Minkä ammatin edustajia arvostat eniten, entä vähiten?
Miten on?
Kommentit (50)
Arvostan lääkäreitä, hoitajia, insinöörejä ja astronautteja
En arvosta: HR-, markkinointi- ja sometyöntekijät
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjät pelaavat toisten rahoilla. Vetävät välistä muiden rahoista. Itse eivät kanna juuri minkäänlaista riskiä.
Paitsi jotkut toimivat yrittäjän riskillä: ei kauppaa, ei kuluja.
Se on minusta reilua ja usko omiin kykyihin vahva. Arvostan!
Arvostan ammatteja, mitä en itse kykene tai halua tehdä. Jonkun ne pitää hoitaa.
En arvosta sitä, että työkykyinen ei tee työtä.
Mainosväestä pitäisi tosiaan päästä eroon. Röyhkeää porukkaa ovat. Väkisin tunkeutuvat postiluukkuun ja sähköpostiin ja jopa henkilökohtaiseen puhelimeen. Varsinaisia syöpäläisiä.
Arvostan eniten niitä ammatteja joissa pelastetaan ihmisten ja eläinten henki ja terveys.
Kaikkia hyvää lisääviä ammatteja arvostan muutenkin.
Mutta en arvosta automaattisesti kaikkia ihmisiä jotka toimivat näissä.
Se riippuu ihmisen asenteesta lähimmäiseensä ja ammattinsa.
Arvostan monia ammatteja, vaikea keksiä mitä en. Se on enemmän ihmisestä kuin ammatista kiinni, aina löytyy omistautuneita hyviä työntekijöitä ja sitten niitä lusmuja. Puhelinmyyjät ei ole suosiossani. Toisaalta pitäisikö silti heitä arvostaa sillä perusteella, etten varmaan itse jaksaisi sellaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten arvostan seksin myyntikoordinaattoreita, vähiten av-modeja.
Mitäs tämä tarkoittaa, kuulostaa paritukselta?
Arvostus nolla kampaviineri-virkamiehille, joita valtion ministeriöt ovat täynnä.
Olen entinen virkamies itsekin, joten tiedän miten hyödyttömiä heistä iso osa on. Puolet ministeriöiden virkamiehistö voisi potkia saman tien ja mitään ei menetettäisi.
Hoitajat eivät ole virassa. Lääkärit ovat. Lääkärit voidaan siksi määrätä töihin virkavastuulla. Hoitajia ei voida, koska he ovat työsuhteessa eivätkä virassa. Hoitajalakon yksi syyhän oli juuri se "pakkolaki" jolla olisi voitu määrätä heidätkin töihin pakkotilanteissa.