Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hukkasin vuokrakotini avaimen nyt sitten 7-vuoden jälkeen! Mitä ihmettä teen?????

Vierailija
23.11.2022 |

Housujeni taskun vetoketju olikin ollut koko ajan auki ja avain on jossain välissä pudonnut sieltä enkä löydä sitä mistään! ;((

Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Avain nipussa oli 3 avainta. Yhdellä niistä pääsee kaikkiin rappuihin ja kellariin, toinen on kotini avain...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat huoltoyhtiölle. He neuvovat siitä eteenpäin.

Vierailija
2/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla vara-avain kotona pyydä huoltoa avaa ovi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mieheni avasi minulle oven, oli kotosalla. Mutta mitä nyt tapahtuu? Pitääkö kaikki lukot vaihtaa + kaikkien avaimet?????

Vierailija
4/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mieheni avasi minulle oven, oli kotosalla. Mutta mitä nyt tapahtuu? Pitääkö kaikki lukot vaihtaa + kaikkien avaimet?????

Voithan sä lykätä ongelmaa siihen kun lähet menee asunnosta ja kysellään avaimia. Vai kysyykö kukaan mitään

Vierailija
5/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä h.e..l...ve...t...in takia kirjoitat että "7-vuoden" ????????????

Vierailija
6/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ilmoittaa huoltoyhtiöön. Lukko pitää sarjoittaa uudelleen ja avaimet vaihtaa. Sinä maksat laskun. Työn osuudesta saat kotitalousvähennyksen.

Vierailija
7/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän avain putoa taskusta sillä että vetoketju on jäänyt auki, jotain täytyy tehdä siinä ensin ja avain löytyy sieltä missä taskua kaiveltu. 

Vierailija
8/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat vuokranantajalle ja taloyhtiölle ensitilassa ja kyllä, kaikki lukot on vaihdettava. Sinä maksat.

Vierailija
9/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vuokranantajaan. Riippuu avaimesta, miten toimitaan. Sähköiset voi vain poistaa. Viivyttely ei kannata, kun voi pahentaa tilannetta. Kotivakuutus voi korvata jotain.

Vierailija
10/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat vuokranantajalle ja taloyhtiölle ensitilassa ja kyllä, kaikki lukot on vaihdettava. Sinä maksat.

Ei nykyaikaisia lukkoja tarvitse vaihtaa. Ne sarjoitetaan uudelle avaimelle, mikä on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin lukon vaihto.

Vierailija
11/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toisaalta tuo on kyllä paha ongelma, jos nipussa oli avain jolla pääsee yleisiin tiloihin. Siitä voi oikeasti tulla kallis lasku.

Vierailija
12/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa paikat missä olet käynyt tasku auki. Löysin oman avaimeni sillä tavalla. Tosin mulla tippu koiralenkillä, kun olin ottanut kakkapussia taskusta, ja sieltä se maasta löytyi. 

Vierailija
13/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele ja etsi rauhassa josko sattuisi löytymään.

Vierailija
14/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun pöllittiin miehen avaimet, sarjoitettiin tähän kämppään uudet avaimet. Parinsadan lasku. Ilmoitettiin heti yhtiölle että varastettu. Kaikki asuntoon kuuluvat vaihtoon kyllä.

Vierailija
15/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ilmoittaa huoltoyhtiöön. Lukko pitää sarjoittaa uudelleen ja avaimet vaihtaa. Sinä maksat laskun. Työn osuudesta saat kotitalousvähennyksen.

Olisin aikanaan joutunut maksamaan lukonvaihdon ja sarjoituksen vaikka avain oli hävinnyt erävaelluksella eikä siinä ollut mitään merkintää mikä johtaisi oikeaan osoitteeseen. No lukkoseppä kopioi vara-avaimesta uuden. Problem solved.

Vierailija
16/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä et 7 vuoden aikana yksikään naapuri ei ole hukannut avaimiaan ilmeisesti kun ei ole tarvinnut teiltäkään vaihtaa rappukäytävien avaimia.

Vierailija
17/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai toisaalta tuo on kyllä paha ongelma, jos nipussa oli avain jolla pääsee yleisiin tiloihin. Siitä voi oikeasti tulla kallis lasku.

Harvemmin on osoitetta avaimessa. 

Vierailija
18/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä välttämättä tarvitse vaihtaa, jos et ole ollut niin tyhmä, että olisit kirjoittanut nimeäsi tai osoitettasi avaimenperään. Mistä se löytäjä tietää, minkä talon ovia lähteä kokeilemaan?

Isoissa kerrostaloissa asuu niin paljon väkeä, että lukkoja saisi olla sarjoittamassa monta kertaa vuodessa, jos jokaisesta avaimen häviämisestä siihen ryhdyttäisiin. Käsi ylös, kuinka monelle teitä, jotka asuvat kerrostaloissa, on tullut uudet avaimet tämän takia?

Vierailija
19/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaat takaisin samaa reittiä mitä kuljet ja muistelet joka kohdan, jossa pysähdyit tai teit jotain, mikä avaimet olisi voinut pudottaa. Jos ne on pudonneet, ne ovat matkasi varrella.

Mutta mene äkkiä, ettei kukaan löydä niitä ensin.

Vierailija
20/61 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avaimeni katosi. Ilmoitin asiasta isännöitsijälle sekä huoltoyhtiöön. Vain oman asunnon oven lukko sarjoitettiin uudelleen ja sen kulut maksoin itse. Hintaa en muista. Alle 200e kuitenkin. Taloyhtiössä oli käytössä "emännän avain" , jolla pääsi yhteisiin tiloihin. Se oli tallessa. Sen tunnistaa E-kirjaimesta, joka löytyy avaimesta.

Tuttavan sähkölukon avain katosi. Vuokrayhtiö lopetti vanhan avaimen ja antoi uuden tilalle. Hinta noin 20e. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan