Miksi monet nuoret duunaritaustaiset aikuiset hankkivat nimenomaan Audin?
En ymmärrä autoista sen kummemmin, joten varmasti Audi on ihan hyvä auto.
Mä ihmettelen vaan, että miksi sellaiset 18-35v pienehkötuloiset ja/tai pelkän amiksen käyneet hankkivat aina nimenomaan Audin?
Iän myötä, tulotason nousun myötä, koulutuksen nousun myötä automerkki vaihtuu suurella todennäköisyydellä.
Kommentit (41)
Audilla ajaa yleensä aina mulkku koulutustasoon katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin Audin, koska se on luotettava, kestävä auto.
Ostin sen uutena v.1996, auto on hyvin pidetty ja huollettu. Tietysti jotain pikkuremppoja on pitänyt tehdä, mutta samalla koneella on menty. Mittarissa nyt n. kolmesataa tuhatta. Ajan niin kauan kun kone kestää, sitten romuksi.
T. N58v.Tästä pitäs tehä juttu jo lehteen ku ollu 26 vuotta sama auto.
Onko siinä abseja, espiä, ilmastointia? Kasettisoitin?
Mulla on vm. 2000 volvo. On absit ja espit ja mansikkana kakun päällä soitin, jossa on cd JA kasettisoitin samoissa kuorissa.
Audi on Volkswagen, ripauksella ylellisyyttä. Saman auton saa halvemmalla, kun ostaa Skodan, tai Volkkarin.
Aikamoinen ero vuoden 1996 audissa ja skodassa
Joo, pikkusen hienompi verhoilu. Tekniikka on volkkarista.
Audi vs. Volkswagen: What’s the Difference?
Audi
Founded in 1910, and folded into the Volkswagen Group in the 1960’s, the Audi brand now specializes in luxury models, starting with the 2018 A3 Sedan at $31,950 MSRP, and topping out with the sleek and sporty 2018 Audi R8 Spyder at $177,100 MSRP, with sedans, coupes, convertibles, crossovers, SUVs, and wagons in between.
What is the relationship between VW, Audi and Skoda cars?
Originally Answered: Why are Skoda’s cars cheaper than VW Audi.
Skoda uses one very successful trick.
It sells high class looking products that are not so high class to people who don't care about 20 percent of the difference.
The Skoda Octavia, the winning model, a "competitor" to the VW Passat is actually an inflated VW Golf. Octavia is a competitor to Jetta and both are based on the Golf platform. The Octavia is longer by only 11mm. The Passat is up one segment and the right comparison would be the Skoda Superb
Jos on niin kuin aloittaja sanoo, niin onko Audeissa myös kalliimmat vakuutusmaksut? Yleensä nuorison suosimissa autoissa on kalliimmat vakuutusmaksut, koska niillä mällätään suhteellisesti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
KIA = köyhän ihmisen auto
On vai? Meidän Kia EV6 maksoi karvan vajaa 70K. Toki onhan niitä vielä paljon kalliimpiakin autoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kia taisi kyllä olla edullinen auto silloin, kun tuli markkinoille. Kia on nostanut statustaan aivan valtavasti. Esimerkiksi sähköautoissa taitaa Kia tarjota jopa kaikkein parhaat puitteet. EV6 taitaa maksaa varustelutasosta riippuen noin 55k-80k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin sen uutena v.1996, auto on hyvin pidetty ja huollettu. Tietysti jotain pikkuremppoja on pitänyt tehdä, mutta samalla koneella on menty. Mittarissa nyt n. kolmesataa tuhatta. Ajan niin kauan kun kone kestää, sitten romuksi.
Mulla on vm. 2000 volvo. On absit ja espit ja mansikkana kakun päällä soitin, jossa on cd JA kasettisoitin samoissa kuorissa.
Audi on Volkswagen, ripauksella ylellisyyttä. Saman auton saa halvemmalla, kun ostaa Skodan, tai Volkkarin.
Aikamoinen ero vuoden 1996 audissa ja skodassa
Joo, pikkusen hienompi verhoilu. Tekniikka on volkkarista.
Audi vs. Volkswagen: What’s the Difference?
Audi
Founded in 1910, and folded into the Volkswagen Group in the 1960’s, the Audi brand now specializes in luxury models, starting with the 2018 A3 Sedan at $31,950 MSRP, and topping out with the sleek and sporty 2018 Audi R8 Spyder at $177,100 MSRP, with sedans, coupes, convertibles, crossovers, SUVs, and wagons in between.
What is the relationship between VW, Audi and Skoda cars?
Originally Answered: Why are Skoda’s cars cheaper than VW Audi.
Skoda uses one very successful trick.
It sells high class looking products that are not so high class to people who don't care about 20 percent of the difference.
The Skoda Octavia, the winning model, a "competitor" to the VW Passat is actually an inflated VW Golf. Octavia is a competitor to Jetta and both are based on the Golf platform. The Octavia is longer by only 11mm. The Passat is up one segment and the right comparison would be the Skoda Superb
tunge hanuriis nuo englanninkieliset kopypastet.
nettiautossa on myynnis 2 1995-97 skodaa ja 52 audia. ja niistä skodista ei kumpikaan oo enää tieliikennekelponen
Sähköautot ovat aina oma luokkansa ja maailmansa. Niitä ei voi mitenkään verrata saman merkin polttiksiin. Sähköautot (uudet) ovat kaikki varustelutasoltaan jonkinlaisia premiumautoja.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot ovat aina oma luokkansa ja maailmansa. Niitä ei voi mitenkään verrata saman merkin polttiksiin. Sähköautot (uudet) ovat kaikki varustelutasoltaan jonkinlaisia premiumautoja.
Melko premiumauto joku sähkö-astra kangaspenkeillä
Vierailija kirjoitti:
Hih hih, oletpa sinä hauska.
OT, mutta miksi kaikkein kovimmat sähköautojen vastustajat ovat aina 20-50v miehiä, joista tulee heti hieman elämänkoulu fibat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Astrasta edes sähköautoa?
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin kuin aloittaja sanoo, niin onko Audeissa myös kalliimmat vakuutusmaksut? Yleensä nuorison suosimissa autoissa on kalliimmat vakuutusmaksut, koska niillä mällätään suhteellisesti enemmän.
Vakuutusmaksut on nykyään ns henkilökohtaisia. Alle 25 vuoden vakuutukset on kalliimpia oli auto sitten Audi tai Kia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Opel on tuonut markkinoille myös Astra-e malliston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, rouvat puhuu autoista, eikä edes tiedä mitä autoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet autonvalmistajat eivät enää nahkapenkkejä laita edes. Olisiko ekologisuus tms kyseessä. Mä itse tykkään nahkapenkeistä ja niistä en kyllä luovu ellei ole pakko.
Onko Astralta tullu sähkis? Kaikki uudet sähköautot on todella hyvin varusteltuja. Niissä on yleensä kaikki mahdolliset varusteet. Varmasti jostain voi joku istuimien muisti puuttua tms. Sähköautot on myös todella sähäköitä ajattavia. Käynyt melkein jokaista ajamassa. Tällä hetkellä ei alle 40t saa mitään uutta sähkistä, paitsi esim Fiatin, mutta sekin tulee toimituskulujen ja rengaspaketin kanssa yli 30t ja akun koko on tosi pieni. Ei riitä meille.
Odottelen muutaman vuoden, että hinnat laskee.
Vierailija kirjoitti:
Isoisäsikö kertoi? Ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä papat esson baareissa puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volkkari on vastaavilla varusteilla saman hintainen tai kalliimpi.
Itse automyyjänä tiedän, että jokaiselle automerkille on oma ostajakuntansa. Sen oppii usein näkemään ja päältä millaista autoa tullaan ostamaan. Allekirjoitan sen, että Audin ostajat ovat keskimäärin köyhempiä, koska rahoituksen määrä on suurempi ja kuukausierä halutaan pienemmäksi.
Tällä hetkellä varakkaammat auton ostajat kysyvät keskivertoa enemmän sähköautoja. Pieniä ja suuria sähkiksiä, mutta sähköautoja.
Vinkkaa minulle automyyjä, mitä kannattaisi silmäillä ja koeajaa, kun olen tämmöinen autoilija:
- tykkään ja olen tottunut jäykkään alustaan (VW-tyyppinen)
- ei kaasu eikä puhdas sähkö
- haluan reilun tavaratilan (mikä näyttäisi sulkevan pois ns. katumaasturit tai sitten on sattunut vaan pieniboksisia kun olen liikkeissä katsellut)
- haluaisin korkeahkon eli vaikka joku Pajero/Yeti-tyyppinen korkeus
- istuimissa riittää normaali määrä eikä muutenkaan erityisvaatimuksia varustelun tms suhteen
- hintaluokka vähän iästä riippuva mutta ei yli 50 000, varmaan en oikeasti ylitä 30 000 (oikea maasturi saa olla tuolla 50 jopa vähän ylikin)
Tuleeko mieleen jokin merkki, malli tai ajoneuvotyyppi jota kannattaisi alkaa seurailla?
Mulla tosiaan nyt ollut paljon sitä, että ulkomuodon perusteella katson, että onpas livan korkea, mutta sitten niissä ei ole yhtään tavaratilaa. Meillä pitää mahtua reilut satsit vaikka on takapenkki istujien käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Se "pelkän amiksen" käynyt voi tienata varsin hyvin, vaikka ymmärrän kyllä, että joillekin tuo voi olla ihan käsittämätön ajatus.
Poikani kävi amiksen, tienaa n. 120 000 €/vuosi. Työvuosia valmistumisen jälkeen takana viisi. On jo velaton talo, perheessä kaksi uudehkoa autoa ja kesämökki. Toki poika tienasi hyvin jo opiskeluaikoina kun teki konsteja viikonloput samoja hommia mitä opiskeli, Vaimo on hoitoalalla päivätöissä, tienaa n. 70 000 €/vuosi. Tytär on maisteri, opena lukiossa tienaa n. 60 000 €/v.
Varakas lapsiperhe ajaa volkkarilla tai jollain Skodan katumaasturilla, Volvolla tai jollain Toyotan katumaasturilla.
Varakas wannbe westend "köyhät kyykkyyn" lapsiperhe ajaa Bemarilla, sähköautolla, Mersulla ja kakkosautona voi olla joku pikkuvolkkari
Pienituloinen lapsiperhe ajaa millä tahansa vanhahkolla autolla, joka ei ole bmw, mersu tms
Pienituloinen wannabe "maksan mieluummin autolainaa kuin ostan ruokaa" ajaa Audilla, Mersulla tai jollain ns laitetulla autolla