Ihmiset valittavat vatsavaivoistaan ja keksivät ties mitä diagnooseja itselleen, eivätkä tajua, että heidän ruokavalionsa on päin prinkkalaa.
Jos söisivät oikein, niin saisivat vaivat paranemaan. Ei tietenkään jos on oikeasti vaikka haavainen paksusuolen tulehdus, suolistosyöpä tms, mutta monesti vain ruokavaliota muuttamalla saisivat vaivat paranemaan.
Tiesittekös tätä?
Kommentit (8)
5/5
Vegaaniruoat papuineen ja levineen sopivat aika harvalle.
Joo, ne punalaputetut ruoat sieltä pakastimesta kuukausien päästä tehtyinä eivät ole hyvä asia ruoansulatuselimille.
Ei ole välttämättä kiinni ruokavaliosta vaan ennenminkin ruokahygienisasta!
No ei kaikki oikeasti vaan tajua, miten aikuisen kroppa ei enää kestä mitä sattuu ruokia. Alkoholin, huonon ruokavalion, liikunnan puutteen ja stressin haittavaikutuksia ei usein vaan ymmärretä kunnolla.
Kun on teininä ja nuorena voinut syödä mitä sattuu ja elää pellossa ilman ongelmia, kuvitellaan, että samalla meiningillä voi porskuttaa terveenä aikuisena.
Mulla on stressivatsa. Hirveän vaikea sanoa mikä sitä vatsaa aina milloinkin ärsyttää. Jos jaksaisi koko ajan syödä pelkkää tofua ja vihanneksia & minimaalisen määrän riisiä, niin silloin menisi noin 75% ajasta ilman turvotusta ja kipua. Mutta mä jaksan noin kaksi kuukautta tuota, koska onhan se tylsää ja ankeaa syödä aina samaa.
Vierailija kirjoitti:
5/5
Vegaaniruoat papuineen ja levineen sopivat aika harvalle.
Joo kuten harvaan asutut Japani (levä) ja Meksiko (pavut) ovat osoittaneet.
Mun työkaverin jutut naurattaa väkisinkin. Ravaa lääkärillä tuon tuosta valittamasta vatsavaivojaan. Vaatii tähystyksiä ja ties mitä lääkkeitä, kun vähän väliä sattuu ja närästää. Hänen ruokavalionsa koostuu 100% pikaruoasta, leivoksista, limsasta, turkinpippureista ja liian isoista annoksista vahvoja kipulääkkeitä.