan itse mennä lääkäriin. Mutta ei mutsia kiinnosta miten mulle kävi. Tärkeintä on päästä jauhamaan sitä omaa juttuaan.

Myöskin on nykyään hysteriaan taipuvainen, kyky tunteiden säätelyyn on melko olematon nykyään. Jos saa jotakin päähänsä, niin siitä ei päästetä irti, elää jossain omassa todellisuudessa, jossa tosiasioilla ei ole mitään väliä, koska hän tietää parhaiten. En oikein jaksa häntä nykyään, että eipä juuri olla yhteydessä.

Vierailija
25/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden keski-ikäisen lapsen 70+v äiti. Yritän olla puuttumatta ja neuvomatta, mutta välillä lipsahtaa jotain, kun menen tunne edellä. Siitä sitten peruuttelen, kun järki kerkiää mukaan juttuun. Koskaan en ole pahalla sanonut, mutta siten se on hänestä tuntunut. Kun oma elämä on aika pientä, menen välillä liikaa mukaan toisen elämään, siis ajatuksissani.

Minun äiti on samanlainen ja sen takia kaksi lapsistaan ei halua olla hänen kanssa tekemisissä. Pyörittää päässään toisten asioita, joista tekee omia olettamuksiaan. Käyttää kaiken aikansa ihmeelliseen huoliajatteluun lastensa elämästä ja sitten järjestää kohtauksia lapsilleen, niin kuin ne hänen omat kuvitelmansa ja huoliajatelmansa olisivat totuus.

Annan saman neuvon, jonka annoin omalle äidille: hanki oma elämä. Tee sinua kiinnostavia asioita sen sijaan, että yrität elää lastesi elämää ja ainoa tekeminen on heidän asioidensa vatvominen. Valitettavasti oma vanhempi ei tähän neuvoon tarttunut ja nyt sitten perhe on rikkonainen.

Vierailija
26/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisista tulee vain kiukkuisempia mitä vanhemmaksi tulevat. Huomaavat että aikuiset lapset eivät pidä enää samana auktoriteettina kuin aiemmin, keho alkaa antamaan periksi, tunne että on ollut elämisensä herra alkaa rakoilla.. Kuten sanottu ei tätä kaikille tule mutta työlästä heidän omaisille, oli sitten isä tai äiti joilla tämä asenne vahvistuu vuosi vuodelta vanhuuden myötä.

Alkava muistisairaus oireilee yleensä kiukkuisuutena. Harhaisuutena ja syyttelynä.

Vierailija
27/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hirveä määrä alapeukkua? Kyllä vanhetessaan voi muuttua agressiiviseksi. Esimerkiksi alkavat muistisairaudet aiheuttaa tätä.

Itse en ole tekemisissä isäni kanssa, joka on väkivaltainen alkoholisti, tuskin on vanhetessaan muuksi muuttunut. Mutsista on kuitenkin vanhemmiten tullut melko ailahtelevainen. Ei myöskään kuuntele, vaan puhuu päälle, suorastaan huutaa välillä. Hällä on myös tuo vika, että kaikki asiat käännetään koskemaan itseä. On muuten äärimmäisen raskasta.

Jos kerron, että mulle sattui onnettomuus, alkaa kertoa kuinka hänellekin on sattunut lapsuudessa sitä ja tätä, vanhemmat ei vieneet edes lääkäriin ja varmaan jäi pysyviä vammoja. Itsehän olen aikuinen, voin ihan itse mennä lääkäriin. Mutta ei mutsia kiinnosta miten mulle kävi. Tärkeintä on päästä jauhamaan sitä omaa juttuaan.

Myöskin on nykyään hysteriaan taipuvainen, kyky tunteiden säätelyyn on melko olematon nykyään. Jos saa jotakin päähänsä, niin siitä ei päästetä irti, elää jossain omassa todellisuudessa, jossa tosiasioilla ei ole mitään väliä, koska hän tietää parhaiten. En oikein jaksa häntä nykyään, että eipä juuri olla yhteydessä.

Palstalla taitaa olla paljon 70+ ikäisiä...

Mitähän he itse olisivat tehneet neljissäkymmenissä jos vanhempansa olisi vielä siinä iässä rähjänneet heille?

Vierailija
28/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että seitenkymppiset kohta poistattavat tämän ketjun... sehän on nähty ennenkin että meidän isät ja äidit määrää edelleen täällä vielä eläkkeelläkin...

Vierailija
29/34 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
30/34 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrot lopettavasi puhelun jollain tekosyyllä kun isäsi alkaa kiukutella. Mikset kerro hänelle sitä oikeaa syytä eli et halua kuunnella kiukuttelua?

Vierailija
31/34 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä alkaisi riita, joten lopetan puhelun. t.ap

Vierailija
32/34 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla miehillä on vaihdevuodet.

Vierailija
33/34 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 60v ja kaikkea pientä kreppaa on alkanut tulla, kiitos 40v hoitajana olon, työn jälkeen en jaksa oikein mitään ja aamuisin ilman kunnon jumppaa ei kroppa lähde liikkeelle, lähes jokaista niveltä ja lihasta särkee jossain vaiheessa, välillä ihan sairaasti ja aina en saa nukuttua.

Ja kun särkee olen kyllä kärttyinen, yleensä se vielä ilmenee hiljaisuutena, mutta jos joku jankkasi jotain aivan varmasti tuiskaisin jotain rumasti. Katsotaan kun ikää tulee lisää mikä kiukku mummu minusta tulee.

Vierailija
34/34 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siitä alkaisi riita, joten lopetan puhelun. t.ap

Juu ymmärrän tuon. Tarkoitan vaan että sen sijaan että sanoisit Ovikello soi, nyt pitää lopettaa sanoisitkin En jaksa kuunnella kiukutteluasi, joten lopetan nyt (ja puhelin kiinni).

Onnistuisiko tuollainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi