Miten lapsen saa muuttamaan
pois kun hän täyttää 18v? Lapsi on päättänyt jäädä oleilemaan koska elämä helppoa tekemättä mitään.
Kommentit (53)
On aika nuori vielä. Mitä jos tekee hyvää ettei ole kauheassa oravanpyörässä heti mukana. Hankkikaa nyt asunto ainakin, kivasta paikasta joka on hänelle tuttu. Missä hän haluaisi asua. Asumista voi joutua tukemaan koska hinnat nousseet, kumpikin vanhempi voi tukea tai muu sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
On aika nuori vielä. Mitä jos tekee hyvää ettei ole kauheassa oravanpyörässä heti mukana. Hankkikaa nyt asunto ainakin, kivasta paikasta joka on hänelle tuttu. Missä hän haluaisi asua. Asumista voi joutua tukemaan koska hinnat nousseet, kumpikin vanhempi voi tukea tai muu sukulainen.
Miksi siitä pitäisi palkita, että riehuu kotonaan?
1. Lasu
2. Joka kerta kun ryhtyy hajottamaan paikkoja tai on väkivaltainen, poliisit paikalle (näin tulee todistusaineistoa, että ette pärjää)
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on vielä alaikäinen, tee lastensuojeluilmoitus. Tarvitset selkeästi ammattiapua.
Minulle tulee ulkopuolisena henkilönä ajatus, että ylempänä kuvailtu teini-ikäinen tarvitsee ulkopuolista apua. Pian. Lääkärintutkimuksilla pitäisi aloittaa. Jotain on nyt pahasti vialla. Arvauksena kaksi vaihtoehtoa: alkava, vaikeampi psyykkinen sairaus tai huumeiden käyttö. En tiedä kumpi olisi pahempi.
Ja mistähän sellaisen ammattilaisen löytäisi joka tulisi kertomaan tuolle nuorelle, että et voi sotkea jne kotonasi?
Ainoa sairaus mikä lapsella on, on luulo siitä, että voi tehdä mitä vaan. On kerrottu, että oman perheenjäsenen lyöminen on samanlainen rikos kuin vieraan ihmisen lyöminen. Ei vaan ulos, koska olet mun äiti.
Ei tuohon lapseen tehoa mikään. Käy koulua oletettavasti. Ei usko mitään, haukkuu, kiroaa ja tosiaan rikkoo/paiskoo tavaroita. Ei ymmärrä, että ääni kuuluu todella kauas, koska asumme hiljaisessa talossa. Ei edes ymmärrä kun sano, että eikö edes mietitytä mitä naapurit ajattelevat kun kuulevat mitä&miten huudat ja näet heitä sitten käytävässä? Ei kiinnosta. Ihan v***n sama. On vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän sellaisen ammattilaisen löytäisi joka tulisi kertomaan tuolle nuorelle, että et voi sotkea jne kotonasi?
Ainoa sairaus mikä lapsella on, on luulo siitä, että voi tehdä mitä vaan. On kerrottu, että oman perheenjäsenen lyöminen on samanlainen rikos kuin vieraan ihmisen lyöminen. Ei vaan ulos, koska olet mun äiti.
Ei tuohon lapseen tehoa mikään. Käy koulua oletettavasti. Ei usko mitään, haukkuu, kiroaa ja tosiaan rikkoo/paiskoo tavaroita. Ei ymmärrä, että ääni kuuluu todella kauas, koska asumme hiljaisessa talossa. Ei edes ymmärrä kun sano, että eikö edes mietitytä mitä naapurit ajattelevat kun kuulevat mitä&miten huudat ja näet heitä sitten käytävässä? Ei kiinnosta. Ihan v***n sama. On vastaus.
112 kun tilanne on päällä. Sieltä alkuun. Sitä ennen etsit oman kotikuntasi lastensuojeluyksikön kiireellisen päivystyksen numeron ja soitat sinne. Nyt ei kotikonstit enää auta.
Mun serkun esikoinen asuu 22-vuotiaana vieläkin vanhempien luona, vaikka hän käy kokopäivätyössä lähihoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Sitten se ääni kuuluu. Poliisi paikalle aika kun riehuu ja yhteys lastensuojeluun. Elä uskottele itelles ettei mitään voi.
Christiiina kirjoitti:
Mun serkun esikoinen asuu 22-vuotiaana vieläkin vanhempien luona, vaikka hän käy kokopäivätyössä lähihoitajana.
Miten tämä liittyy ap:n tilanteeseen?
Toivottavasti edes naapurit tajuavat soittaa lasun ja häkeen, kun ap on näköjään ihan kädetön.
Christiiina kirjoitti:
Niin minäkin asuin tuossaiässä ennenkuin muutin omaan kotiin. Osasin käyttäytyä. Samoin lapsemme aloittaa ammattiopinnot ja saa asua kotona . Lähtee sitte kun on millä elää ja missä asuu. Ei kiire.
Huumetestit. Ei päihteetön terve nuori tuolla tavalla riehu.
Sitten kun lapsi on 18v, muutat pois. Koska tuskin saat hänet häädettyä. Mutta saahan sitä itse pois muuttaa, hän voi joko jäädä siihen asuntoon tai etsiä uuden.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun lapsi on 18v, muutat pois. Koska tuskin saat hänet häädettyä. Mutta saahan sitä itse pois muuttaa, hän voi joko jäädä siihen asuntoon tai etsiä uuden.
Hölmöin mahdollinen vaihtoehto. Ei pidä alistua, vaan nuoren pitää oppia viimeistään nyt että teoilla on seuraukset. Poliisin kanssa sen oppii aika hyvin.
Tarvitsee selvästi jotain apua/hoitoa. Ei ole normaalia että riehuu tuossa iässä noin kuin joku varhaisteini.
Mikäs se aikuisesta ihmisestä tehtävä huoli-ilmoitus onkaan? Teet vaikka sen, koska rutiinit hukassa. Voi sitten itse valita, muuttaako omaan kämppään, vai tekeekö avustajan kanssa opetellen niitä kotitöitä siinä luonasi...
Yhden pojan tiedän, josta äiti taisi juuri tuon ilmon tehdä. Pojalle etsittiin kämppä, joku vahti, että sai asiat kuntoon ja taitaa käydä välillä katsomassa, että voi hyvin. Äitikin huoltaa, mutta voimat loppuivat kotona passaamiseen, kun kolmen työn ohessa sohvamötköä yritti motivoida. Koulussa nippanappa kävi, ei muuta.
Lastensuojeluun yhteys ja nuori tukiasuntoon. Tee siis lasu lapsesta että voimasi ei riitä. Pyydä sijoitusta lastensuojelun tukitoimena. Eihän tuo käytös ole lainkaan ikätasoista vaan lähes aikuisen ihmisen häiriköintiä ja kiusantekoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo käytös kuulosta ollenkaan normaalilta. Oletko varma ettei ole mitään sairautta tai muuta ongelmaa? Tee oikeasti lasu, sen voi tehdä myös omasta lapsesta. Sitä kautta hän ehkä saa apua, samoin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee selvästi jotain apua/hoitoa. Ei ole normaalia että riehuu tuossa iässä noin kuin joku varhaisteini.
No ei ole normaalia varhaisteinillekään. Ei ainakaan meillä.
Onko lapsesi terve? Voiko hänellä olla joku sairaus, joka edellyttää lääkärintutkimusta?