Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyössä marraskuu 22

Vierailija
22.11.2022 |

Vieläkö olet etätöissä? Mitkä käytännöt teillä on? Joko vakiintunut käytännöt?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan työpaikalla joka toisen viikon tiistai, ellei ole muuta menoa. Toimistolla saa käydä niin usein kuin haluaa, mutta harva sinne raahautuu muulloin. Olin yhden perjantain toimistolla, niin koko rakennus oli tyhjillään. Alakerran lounasravintola oli suljettu.

Vierailija
2/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teams toimii. Täydellinen rauha kotona. Toimistokulut -90%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli etätyömahdollisuus jo ennen pandemiaakin eikä pandemian aikanakaan ollut kiellettyä mennä toimistolle. Mutta sen olen huomannut, että siinä missä ennen pandemiaa toimistolla oli aina useampi ihminen, nyt on päviä, jolloin siellä ei ole ketään tai on vain yksi tai kaksi ihmistä. Selvästi siis lähityön tekeminen on vähetynyt ja nyt vuodenvaihteessa firma muuttaakin pienempiin toimitiloihin. 

Vierailija
4/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ala, jossa asiantuntijoita on vaikea rekrytoida pk-seudulta. Ennen koronaa oli työ ja tuska löytää sopivia henkilöitä. Nyt kun etätyö on mahdollista, ollaan tehty todella onnistuneita rekryjä toiselta puolelta Suomea (Keski-Suomi, Oulu ja P-Savo). Aiemmin tämä olisi ollut mahdotonta. Toimistolla oltiin koko porukalla viimeksi elokuussa, Teamsissa päivittäin.

Vierailija
5/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä tehdään 60 % ja kaksi kertaa viikossa pitää raahautua toimistolle. 

Vierailija
6/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toimistolla lähitöissä ja heti sain koronan. 2 vuotta meni ilman ja nyt paukahti. Ei voi sanoa että kiinnostaisi toimistolle mennä flussia ja koronaa hakemaan. Työt luonnaa kotonakin.

Vierailija
7/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiimissä saatu sopia itse käytäntö. Muutama lisäkseni tekee liki 100% etätöitä, muutama käy toimistolla 2-3 pv viikko ja muutama on siellä melkein joka päivä.

Huomautuksena että tiimi on joka tapauksessa maantieteellisesti hajautunut joten vaikka kaikki olisi toimistolla niin Teams olisi silti käytössä.

Vierailija
8/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan etätöissä. Käyn toimistolla noin kerran kuussa. Meillä noin kolmasosa henkilöstöstä käy useampana päivänä viikosta lähitöissä, loput ovat enimmäkseen etätöissä.

Vierailija
9/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Meillä oli etätyömahdollisuus jo ennen pandemiaakin eikä pandemian aikanakaan ollut kiellettyä mennä toimistolle. Mutta sen olen huomannut, että siinä missä ennen pandemiaa toimistolla oli aina useampi ihminen, nyt on päviä, jolloin siellä ei ole ketään tai on vain yksi tai kaksi ihmistä. Selvästi siis lähityön tekeminen on vähetynyt ja nyt vuodenvaihteessa firma muuttaakin pienempiin toimitiloihin. 

Aivan kuin omasta näppiksestäni. En edes muista, milloin olisin käynyt toimistolla. Työkaverita ja asiakkaita näkee asiakaskäynneillä ihan tarpeeksi. Pomon kanssa voi lähetellä sähköpostia tai soitella, jos on tarvis.

Vierailija
10/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt toimistolla kertaakaan sen jälkeen, kun ekan korona-aallon aikaan siirryttiin etätöihin.

Vierailija
11/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1 x vko on pakollinen toimistopäivä. Useimmiten vapaavalintainen päivä siis. Osa porukasta haluaa tehdä kaikki päivät toimistolta, mutta suurinosa tekee etänä. Työrauha kotona on kyllä aivan mieletön.

Vierailija
12/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt toimistolla kertaakaan sen jälkeen, kun ekan korona-aallon aikaan siirryttiin etätöihin.

Oho! Tää on jo hyvä saavutus.

-Ap

Vierailija
13/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa uutisia käytännöistä enkä halua tietää, pysyn vaan kotona. Esimies toisella paikkakunnalla joten ei senkään puolesta väliä missä olen.

Vierailija
14/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyön plussat:

Rahaa säästyy. Työmatkakulut 0€. Myös lounasrahaa säästyy (henkilöstöravintolat yllättävän kalliita).

Työpäivä alkaa samalla sekunnilla, kun läppärin kansi aukeaa.

Työmatka päivän päätteeksi, 2m jääkaapille.

Huonoa: askeleita ei kerry päivän aikana.

Vierailija
15/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee töitään etänä, tehnyt 2/2020 lähtien, käy fyysisellä työpaikallaan hyvin satunnaisesti, viimeksi pari vkoa sitten 1pvän, sitä ennen muistaakseni kesällä kerran.

Tästä on tullut hälle ns uusi normaali eikä paluuta entiseen 3-4pv/vkossa toimistolla-systeemiin ole enää paluuta.

Välillä olen todella kateellinen.

Vierailija
16/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin jo ettei nykyisen bensanhinnan takia varaa ajaa toimistolle joten pysyn etänä, irtisanotkoon jos haluavat, olisi terveytenikin kannalta hyvä saada mukavat ansiosidonnaiset ja päästä rentoutumaan tästä stressistä.

Vierailija
17/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyön plussat:

Rahaa säästyy. Työmatkakulut 0€. Myös lounasrahaa säästyy (henkilöstöravintolat yllättävän kalliita).

Tee niinkuin mieheni, hän katkaisee päivänsä päivittäin tekemällä 10-15km lenkin, aikaa kuluu n.1h.

Toinen mikä katkaisee etäilynsä 2-3pvänä vkossa on tennis.

-15-

18/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyön plussat:

Mulle tulee kohta 10 vuotta etätöissä. 9 vuotta sitten otin koiran. En olisi ottanut koiraa, jos olisi pitänyt edes osa viikosta olla lähitöissä. Koiran ansiosta tulee päivän aikana askeleitakin riittävästi.

Vierailija
19/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin etätöihin jo ennen koronaa toimiston sisäilmaongelmien takia. Nyt siis menossa jo neljäs vuosi ja hyvin menee. En kaipaa toimistolle.

Töitä tulee kyllä tehtyä jopa enemmän kun ei ole kenen kanssa juttelisi/pitäisi taukoja. Eikä työmatkoihinkaan tarvi varata aikaa niin ei osaa edes lopettaa töitä silloin kun jo pitäisi....

Työnantaja tässä voittaa kaikin tavoin mutta kyllä tykkään vaikka tuleekin tehtyä liikaa.. minulle ei nääs makseta urakkapalkkaa vaikka urakoinkin.

Vierailija
20/32 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa etäillä keskimäärin kaksi päivää viikosta, olen ehkä vähän enemmän ollut toimistolla kuin vaatimus olisi. Kevät ja kesä meni poikkeuksellisesti lähes kokonaan toisessa toimipisteessä lähityönä, niin ihan tykkäänkin olla konttorilla ja nähdä toisia työkavereita (ja esimiehiä). Toimenkuva on aika hajanainen ja hommia on 7-8 projektissa neljälle eri esimiehelle, niin on kiva, kun saa tehtyä pikapäivityksiä puolin ja toisin livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme