Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kaikki oli ennen paremmin ?

Vierailija
22.11.2022 |

Posti.
Kulki nopeasti ja luotettavasti. Oli postikonttorit joissa pystyi asioimaan. Postinjakajia jopa arvostettiin ja ne olivat usein hyvin työssään pysyviä. Lapsena muistan kun postinjakaja oli yksi jolle aina ostettiin jopa jokin lahja.
Paperisia kortteja ja kirjeitä oli paljon mukavampi saada kuin kylmiä viestejä netissä tai puhelimessa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit oli luotettavia ja ne sai tilattua yhdestä ja samasta numerosta.

Vierailija
2/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden hinta oli 18-20e taloyhtiöissä, koska maksu meni yhteiskassasta. Sähkön hinta oli 23e. Kaupasta sai leipomotuotteita enemmän ja mehu oli halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tämä palsta oli siisti, ja oli miellyttävä tulla keskustelemaan. Nyt tämä on sekopäinen temmellyskenttä.

Vierailija
4/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kadulla kulkiessa ei tarvinnut pelätä joka paikassa suhaavia pyöräilijöitä, huoltoautoja ja sähkölautailijoita. Tai ratikkaa. Nyt pitää joka askel varmistaa, joka kulmalla ja ennakoida.

Vierailija
5/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten identiteetit ei olleet jatkuvasti hukassa

Vierailija
6/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ihmiset olivat jotenkin jämerämpiä eikä tunteita korostavia terapiassa käyviä ahdistuneita itkupillejä. Jos venäjä hyökkäisi suomeen niin riittäisi että huutaisivat härskejä sanoja ja jakaisivat vanhoja kirjoja joissa on mm n sanoja ja suomalaiset säntäilisivät vauhkoima etsimässä terapeuttia

Vierailija
7/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli edes jonkinlainen kuri ja järjestys. Nyt näkyy vapaan kasvatuksen tulokset kaikkialla

Vierailija
8/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut internettiä=kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
9/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen miljardin keksimistä ohisalolaiset eivät pystyneet lähettelemään niitä Kreikkaan sekä Italiaan.

Vierailija
10/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiset kortit oli kivoja. Käytiin kylässä höpöttämässä. Ei vauhkottu minä minä olen ja minä loukkaannun.

Vierailija
11/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enku oli vain Hymiössä puhuttu kieli eikä sitä tungettu kaikkialle.

Vierailija
12/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan päästy tilanteeseen, jossa puoli kansaa on mt-ongelmaista ja toinen puoli adhd-vaivaista. Allergioita melkein kaikilla ja huumeiden käyttö rehottaa koska noihin menehtyneitä näyttää olevan melkoinen määrä. Töissä käynti ei ole enää arvostettavaa samoin kuin ennen, tukien varassa eläminen sensijaan on kannattavaa mutta siitäkin saajat valittavat suureen ääneen. Jatkuvasti joku "purskahtaa" itkuun telkkarissa. Koulukiusaaminen ja mobbing aivan yleistä. Ei osata enää puhua vaan karjutaan heti, jos kaikki ei mene niinkuin itse minä haluaa. Lapset saavat kasvaa kuin pascaruohot. Ollaan oiken hellevetin ilkeitä kaikille muille. Pintaliitoa, peppureiän valkaisua ja rakennekynsiä sekä rahaa rahaa ja enemmän rahaa. 

Vierailija
13/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä oli käytöstavat! Huomioitiin ja kunnioitettiin muita. Nykyään on vain minä minä minä.

Vierailija
14/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut internettiä=kaiken pahan alku ja juuri.

Tätä ei Z-sukupolvi ymmärrä, kun ovat kasvaneet sen sisällä. Vrt. Häkkiin syntynyt eläin. Sillä ei ole tietoisuutta paremmasta eikä huonommasta. Ennen internettiä kasvaneilla ihmisillä oli/on.

Vierailija
15/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni eläisi jos olisi syntynyt 25 vuotta myöhemmin. Veljentytär olisi kuollut, jos ei olisi syntynyt nykyaikaan vaan ennen. MIKÄÄN ei ollut ennen paremmin! Niska limassa teki 90 prosenttia ihmisistä töitä, köyhät jäivät köyhiksi kun ei ollut varaa lapsia kouluttaa. Rikkaat isännät panivat piiat paksuiksi, ja papit frillansa, mitään sosiaaliturvaa ei ollut ja kaikki oli aina kuitenkin naisen syy. Ympäristöä ei suojeltu vaan likavedet työnnettin vesistöön, kaupungeissa haisi hirveälle. Mitä vielä haluatte kuulla?

Vierailija
16/16 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni eläisi jos olisi syntynyt 25 vuotta myöhemmin. Veljentytär olisi kuollut, jos ei olisi syntynyt nykyaikaan vaan ennen. MIKÄÄN ei ollut ennen paremmin! Niska limassa teki 90 prosenttia ihmisistä töitä, köyhät jäivät köyhiksi kun ei ollut varaa lapsia kouluttaa. Rikkaat isännät panivat piiat paksuiksi, ja papit frillansa, mitään sosiaaliturvaa ei ollut ja kaikki oli aina kuitenkin naisen syy. Ympäristöä ei suojeltu vaan likavedet työnnettin vesistöön, kaupungeissa haisi hirveälle. Mitä vielä haluatte kuulla?

Riippuu vissiin mistä ajasta on kyse? Tarkoittiko ap, että puhutaan keskiajasta, en usko. En todellakaan muista, että esim. 50-luvulla kaupungit olisivat haisseet "hirveälle". Myöskään en 1950-luvulla tutustunut enkä kuullutkaan, että jossain talossa olisi ollut piikoja ja renkejä ja papeilla frilla.