Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hukkasin vuokrakotini avaimen nyt sitten 7-vuoden jälkeen! Mitä ihmettä teen?????

Vierailija
23.11.2022 |

Housujeni taskun vetoketju olikin ollut koko ajan auki ja avain on jossain välissä pudonnut sieltä enkä löydä sitä mistään! ;((

Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Avain nipussa oli 3 avainta. Yhdellä niistä pääsee kaikkiin rappuihin ja kellariin, toinen on kotini avain...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai toisaalta tuo on kyllä paha ongelma, jos nipussa oli avain jolla pääsee yleisiin tiloihin. Siitä voi oikeasti tulla kallis lasku.

Kenelle? Itse kävisin vain teettämässä uudet avaimet ja olisin hiljaa. Aika monta ovea saa käydä kokeilemassa löytämällään avaimella ennen kuin tärppää. Ellei sitten ole osoitettaan siihen liittänyt.

Vierailija
22/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö., ei kaikkia lukkoja sarjoiteta uudelleen, vain se sun kotioven lukko. Ilmeisesti on muutenkin jotenkin vanha&täynnä oleva sarjoitus talossa, jos sulla on kotioveen erilainen avain kuin yleisiin tiloihin. Yleensä nimittäin tollanen ratkaisu on vain silloin, jos on ns. sarja täynnä, eli ei voida enää sarjoittaa niin, että samalla avaimella pääsee kotiin ja yleisiin tiloihin. Tai sitten on alunperin jo suunniteltu ihan ihmeellisesti lukitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avaimista mennyt patentti? Onko sinulla toista avainta millä pääsee rappuihin ja kellariin? Jos molempiin on vastaus kyllä, käy teettämässä suutarilla kopiot avaimista.

Vierailija
24/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla vara-avain kotona pyydä huoltoa avaa ovi

Kyllä, mieheni avasi minulle oven, oli kotosalla. Mutta mitä nyt tapahtuu? Pitääkö kaikki lukot vaihtaa + kaikkien avaimet?????

Meillä kun pöllittiin miehen avaimet, sarjoitettiin tähän kämppään uudet avaimet. Parinsadan lasku. Ilmoitettiin heti yhtiölle että varastettu. Kaikki asuntoon kuuluvat vaihtoon kyllä.

Näin toimitaan, jos mukana menee esim lompakko, josta voi tunnistaa avaimen omistajan ja siitä tietää, mihin oveen avain sopii.

Jos yksittäinen avain putoaa jonnekin, niin ei kukaan sillä voi käytännössä mitään tehdä.

Vierailija
25/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se on hoitosi lakanoissa.

Vierailija
26/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle/huoltoyhtiöön, neuvovat sieltä. Ja ei, ei tarvitse aina koko talon lukkoja vaihtaa. Olettaen siis, että avaimissasi ei ollut merkintää tyyliin "Tikkatie 3". Hukkasin omani noin vuosi sitten, ja isännöitsijä rauhoitteli heti puhelimessa, että vaihtoon menee enintään oman asuntoni lukko, jos avaimia ei ilmesty löytötavaratoimistoon.

Minä sentään hukkasin (löytyi seuraavana päivänä) koko lompakon avaimineen ja henkilökortteineen, joten osoitteen selvittäminen ei olisi ollut kovin vaikeaa.

Vierailija
27/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi vain teettää yhden avaimen lisää ja siinä se ei tarvi kertoa kenellekään

Vierailija
28/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalukon sarjoitus uusiksi jos oli niissä hukatuissa, tuskin hyödyttää tehdä muuta, koska siihen saa varautua että niitä varsinaisia on maailmalla joka tapauksessa. 

Vierailija
29/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mieheni avasi minulle oven, oli kotosalla. Mutta mitä nyt tapahtuu? Pitääkö kaikki lukot vaihtaa + kaikkien avaimet?????

Ilmoitat vuokranantajalle ja taloyhtiölle ensitilassa ja kyllä, kaikki lukot on vaihdettava. Sinä maksat.

Ei nykyaikaisia lukkoja tarvitse vaihtaa. Ne sarjoitetaan uudelle avaimelle, mikä on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin lukon vaihto.

Sama asia. Halpaa tai ei, ap sen maksaa. Kun alaoven lukko uudelleen sarjoitetaan, ei se ihan kympillä tapahdu

Vierailija
30/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvalukon sarjoitus uusiksi jos oli niissä hukatuissa, tuskin hyödyttää tehdä muuta, koska siihen saa varautua että niitä varsinaisia on maailmalla joka tapauksessa. 

No ei ole. Ei kukaan ulkopuolinen saa päästä alaovesta sisään.

Vierailija
31/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat vuokranantajalle ja taloyhtiölle ensitilassa ja kyllä, kaikki lukot on vaihdettava. Sinä maksat.

Ei nykyaikaisia lukkoja tarvitse vaihtaa. Ne sarjoitetaan uudelle avaimelle, mikä on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin lukon vaihto.

