Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako keikkatyöt saamaan oikean työpaikan?

Vierailija
22.11.2022 |

Kaikkialla sanotaan, että työttömän on paljon vaikeampi saada töitä kuin työssäkäyvän vaihtaa parempaan työpaikkaan. Kannattaako siis työttömän tehdä satunnaisia keikkatöitä "oikean" työpaikan toivossa vai katsooko rekrytoijat, ettei sillä ole merkitystä - ainakaan jos haettava työpaikka ei ole samalta alalta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinaan työn sillä, että molin sivuilla oli ilmoitus osa-aikaisesta työstä, 0-4 h/viikossa.

Olin ollut puolisen vuotta työttömänä ja sen verran epätoivoinen, että soitin rekrysta vastaavalle ja sanoin haluavani sen paikan. Soppari tehtiin tuohon 0-4 viikko tuntiin, mutta olin tekemässä kolmatta vuoroa tuossa kyseisessä paikassa, niin kysyivät halusinko täysiaikaisen sopparin. Eli voi noiden kanssa joskus käydä melkoinen tuurikin ja keikalta voi päästä vakkariksi, jos osoittaudu hyväksi tekijäksi.

Vierailija
2/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa huomattavasti enemmän kuin kotisohvalla perse homeessa makaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä itse en ainakaan lähtökohtaisesti palkkaa ikinä työttömänä olevaa ihmistä. Siihen on yleensä syy miksi joku on työttömänä. Hyvät työntekijät ei joudu jouten olemaan.

Vierailija
4/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin voi vaikuttaa, mutta jos se on eri alaa niin ei sillä ole paskankaan merkitystä.

Vierailija
5/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa huomattavasti enemmän kuin kotisohvalla perse homeessa makaaminen.

Entä jos vaihtoehtona on käyttää aivottomiin hanttihommiin ja matkoihin kuluva aika ja energia oman ammattitaidon, kielitaidon tai jonkun muun tärkeän taidon ylläpitoon tai parantamiseen?

Vierailija
6/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin työkokeiluun eri alalle. Mietin kyllä sopimusta tehdessäni, että kumma kun ilmainen työvoima ei kelpaa kuin kuukaudeksi. Parin viikon päästä pomo tarjosi työsopimusta. Ilmaistyövoimaa ei voi laskea mitoitukseen.

Vierailija
7/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä itse en ainakaan lähtökohtaisesti palkkaa ikinä työttömänä olevaa ihmistä. Siihen on yleensä syy miksi joku on työttömänä. Hyvät työntekijät ei joudu jouten olemaan.

Juu just tällaiset firmat ruikuttaa sitten lehdissä "työvoimapulaa".

Vierailija
8/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alasta. Minulle on aina ollut vaikea saada uutta työpaikkaa, olin sitten vakityössä (tavoitteena vaihtaa toiseen) tai ilman.

Tällainen tavallinen toimistotyöntekijä saa aina kilpailla 200 muun kanssa yhdestä työpaikasta, eikä muille aloille oteta, vaikka kuinka hakisin.  

Vierailija
9/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus harvoin voi vaikuttaa, mutta jos se on eri alaa niin ei sillä ole paskankaan merkitystä.

Jaahas. Itse olin ns. nollasopparilla töissä pari vuotta ja nyt sain sitten ihan omaa alaa olevan vakipaikan. Väittäisin kyllä, että jos oisin ollut vaan työttömänä, niin en ois saanut tätä kokoaikatyötä. En muutenkaan tajua miksi ihmiset ei ota niitä nollasoppareita, kyllä sillä aina sen muutaman satasen saa enemmän kuin kotona olemalla. Eikä ole millään tavalla hankalaa, niinkuin täällä aina väitetään. Tasan yhden ainoan kerran jouduin odottelemaan työkkärirahoja kaksi viikkoa, mutta siitäkin selvittiin kun ei ole tapana vinguttaa tiliä nollille kuukauden välein. 

Vierailija
10/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aktiivisemman kuvan antaa, tulee mielikuva toisen haluavan oikeasti tehdä töitä. Ja tosiaan keikkatyö voi muuttua vakituiseksi, kun kykynsä näyttää tai helpompi saada kyseiseen firmaan jalkaa oven väliin muihinkin toimenkuviin.

Vierailija
11/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, kun olin aikoinaan rekrytoimassa nuoria, niin otin huomioon juuri sen, että oli tehnyt vaikka mitä meidän alaan kuulumatonta työtä. Eräästä nuoresta naisesta, joka oli ollut loma-aikansa postissa töissä tuli lopulta meille erinomainen työntekija, on saanut hyvän ylennyksenkin.

Vierailija
12/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, isossa puljussa, käytetään paljon ns.extroja, tarvittaessa töihin kutsuttavia. Niissä extroissa on monenlaista tekijää ja osaajaa, mutta useampikin on meille vakinaistettu, kun heidän asenteensa ja työskentelytapansa ovat olleet meille sopivia.

Vierailija
13/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Itse olin ns. nollasopparilla töissä pari vuotta ja nyt sain sitten ihan omaa alaa olevan vakipaikan. Väittäisin kyllä, että jos oisin ollut vaan työttömänä, niin en ois saanut tätä kokoaikatyötä. En muutenkaan tajua miksi ihmiset ei ota niitä nollasoppareita, kyllä sillä aina sen muutaman satasen saa enemmän kuin kotona olemalla. Eikä ole millään tavalla hankalaa, niinkuin täällä aina väitetään. Tasan yhden ainoan kerran jouduin odottelemaan työkkärirahoja kaksi viikkoa, mutta siitäkin selvittiin kun ei ole tapana vinguttaa tiliä nollille kuukauden välein. 

Kuten jo sanoin kommentissa 8, riippuu varmasti alasta. 

Minä olen erään rekryfirman listoilla ja sitä kautta teen 1 pv/viikossa töitä. Varsinainen työpaikka on minuun tyytyväinen. Kun yritän hakea lisätunteja saman rekryfirman kautta, en saa hakemuksiini edes "ei kiitos tällä kertaa"-vastausta. Olen ollut lukuisten rekryfirmojen listoilla, eikä niistä saa yhtäkään tuntia. 

Ottaisin mielelläni nollasopparin, mutta kun hakemuksiin ei edes vastata. 

Vierailija
14/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä aikoinaan sain vakituisen työpaikan tekemällä keikkaa. Piti parin päivän pesti olla, se venyi pariin viikkoon, sitten puoleen vuoteen ja puolentoistavuoden päästä vakituinen toimi.

Vierailija
15/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hyvä työntekijä matalapalkka-alalla, mutta onnistuin vaurastumaan. Ensimmäinen onnenkantamoinen tuli, kun hankin Helsingin puhelinyhdistyksen osakkeet, jotta säästin kk-maksuissa ja yhtiö meni pörssiin ja tuli it-kupla ja myin. Ostin taas uusia yhtiöitä hyvään aikaan. Olin seurannut taloutta.

Olen ollut työttömänä ilman työttömyyskorvausta, mutta harkitsen, että hakisinko töitä. Olen hyvä ex-työssäni, mutta kuka uskoo, että tekisin sitä matalalla palkalla? Uskotko sinä, jos minä uskon? Ottaisin mieluiten määräaikaisen ja osa-aikaisen työsuhteen näin alkuun.

Vierailija
16/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein keikkatöitä tuntiopettajana 8 vuotta, kunnes yhteen työpaikkaan pyydettiin lopulta vakituiseksi. Suurimmassa osassa oppilaitoksia opettamani aineen tuntimärä oli niin pieni, että oli pakko tehdä keikkaa. Työllistyin viimein suureen ammattioppilaitokseen, jolla on toimintaa usealla eri paikkakunnalla ja minulle oli kokoaikaisen työsuhteen verran töitä.

Vierailija
17/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan alasta. Minulle on aina ollut vaikea saada uutta työpaikkaa, olin sitten vakityössä (tavoitteena vaihtaa toiseen) tai ilman.

Tällainen tavallinen toimistotyöntekijä saa aina kilpailla 200 muun kanssa yhdestä työpaikasta, eikä muille aloille oteta, vaikka kuinka hakisin.  

Mikä on "tavallinen toimistotyöntekijä"?

Meillä on ainakin vuosia ollut pulaa palkanlaskentaa osaavista, ei mitään puhettä että saataisiin kymmeniä hakemuksia, saati satoja. Viime keväänä kun haettiin uutta kokoaikaista, vakituista, hakemuksia tuli kymmenkunta, taidettiin kutsua viisi haastatteluun ja lopulta kaksi saapui paikalle. No, onneksi toinen oli sellainen joka valittiin. 

Vierailija
18/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin asia elämässä on tuurista kiinni ja sitä tämäkin on.

Vierailija
19/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "tavallinen toimistotyöntekijä"?

Meillä on ainakin vuosia ollut pulaa palkanlaskentaa osaavista, ei mitään puhettä että saataisiin kymmeniä hakemuksia, saati satoja. Viime keväänä kun haettiin uutta kokoaikaista, vakituista, hakemuksia tuli kymmenkunta, taidettiin kutsua viisi haastatteluun ja lopulta kaksi saapui paikalle. No, onneksi toinen oli sellainen joka valittiin. 

Laitatteko te työpaikkailmoituksiin 'toimistotyöntekijä' vai 'palkanlaskija'? Palkanlaskija on varmaankin opiskellut vähintään laskentatoimenlinjalla merkonomiksi muinoin, toimistotyöntekijä ei. 

Vierailija
20/26 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkaa työnvälitysfirman kautta ja kerran on työkohteessa sanottu, voisiko tehdä vähän ekstraa heille, kun olin jo tuttu. Mutta työnvälitysfirma ei oikein tämmöisestä tykkää...

Keikassa on se hyvä puoli, että näkee vaikka minkälaisia työkohteita, joten valitsen vain ne inhimillisimmät paikat ja vttumaiset kohteet jätän siihen yhteen kertaan ja äänestän jaloillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme