Minulla on tuttu joka tuntuu oikein mässäilevän sillä että hänen kaikillaan lapsillaan ylivilkkautta, oppimisvaikeuksia ym häikkää
Jokainen Facebook päivitys on tyyliä " Kahden tunnin yöunilla viemään Paavo toimintaterapiaan ja klo 14 soittaakin sitten Wilman lääkäri niistä lääkkeistä. Jotain ruokaakin pitäis ehtiä tehdä vaikkei jaksais".
Laittaa myös selfieitä sairaalasta ym missä nyt käyttääkin lapsia #odottelua #erityislapset . (lasten nimet muutettu).
Vaikka on väsynyt ja stressaantunut tuntuu kuitenkin jotenkin nauttivan.
Kommentit (17)
Munchausen by proxy. Toivottavasti ammattilaiset pitävät silmällä.
On itsekkin samaa sarjaa. Geenit ne on...
Haluaa lapsistaan kotona olevia luusereita kuten itse on. Tällaisia äitejä on olemassa. Mun äitini oli yksi heistä. Oman lapseni,jolla on myös vaikeuksia,niin hänet taas koitan tietysti kaikin keinoin auttaa maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Munchausen by proxy. Toivottavasti ammattilaiset pitävät silmällä.
Tämä minullekin tuli mieleen. Lapsiparat.
Kaikesta sinäkin olet kateellinen.
Toivottavasti mamma ei kasvata lapsistaankin kouvolatukkaisia, ketjupolttavia valaita 😞
Luultavasti haluaa jakaa raskaan arjen muiden kanssa! Syyttäisitkö syöpälapsen äitiä huomion hakemisesta?
Mulla on lievästi kehitysvammainen ADHD lapsi ja kyllä laitan faceen päivityksiä meidän elämästä tyyliin " nukuin taas huonosti kun tyttö änkesi väliin olen juonut jo kolmet aamukahvit" tai "uusi lääke lapselle kokeiluun".
Eiköhän ne postaukset olisi joka tapauksessa samantapaisia, vaikka hänellä olisi ns normaalit lapset tai vaikkei olisi lapsia ollenkaan.
Miksi sinua ylipäätään harmittaa jonkun toisen (vieläpä tuttavan) postaukset noin kovin?
Tuollainen toksisuus kertoo siitä ettei sinulla ole hyvä olla ja sinun huono olosi tuskin johtuu kyseisestä tuttavasta.
No hänellä ei varmaan ole mitään muuta. Ei työtä ei harrastuksia. On omaishoitaja lapsilleen. Surullista
Voihan nuo hienot aakkos-diagnoosit joillekin olla huomion hakua. Mutta kunhan puolet väestöstä on sairaita tai ahdistuneita tai syrjäytyneiksi itsensä tuntevia , niin ehkä taas suhteellisen normaalit ihmiset tulevat muodikkaiksi.
Erikoislapsilla on useimmiten ne erikoisvanhemmat.
Mua ei kiinnosta mitkään lapsipäivitykset. Ihan sama oliko erityinen vai normaali, ei vaan kiinnosta. Mutta äidit ilmeisesti saavat niistä jutuista jotain, en oikein tiedä että mitä. Mun jutut myöskään eivät kiinnosta muita ihmisiä, joten enpä juuri päivittele mitään mihinkään ikinä.
Tuntuu, että monet eivät tule ajatelleeksi lasten oikeutta terveystietojen yksityisyyteen ja sitä, että nettiin helposti jää kaikki mitä sinne kerran laittaa. Nuorena aikuisena viimeistään voi tulla shokkina se, että vanhemmat ovatkin jakaneet maailmalle kaiken diagnooseista, lääkkeistä ja sairaalajaksoista lähtien.
Sehän saa hyvät somepisteet noilla yhdistelmillä
MInulla on yksi ystävä joka tekee vastaavaa omaan terveyteen liittyen, kai se on jotain sädekehän kiillotusta kehua miten pyöräili migreenissä koko matkan oksentaen sairaalaan. Tai leipoi isälleen 50v syntymäpäiväkakun vaikka kuumetta 39astetta, nenä tukossa ja maailma pyörii silmissä.
Haluaa huomiota.