***Enskojen Keskiviikko***
Kommentit (15)
Alkaa jo itseäkin omat jutut tympäistä ja varmaan teillekin alkaa riittää samat jutut. Jätänkin tämän oman navan vähemmälle ja yritän kommentoida teidän muiden juttuja.
Saahan nähdä joko Osse on päässyt Santerin kanssa tutuiksi ihan ihotusten...
Mammanalulle liikkeistä sen verran, että tuossa vaiheessa niitä voi joku päivä tuntua ja sitten olla useamman päivän tuntumatta. Riippuu tosi paljon siitä, missä asennossa vauva majailee ja mihin se potkunsa suuntaa. Niin ja minusta tuntuu, että minä voisin nyt lähteä johonkin matkalle ja tulla takaisin sitten vauvan kanssa. Hotellissa lekottelu ja erityisesti ne hotelliaamiaiset olisivat mieleen. Vaikka kai se synnärikin nyt käy jonkin sortin " loma" kohteesta ;)
Heidin miehen ulostulo-lauleskelu kuulosti hauskalta. Meillä mies tosiaan meinaa jo repiä pelihousunsa, kun niin malttamattomana odottaa Otson syntymää. Toisaalta on ihanaa, että toinen niin innolla odottaa ja toisaalta kokee itse huonoa omaatuntoa siitä, ettei tätä vauvaa saa syntymään.
Opekin on päässyt myrkytyksestä eroon, hyvä juttu. Vai ei Aino tahdo tykätä kantoliinasta? Minkämallinen teillä se on? Meillä on sellainen kangarengasliina hommattuna, mutta katsotaan nyt sitten miten sille tulee käyttöä. Tähän mennessä siinä ei olla kanniskeltukaan kuin kissoja ja ne kyllä siitä tykkää ;)
AA: Kovasti tosiaan on ollut hiljaisempaa, mutta iltaa kohtihan tuo näyttää keskustelu kiihtyvän. Neitokainen oli sulla kääntynyt pää alaspäin. Se kyllä helpottaa huomattavasti oloa, ei ole koko ajan niin tukala olo rinnan alla.
Jos sitä lähtisi vähän kävelemään, kun taitaa aurinkokin paistaa tuolla ulkona...
Mörötin, jolla viikkoja ja päiviä jo ihan liikaa
AA, eikös sulla ollut odotettavaakin runsaahko painonnousu, kun olit niin älyttömän timmissä kunnossa raskauden alussa? Eikös ne niin sano, että hoikat lihoaa suhteessa enemmän - ja saakin lihota. Tuskin hirveästi lohduttaa silti, mutta ihan luonnolliselta sun painonnousu vielä kuulostaa ;)
Mulle tullut nyt 10kg rv8 jälkeen, ja siinä ihan alussa tuli 3-5kg ennen mitään neuvolan punnituksia. Ja kun omiakin ylimääräisiä oli siinä vaiheessa jo 5-10kg, niin ei hyvin mene täällä(kään). No, multa onneksi putoaakin kilot melkein yhtä helposti kuin ne tulee, eli paino pudonnee syömällä terveellisemmin ja liikkumalla enemmän.
Laitettiin juuri hirveä määrä digikuvia kehitykseen. Haluan saada jotain mahakuvia myös paperisina, kun tää vanha läppäri saattaa poksahtaa milloin vain vieden kaikki raskauskuvat mukanaan. Eikä muuten ollut
kallista: sadan kuvan tilaus maksoi 13 euroa! Täytyy sitten pistää uusi tilaus, kun Muhku on syntynyt. Voidaan vaikka ottaa isovanhemmille sellaiset suurennokset, kun eivät nekään olleet mitenkään mahdottoman hintavia...
Tänään synnytysvalmennus Kättärillä, onko ketään muita tulossa?
Kandi & Muhku 32+6
Just heräsin, siis rytmi on ihan sekaisin. Luin lehtiä yli yhteen asti yöllä ja sit kävin vasta nukkumaan. Miten jaksan maanantaina herätä töihin taas:(
Kaima ja Kandi, täällä kans yksi jolle tulee varmaan kiloja paljon, se parikymmentä luulisin, koska eikös sen painonnousun pitäisi vasta nyt urakalla alkaa mullakin? Kun vauvakin kasvaa parisataa grammaa viikossa.. Eli rv23+5 mennessä oli mulle jo tullut 5,7kg ja jos nyt tahti kiihtyy niin äkkiä hurahdan kaimani sunkin ohi. Nyt jo stressaan noista kiloista enemmän kuin tarpeeksi:((
Loppusuoralaiseille nyt suppareita, että saadaan pian niitä vauvauutisia! Jojo ainakin varmaan kohta ilmoittautuu kertomaan miten meni, hitsi tää porukka kutistuu pieneksi kun tuntuu että kaikilla on la IHAN kohta. Eli uusia kaivataan tänne tuolta kuumeilupuolelta!!
Nyt varmaan pitää lähteä koran kanssa ulos, kun sekin tylsistyy kun ei pääse lenkille päivisin lainkaan. Olen käynyt tossa pihalla sen kanssa muutamana päivänä eli mä seison paikallaan ja se saa juosta ympäri pihaa ja purkaa energiaansa:=) Ihana ilma ainakin ulkona, aurinko paistaa!
Onko muuten teillä " silmälasi-ihmisisllä" näkö huonontunut raskauden aikana? Kun musta tuntuu etten näe mitään ja ajattelin nyt varata ajan näöntarkastukseen tälle viikolle. Jotkut kyllä sanoo että näkö voi palata takaisin samaan mikä oli, jos huononee raskaudena ikana. Ota siitä sit selvää, mut en näe enää meidän 44 tuumaisesta telkusta teksti-tv:tä lukea lasienkaan kanssa?!
Mut nyt pukemaan ja koirulin kanssa ulos!
Aurora + Poitsu rv 24+4
Eli eilen neljältä käynnistettiin, supistukset alko lievinä, loppuivat kokonaan yhdeksältä (kahdeksalta kieltäytyivät antamasta uutta käynnistysannosta yötä vasten) ja alkoivat uudelleen puolen yön jälkeen. Siitä asti niitä onkin tullut 5-10 minuutin välein. Mutta hitaasti edetään, nyt on 2,5-3cm auki vasta. Seuraavaksi pitäis sitten mennä synnärille, kun en enää kestä kipuja. Että ehkä jo huomisen puolella...
Ihmeen helpolla supparit lähti liikkeelle, kun nyt vaan saisivat tuhojaan aikaiseksi. Möröttimelle lohdutukseksi, et mun supistukset ei kans näy lainkaan käyrillä. Jotain ihme vekottimia näillä täällä... eikä supistukset myöskään tunnu ylävatsalla.
Ja jos joku ihmettelee, niin täällä TAYSissa on käytävällä internet-kone, käppäilin tänne vähän antamaan vauhtia supistuksille. Saa nähdä, auttaako tää mitään.
Ja lupaan, etten käy raportoimassa jokaista vaihetta reaaliaikaisesti... :D
-Osse ja Santeri vielä yhdessä paketissa rv 40+0 (vihdoin!)
Heii!
Minä kyllä voisin vaikka ottaa sellaisen reaaliaikaisenkin selostuksen vastaan ;) Ehkäpä sulla on parempaakin tekemistä. Alan itsekin jo asennoitua siihen, että käynnistykseen mennään. Että taitaa meistä tulla kuitenkin Otson kanssa se " huono vitsi" . Tuo lausahdus tulee siitä, että terkkari mulle vielä pari viikkoa sitten sanoi, että kyllä se on jo huono vitsi jos tällaisen supistelumaratoonin jälkeen käynnistykseen saakka joudutaan. Joudutusta kuitenkin sinun suppareille ja niille käyrille voit tosiaan antaa piutpaut. Kun olo alkaa tuntua kipeältä niin kivunlievitystä kehiin sanoo käyrät sitten mitä tahansa. Ja onnea nyt vielä pyöreistä viikoista ;)
Mörötin
[color=EE1289]Meni aamupäivä katsoessa eilisiä ohjelmia nauhalta..Tulipa otettua se eilinen dokkarikin hyväksikäyttäjä-äideistä. Joo-o. Ja sitä Pakoa en kestä odottaa viikkoa kun niille aina tulee ylitsepääsemättömiä vaikeuksia! =D
Osse lähti käynnistykseen..Hyvä niin. Hitaasti, mutta varmasti!!! =) Paljon terkkuja sinne TAYS:iin!
Opella ei ollut enää myrkytyksen oireita..loistavaa! Mä istuskelin neuvolassa yhden maissa, mutta en nähnyt ketään sun näköistä? =)
Jushka: parsa- ja kukkakaali ovatkin hyviä, mutta se ruusukaali on kyllä joku risteytysvirhe, joka pitäis korjata. =) Muakin paleli alussa ihan homppelina! Nyt onkin päinvastoin..ainakin päivällä..=)
Fiolla kuulostaa olevan tuskallista toi loppuaika..=/ Tsempitystä, että pian helpottaa vauvan muodossa! =)
AA:kin ottaa vaan ne kilonsa kiitollisena vastaan! =) Joko sulla on tänään vimppa duunipäivä?
Mörötin: katsos tänne voi kirjoittaa AINA! =) Tuskastuttaa vaan sun tuskastuminen..kun ei voi oikein mitenkään auttaakaan..=D Ei enää kauaa!!!!!!!!!!!!!!
Aurora meinaa nähdä huonosti? Mä käytän laseja kotona, mutta enpä oo seurannut näköä..Tai jos on jotenkin huonontunut, olen laittanut sen väsymyksen piikkiin..
Jospa tästä lähtis taiteileen perunarieskoja. Ihanaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis ja räpsy rv29+0 (Jey!)
VOi Osse sentään.... kaikkea hyvää ja hirveesti tsemppiä... TÄällä ollaan teidän puolesta ihan täpinöissä.
Mörötin...mitä mä nyt sulle sanoisin ;) täältä paljon sympatia- halauksia ylimeno päiville.
Neuvolassa tuli käytyä... Sf-mitta 33 ja paino oli laskenut 300g/VIIKKO!!! Eli ihan mieletöntä... kävin sen kunniaksi ostamassa suklaapatukan. hih hih hii....
Nyt sitten vain odotellaan tän yhden syntymää. Varasin nyt huomiseksi ajan vyöhyketerapiaan josko se sitten minulla auttaisi. KAikkea on kokeiltava :O)
Tänään illalla tiedossa kaikki 3 ässää, joten se yhdistettynä vyöhyketerapiaan huomisaamuna... Saa nähdä tytöt, että onko näille tiedoilla sitten mitään perää.
Heidi <3 Toukka 39+3
alkaa tulla todella masentunut olo...yhdyn möröttimen sanoihin että eipä jaksa omia fiiliksiä enää paljon purkaa.aika selvät nää alkaa olee.ei siis hyvät.mikähän on kun alan jo menettää toivoni vaikka laskettu aikakin vasta perjantaina.jotenkin vaan tuntuu että vauva jäi masuun ikiajoiksi.ei jotenkin enää osaa edes iloita siitä että kyllä sen vauvan kohta oikeasti näkee, kun on joka aamu joutunut pettymään että ei vieläkään.mistähän saisi sen iloisen odotuksen takaisin..ehkä sit kun oikesti alkaa tapahtumaan.tai sitten kun saa vauvan syliin.
osselle peukkuja että santeri saisi jo vauhtia ja haluaisi tulla pian kattomaan miltä täällä näyttää.
mä en enää mitään ässiä kokeile.oon monta viikkoa rehkinyt eikä ala tapahtua, muuta kun limaa ja liitoskipuja. aion vaan rentoutua ja oottaa rauhassa. eniten kuitenkin alkaa pelottaa miten isoksi vauva on jo kerennyt kasvaa. ja aina kun päiviä tulee lisää niin se pelko lisääntyy että on jättiläinen tulossa. noh, jos ei perjantaihin mennessä tapahdu niin on edes polilla käynti ja saa jotain painoarvioo ja saavat tehdä sellaisen sisätutkimuksen että koskee.jos sillä vaikka sais vauva vauhtia viimestään.
no,eipä tässä muuta.tylsääkin tylsempi päivä taas.
ellu ja masukki rv 39+5
Ainakin täällä meillä on kivan kirkas ilma tänään (vaikka kohta kyllä jo pimeä¿heh.) Vois harkita jotain pikku lenkkiä pihalla.
Makkara, älä nyt pelottele sillä pahoinvoinnilla! Tänään tietysti tuli taas enemmän paha olo töissä ja ajattelin sitten heti että nyt sitten alkaa joku kunnon oksu-vaihe viimeinkin! No, se meni kyllä onneksi aika pian ohi. Eli toiveikkaana olen vieläkin että helpolla päästiin!
Nincalla oli ollut kaikki hyvin np-ultrassa. Voi miten kiva! Toivottavasti mekin ensi viikolla saadaan yhtä hyviä uutisia. Hurjaa että lääkäri oli nyt jo sukupuolta veikannut ja vielä noin varmanakin! Ja Sadeyellakin oli ultra mennyt hyvin, kiva kuulla!
Jushka, mä kans syön aina innoissani ruusukaalia ja mies valittaa, kun kuulemma koko keittiö haisee ihan vanhoille sukille kun keittelen niitä ;)
Raskauden vaikutuksesta ulkonäköön oli ollut puhetta. Täällä ei ainakaan hehkuta ;) Naama tuli täyteen finnejä jo siinä vaiheessa kun lopetin pillerit, eikä se ainakaan vielä ole helpottanut. Hiuksetkin rasvoittuu kamalan nopeasti ja jotenkin tuntuu että joka päivä on ¿bad hair day¿. Ja sitten kun vaatevalikoimakin on tällä hetkellä aika rajallinen (parit housut, jotka ennen oli vähän liian isot jne) niin ei voi sanoa että hirveän edustavana aina olisin. Mutta yllättävän vähän olen kyllä asiasta stressannut, ennemminkin sitä ajattelee vähän että se kai kuuluu asiaan.
AinoAuroran neiti ole kääntynyt ylösalaisin! Hieno juttu ja tosiaan yksi huoli vähemmän!
Tuskaisille odottelijoille (ainakin Mörötin, Fio, Osse ja Elina) vielä paaaljon suppareita!
T: Meriheppa rv 11+4
Tsemiä vaan kanssakärvistelijälle! ;)
Meillä on tainnut molemmilla roikkua jo pitkään kaikki nuo synnytyksen merkit ilmassa, mutta valmista ei vaan tunnu tulevan. Minä olen kanssa nyt jättänyt ässäilyt ja muutenkin kaikki rehkimiset, kun ei niistä ole apua ollut. Ajattelin tämän loppuajan olla juuri niin kuin itsestä tuntuu hyvälle ja etenkin levätä niin paljon kuin vain pystyn. Kyllähän ne synnytyssupistukset on muillakin alkaneet ihan ilman ruinaamisia, että jos ne on tähän osoitteeseen tullakseen niin ne tulee ilman itsensä kiduttamista. Kun nyt sen verran tekemistä keksii, ettei ihan käy aika pitkäksi.
Mörötin
Täällä yksi väsynyt pikkurouva ilmoittautuu! o/ En tiedä mikä on, mutta yöllä heräilen todella useasti ja päivisin olen sitten ihan tööt. Ei mitään jaksaisi tehdä, eikä mikään oikein kiinnostakaan. Valivalivali...
Loppupään odottajille isosti jaksamista odotukseen!!! Lopussa kiitos seisoo, niinkuin sanotaan, eikä kukaan teistä muista loppuajan tuskaa, kun saatte ensi kerran katsoa vauvaanne silmiin :) Että koittakaa jaksaa vielä hetki, vaikka vaikeaa onkin. Sopikaa joku tärkeä meno muutaman päivän päähän, josta ei voi jättäytyä pois, niin eiköhän se vauva päätäkin syntyä juuri silloin ;)
Aurora79, mulla kanssa näkö huonontunut ihan selvästi. Muutenkaan ei ole aivan haukannäkö, niin sitten vielä huononee entisestään. Mutta ainakin oma äitini sanoi, että hänellä raskauksien aikana näkö huononi, mutta palasi ennalleen synnytysten jälkeen. Että ei varmaan vielä kannata rynnätä optikolle, ellei ala olla todellisia vaikeuksia nähdä eteensä.
AVAUTUMISVAROITUS: tämä nyt on varmaan vähän tabu aihe näillä palstoilla, mutta mun on pakko saada avautua jonnekin, kun on niin surkea olo. Kun mulla on opiskelututtavissa eräs naisihminen, jonka melko varmasti tiedän olevan lapseton (on naimisissa ja tiedän, ettei uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi käytä mitään ehkäisyä eikä hänellä ole lapsia) ja tämä naisihminen on alkanut vältellä seuraani, mitä ilmeisimmin johtuen raskaudestani. Voin hyvin kuvitella lapsettomuuden tuoman tuskan eikä asiaa taatusti helpota, kun näkee ympärillään jatkuvasti raskaana olevia naisia, mutta minulle tulee hänen seurassaan suorastaan syyllinen olo. Aivan kuin olisi minun vikani, ettei hän ole vielä saanut lapsia. En mitenkään erityisemmin puhu raskaudestani ja olostani tuolla " muualla maailmassa" , paitsi tietysti kysyttäessä ja mikäli joku todellakin kysyy jotain voinnistani, niin ennenkuin olen saanut edes lausetta loppuun, tämä henkilö on poistunut seurasta.
Ymmärrän hänen näkökulmansa; ei todellakaan ole helppoa, mikäli itsekin haaveilee lapsesta, mutta ei tule raskaaksi, ja sitten nuoremmat tytöt vain " pamahtavat paksuksi" nenän edessä. Mutta hänen lapsettomuutensa ei ole minun syytäni ja minua harmittaa tuntea syyllisyyttä raskaudestani. Huomaan hänen seurassaan peitteleväni mahaani esim. vetämällä takin päälle tms. ja vältän puhumasta mitään aiheeseen liittyvää, koska minulla on paha olo hänen puolestaan. Ahdistaa, koska en tiedä, miten päin olisin hänen seurassaan (ja seuraa ei voi välttää, koska kuljemme hyvin pitkälti samoilla luennoilla/tunneilla ja liikumme samoissa porukoissa). Emme ole puhuneet asiasta, koska emme ole mitään läheisiä emmekä myöskään tule puhumaan asiasta. Onko tämä nyt sitten tätä loppuun asti? Minä yritän peitellä mahaani ja tunnen syyllisyyttä raskaudestani/hänen lapsettomuudesta? Olen huomannut hänen myös vinoilevan minulle, mitä hän ei ole ennen tehnyt, mutta ehkä vain kuvittelen...
Anteeksi tämä vuodatus, mutta ahdistaa todella paljon, kun ei voi olla oikein rennosti. Minä olen vielä sellainen henkilö, että yritän miellyttää kaikkia (tiedän, huono piirre) ja en tiedä, mitä tekisin, jottei hänellä olisi niin paha olo seurassani. Tahtoisin kuitenkin pitää välit normaaleina. Tässä vielä entistä huonomman olon tekee se, että yleisesti ottaen ne henkilöt, jotka eivät kärsi lapsettomuudesta, eivät myöskään ole oikeutettuja sanomaan mitään liittyen aiheeseen (paitsi tietysti pahoittelemaan asiaa). Eli tiedän, ettei minullakaan ole oikeus olla ahdistunut siitä, että tunnen syyllisyyttä, koska tiedän, että toisella on vielä suurempi ahdistuksen aihe, nimittäin se lapsettomuus. Että näin. Vähän sekavasti ilmaistu, toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin. (Vähän niinkuin että minulla ei ole oikeus valittaa siitä, että suihkusta ei tule lämmintä vettä, koska jossain päin maailmaa ei ole vettä ollenkaan).
Noniin, jatkakaas sitten jostain vähän positiivisemmista aiheista :)
Han ja Rumpali 28+0
Han, ihan ymmärrettäviä tunteita käyt läpi. Mäkin jotenkin välttelen raskauteen liittyviä juttuja sellaisten tuttavien seurassa, joiden tiedän pitävän raskautta ihan utopistisena juttuna. Lapsettomuudesta kärsiviä tuttavia mulla ei kyllä ole, pitäisi ehkä miettiä asioita vielä syvällisemmin tuollaisessa tapauksessa.
Mutta silti puhun raskaudesta vitsailevaan sävyyn ja välttelen mahan silittelyä sellaisessa seurassa, jossa se tuntuu epäsopivalta - kuten esimerkiksi bilehileopiskelukavereiden kanssa ollessa. Niinkuin siinä raskaana olemisessa muka olisi mitään pahaa :)
Tänään oli se synnytysvalmennus osa 1, ihan peruskamaa. Mies pääsi kokeilemaan ilokaasua ja mä kyykin synnytysjakkaralla. Teki vaan vähän pahaa kun tilaisuuteen tullessa näin yhden isomahaisen odottajan vetävän röökiä posket lommollaan. Omahan se on asiansa, mutta luulisi, että jo 30+ viikoilla olisi saanut lopetettua. On se nikotiini vaan petollinen aine, kun se niin koukuttaa... Kyllä mullakin on ikävä satunnaisia baari- ja stressiröökejä, mutta aikansa kutakin. Mulla on vielä aika monta vuotta aikaa nauttia paheellisista asioista tämän raskauden (ja vauvavaiheen) jälkeen!
Käytiin miehen kanssa superhyvillä pizzoilla siinä Virgin Oilissa, eivätkä muuten turhaan mainosta sitä pizzanpaistouuniaan! Oli niin onnistunut pizza että nam! :)
Kandi & Muhku 32+6
Kandilla oli ollut valmennus, jotenkin tuntuu niin kaukaiselta mut kohtahan se on itselläkin edessä! Vai pääsi mieskin nauttimaan ilokaasun antimista:))
Olin sit tänään optikolla kun oksettaa, huimaa ja sattuu silmiin. Vasen silmä on lähes " sokea" , aivan kuin siellä olisi joku iso roska edessä. Vuonna -99 lasit aikoinaan sain ja silloin oli näkö -0,75 luokkaa. Viime vuonna loppuvuodesta on viimeisin tarkastus tehty ja lasit uusittu -1,25. Eli 6 vuodessa huonontunut vain ton 0,5 eli ei paljoa. Nyt sit tänään tarkastettiin ja olikin -2,25. Eli näkö huonontunut puolella, ja vasemmassa silmässä niin paljon hajataittoa että siksi ei näe mitään:(
Optikko sanoi kyllä et voi palautua normaaliksi raskauden jälkeen, mut pakko oli tilata lasit tänään kun en näe edes autoa ajaa nykyisillä. Kyllä harmittaa, ja miten pystyn odottamaan 1½ viikkoa laseja, kun silmät ei kestä tietsikkaa eikä telkkaria kauaa katsoa. Nytkin taas tän kirjoittamisen jälkeen mentävä pimeään huoneeseen silmät kiinni... *huoh*
Han, mun siis oli pakko hankkia uudet lasit, oli sen verran iso muutos:(
Olitte jutelleet raskauden vaikutuksesta ulkonäköön. Mulla iski ihana finniaika naamaan kun tulin raskaaksi. Ikinä en ole nuorenakaan kärsinyt näppylöistä. No, nyt onneksi kk sitten alkoi helpottaa ja kaikki lähtenyt lähes pois:) Onneksi!! Mutta kesti sen ekat 5kk mulla. Muuten ei ole vaikuttanut hiuksiin tms..
Laitoin kyselyä tosta treffien ajankohdasta, lukekaahan osallistujat pinoa kun ehditte ja kommentoikaa!
Nyt lasit pois ja silmät kiinni, sattuu niin himskatisti silmiin ja päähän.
kandi: mä oon samanlainen pissailija. kun jos neuvola on aamulla kasin aikaan, niin kyllä mun on pakko käydä pissalla kun herään esim seitsemän aikaan. tai sit niinku eilen niin en tosiaan lähde käveleen neuvolalle rakko pinkeenä, lirahtaa muuten koko setti housuihin.
enkä mä kyllä oo mitään erityistä väsymystä nyt huomannut ees. tai on väsyttänyt iltasin, mut luulen et maanantainen kauppojen kiertely (5 tuntia) ja eilinen sali + neuvolaan kävely eestaas edesauttaa tota iltaväsymystä.
valmennukseenkin olitte jo päässyt, meillä alkaa ens maanantaina,ja sit on viä viikon päästä maanantaina.
makkara: verilättyjä PLÄÄH:P! eli ei kuulu mun ruokavalioon;) en siis syö muutenkaan mitään veri-/sisäelinruokia enkä sian tai naudan lihaa. eli täytyis vissiin noi rautatabut hakee. tosin vähän jäi epäilyttään toi arvokin, kun sen otti sellanen opiskelija joka ei meinannut saada verta tulee kun ei saanut reikää aluks tehtyä ja sit oikein lypsi sormesta (tavallisesti mulla tulee ihan kunnolla). eli luulen et tossa oli vähän sitä kudosnestettäkin veriarvoa muokkaamassa.
kivalta kuulosti sun isyyspakkaus. ite en viitti vielä kommentoida enempää, kun mies käy joskus näitä tekstejä lueskelemassa;)
aa:n neitikin siellä pääalaspäin majailee. sama juttu simppiksellä. neuvolantäti väitti eilen et hienosti tuntuu tuo pää tuossa aika alhaalla, mut en mä ite vaan mitään päätä sieltä löydä...
aurora: mä en oo huomannut näössä mitään muutosta, tosin unohdan aina lasit laittaakin päähän. eli mun linsseissä ei oikeestaan mitään vahvuuksia, koittaa kai vaan korjata taittovikaa tms. mut tuossa ne on nytkin pari viikkoo pöydällä lojunut...
toivottavasti se ossen masukki pian sieltä uskaltautuu ulos, kun noin jo houkutellaan:)
jahas mitäs sitä omaan oloon sanois. neuvolassa todettiin et tulee jo aika korkeelle tuo kohtu. ihan kun en ois huomannu, kun joku punkee peppua ja jalkoja kylkiluiden alle;) eilen ja tänään kävellessä tuli kerran sellanen piston tunne kylkeen, yritin äitiltä kyseltä et tuntuuko se supistus tollaselta, mut ei se ees muistanut. eli kertokaas te muut. kun mulla ei tosiaan mitään kipuja oo supistuksiin liittynyt, niin en tiiä et miltä ne kivut sit tuntuis...
huomenna vuorossa leipomista, silitystä, joulukorttien tekoa ja tietty nyrkkeilyä:) saattaa olla jo vika nyrkkeily kun viikon päästä on muuta menoo ja sit alkaa noi viikot painaan. tällä viikolla olen lopettanut portaiden kävelemisen salille viidenteen kerrokseen, kun alko tuntuun et ihan riittävä reeni tulee siinä taapertaessa:)
tikru ja simppis 32+5
Ompas hiljaista porukkaa kello yli kymmenen eikä kukaan ole vielä pinoa aloittanut....
Tänään oli taasen neuvola, pissa puhdas, paineet 100/70,hemppaa ei katottu, painoa 1 kg/viikko, yhteensä siis 14 kiloa....että mikä läski.
Liikkeet ++, syke 145+, epätasainen kuten pitääkin.
Kivointa oli kuulla että neiti on kääntynyt vihdoin pääalaspäin, yksi huoli vähemmän.
Mä vähän sitä aavistelinkin kun on tuntunut huomattavasti enemmän painoa tuolla alhaalla ja pissattaaa ihan koko ajan.
Mammanalku77, toi 3 kk:n palkan saaminen on kiinni siitä mitä työehtosopimusta noudatatte, vaihtelee hirvittävästi monilla asiakaspalvelu aloilla sitä ei saa.
Kandee kysäistä vaikka palkanlaskijalta tai työnantajalta.
siinäpä ne tärkeimmät, palataan astialle taasen jossain vaiheessa.
AA ja neiti 34+4