Sama asia. Halpaa tai ei, ap sen maksaa. Kun alaoven lukko uudelleen sarjoitetaan, ei se ihan kympillä tapahdu

Olen ollut isännöintialalla kohta kymmenen vuotta ja ei kyllä sarjoiteta sitä alaovea uudestaan. Pelkästään asunnon ovi.

Vierailija
32/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle/huoltoyhtiöön, neuvovat sieltä. Ja ei, ei tarvitse aina koko talon lukkoja vaihtaa. Olettaen siis, että avaimissasi ei ollut merkintää tyyliin "Tikkatie 3". Hukkasin omani noin vuosi sitten, ja isännöitsijä rauhoitteli heti puhelimessa, että vaihtoon menee enintään oman asuntoni lukko, jos avaimia ei ilmesty löytötavaratoimistoon.

Minä sentään hukkasin (löytyi seuraavana päivänä) koko lompakon avaimineen ja henkilökortteineen, joten osoitteen selvittäminen ei olisi ollut kovin vaikeaa.

Eipä paljon taloyhtiötä kiinnostellut. Onko varastoista hävinnyt tavaraa?

Vierailija
33/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut isännöintialalla kohta kymmenen vuotta ja ei kyllä sarjoiteta sitä alaovea uudestaan. Pelkästään asunnon ovi.

Tosi fiksua. Noh, omahan on taloyhtiönne.

Vierailija
34/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toisaalta tuo on kyllä paha ongelma, jos nipussa oli avain jolla pääsee yleisiin tiloihin. Siitä voi oikeasti tulla kallis lasku.

Kenelle? Itse kävisin vain teettämässä uudet avaimet ja olisin hiljaa. Aika monta ovea saa käydä kokeilemassa löytämällään avaimella ennen kuin tärppää. Ellei sitten ole osoitettaan siihen liittänyt.

Voiko noin vaan teettää uuden avaimen? Eikö siihen tarvita joku koodi? 

Vierailija
35/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin on osoitetta avaimessa. 

Ei tietenkään ole, mutta kun ei tiedä mihisn sen on hukannut, ei voi olla varma etteikö se ole löytynyt talon vierestä. Jos ap olisi mun vuokralainen tai mun taloyhtiössä asuva, ehdottomasti vaatisin kaikkien lukkojen vaihdon/uudelleen sarjoituksen. Tottakai!

Vierailija
36/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi fiksua. Noh, omahan on taloyhtiönne.

Tämä on kyllä yleinen käytäntö. Onko sulla ajatustakaan siitä, kuinka paljon maksaisi, jos sarjoitettaisiin joka kerta kaikki uusiksi, kun joltakin katoaa avain ja kaikille asukkaille pitäisi toimittaa uudet avaimet? En muista kuin yhden tapauksen, jossa kadonneella avaimella oli menty yleisiin tiloihin varastelemaan. Yleensä yleisissä tiloissa tuhojaan tekevät ihmiset jotka asuvat rakennuksessa TAI joille asukas on antanut avaimen. Näissä tapauksissa sitten toimitaan niin, että laitetaan ihan erilainen lukko ulko-oveen ja annetaan siihen avaimet. Kun sitä etuoven lukkoa ei oikein pysty sarjoittamaan niin, että siitä pääsisi asukkaiden avaimilla, mutta ei vanhoilla.

Vierailija
37/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä välttämättä tarvitse vaihtaa, jos et ole ollut niin tyhmä, että olisit kirjoittanut nimeäsi tai osoitettasi avaimenperään. Mistä se löytäjä tietää, minkä talon ovia lähteä kokeilemaan?

Isoissa kerrostaloissa asuu niin paljon väkeä, että lukkoja saisi olla sarjoittamassa monta kertaa vuodessa, jos jokaisesta avaimen häviämisestä siihen ryhdyttäisiin. Käsi ylös, kuinka monelle teitä, jotka asuvat kerrostaloissa, on tullut uudet avaimet tämän takia?

Kyllä taloyhtiöllä on tieto, kuinka monta avainta on luovutettu huoneistoon, oli vuokra-tai omistusasunto ja vastaava määrä pitää löytyä, kun huoneistosta muuttaa pois.

Ap. kannattaa heti ilmoittaa isännöitsijälle avaimen katoamista, jos sillä pääsee yleisiin tiloihin ja rappukäytävään, sillä vakuutus ei korvaa, jos jotain varastetaan, jos on tultu avaimilla.

Täällä käsi ylhäällä.

Vierailija
38/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu patentin kestosta, vanhojen abloy-lukkojen avaimia saa suutarilta kun on vain malli josta tehdä. 

Vierailija
39/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon taloyhtiötä kiinnostellut. Onko varastoista hävinnyt tavaraa?

On, säännöllisesti käy joku murtautumassa häkkivarastoihin.

Vierailija
40/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voi teettää. Ihan noin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi