Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90-vuotias isoäiti ei jaksa enää lähteä kotoaan jouluaattona pois. Olemme menossa ennen aattoa käymään

Vierailija
22.11.2022 |

hänen luonaan. Viedään kukat ja konvehdit. Hänellä jääkaappiin tuodaan kala,kinkkuviipaleet ym. Tuntuu silti pahalta. Muilla kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu pahalta että isoäiti on aaton yksin. t.ap

Eikä jaksa tulla mukaan niinkään, että haette ja viette hänet kotiin? Ja mummi torkkuu kun torkuttaa, osallistuu siihen, mihin jaksaa? Noin me toimitiin mun mummon (mikä sitten osoittautui viimeiseksi) jouluna.

Ei minunkaan vaari jaksa enää istua autossa vaikka kuinka haettaisiin ja vietäisiin. Ollaan itseasiassa tehty niin jo vuosia mutta enää ei jaksa. Autoon pääseminen ja sieltä nouseminen on hankalaa, eikä autossa saa oikein vaihdettua asentoakaan.

Vierailija
22/25 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen vuosikymmeniä nuorempi, mutta fyysisesti ja henkisesti niin loppu, että en jaksa matkustaa läheisten luokse joulunviettoon. Ihan ok ollut, että tavataan ennen joulua ja vaihdetaan kuulumiset. Jouluna saatetaan vielä soitella puolin ja toisin.

Älä koe huonoa omatuntoa siitä, että annat rauhallisen joulun väsyneelle läheisellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Onhan se surullista, mutta isoäitisi varmasti nauttii siitä, että menette käymään siellä ennen joulua. Voitte myös soittaa aattona ja toivottaa hyvät joulut niin mummo tietää olevansa teidän ajatuksissa.

Vierailija
24/25 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää joulun odotusta! t.ap

Vierailija
25/25 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös isovanhemmilla on oikeus viettää joulua haluamallaan tavalla. Se voi tarkoittaa sitä, että he viettivät sen yksin ja se täytyy vain hyväksyä. Se voi tuntua pahalta ja sekin on sallittua. Samalla tavalla ne omat lapset voivat joskus ilmoittaa haluavansa viettää joulun yksin tai jonkun muun kanssa. Elämän kiertokulkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi